Yine bir baska Hearts of Iron IV geliştirici gunlukleriyle karsinizdayiz, bugun üretim ile ilgili konsacagiz; özellikle üretim serileri ve her seyin nasil yapildigiyla. Her askeri ekipman hoi4'te üretim serileri seklinde yapilacak, bu yuzden oyuncunun eger savas makinasini guclendirmek istiyorsa bunun nasil isledigiyle az da olsa tanıdık olmasi gerekiyor.
Ama üretim serileriyle ilgili konusmadan once, hoi4'te sanayinin nasil degistigiyle ilgili konusmamiz gerek.
Ilk olarak hoi4'te ki sanayi 3'e ayrıldı:
Sivil Sanayi - Tuketici mallari, altyapı ve diger binalar icin kullanildi.
Tersenaler - Gemi insa etmek icin kullanildi.
Askeri Fabrikalar - Askeri ekipmanlari -ornek olarak tanklar, silahlar, ucaklar- insa etmek icin kullanildi.
Buna benzer bir ayrim bize farklı ulkelerin farklı sanayi guclerini dengelememizi sagladi. (Gemi yapabilme kapasitesi ile lüks malzeme yapabilme kapasitesi ayni degil), ve bu da oyunculara daha cok stratejik bombalama sansı vericek.
Eger üretime gecersek, fabrikalar artik metal/enerji/rare materials(nadir malzemeler) ile calismiyacak. Oyuncunun birkac farklı kaynagı toplayarak fabrikalarini calistirmasi o kadar da oyuna ilginclik katmadi. Hangi kaynaktan eksik oldugun ne olursa olsun aynı etkiyi yapti(Sanayi kapasitesi cökmesi), ve nadir malzemelere sahip olmadigin icin milis uretememen gibi mantiksiz sonuclar ortaya cikti.
Fabrikalaragiren malzemeyi "ham malzeme" olarak basitlestirdik. Ham malzemeler senin toplam sanayi kapasiteni limitliyen bir kavram gibi davranicak. Ama bu butun uretim hikayesi degil. Ekipmanlar ayni zamanda stratejik kaynak maliyeti olucak, onsuz ekipmani uretmek daha uzun surucek. Stratejik kaynaklar belirli bir havuzda birikmeyecekler bunun yerine fabrikana potansiyel akışı olan bir kaynak olarak gozukucekler. Ornek olarak 10 demirin varsa o sırada sadece 10 demir tutan sadece bir sey uretebiliceksin.(editor notu: yani 10 demir her zaman sabit kalicak ve eger her biri 1 demir tutan tank uretmek istersen 10 tanesini ayni anda uretebiliceksin eger yeterli miktarin uzerine cikarsan uretimin yavasliyacak)
Üretim serileri bir fabrika yada fabrika grubuna verilmis olan belirli bir ekipmanin uretimini bu fabrikalarin yapmasi demek. Her ekipmanin IC(Sanayi kapasitesi) maliyeti ve kaynak maliyeti olucak. IC maliyeti fabrikanin bir haftada o ekipmandan ne kadar uretebilicegini, kaynak maliyeti ise bunun tam hızda devam etmesi icin gereken kaynak miktarini belirticek.
Eğer hepsine ornek verirsek: İleri Düzey Orta Tank 2 IC ve gerekli 1 demir ve 1 Volfram olabilir. Her fabrika 10 IC uretiyor, bu uretim serisine bir fabrika atarsaniz, haftada sadece 5 Ileri Duzey Orta Tank uretebilirsiniz. Eger 10 fabrika atarsaniz haftada 50 tank alırsınız. Ilk zamanda 5 demir ve 5 Volfram'a sahip olmaniz gerekirken ikincisinde, 50 Demir ve 50 Volframa ihtiyac duyarsiniz.(Burdaki sayılar tamamen uydurma, sadece ana dusunceye odaklanin) Bir uretim serisine sadece 15 fabrika atayabilirsiniz, bu yuzden mesela haftada bir battleship(savasgemisi) uretmek icin 100 fabrikayi ona atayamazsiniz.
Bu arada bir ekipmani uretmek, onu kullanicak birimi egitmek ve bu birimleri o ekipmana atamak degil, ama bunu ileriki gunluklerde aciklayacagiz.
Uretim serilerinin verimlilik degerleri olucak ve fabrikadan ne kadar IC aldıgını etkiliyecek. Verimliligin cok dusuk miktarlarda basliyacak ama maddeler uretildikce bu articak - fabrikalardaki aletlerin yenilemesini temsil etmesi icin baslangıcta yavas baslıyacak, ve dogrusal bir sekilde belirli bir degere ulasana kadar yukselicek.(S-curve) Uretim serisinin ne urettigini istedigin zaman degistirebilirsin, ama bu butun verimliligi kaybetmen demek. Ama bazı istisnalar var. Ekipmanin modifiye edilmis bir versiyonuna degistirirsen ( mesela aynı tank ama daha buyuk bir namlu) neredeyse butun verimliligini koruyorsun. Aynı tankın bir baska degiskenine degistirirsen(örn:Pz III ten StuG III'e) sadece onceki verimliliginin yarisini koruyorsun. Aynı aile içinde değistirirsen (mesela Temel Orta Tank tan Gelismis Orta Tank'a) verimliliginin kucuk bir parcasini koruyorsun.
Verimlilik demek daha fazla uretim demek. İscilerini gorev basinda tutarsan ve onlara gerekli malzemeyi saglarsan, savasa adanmis ekonominin gucunu uretim serileri uzerinde gorebilirsin.
Uretim Serileri ve verimlilik degerinin oyuncularimiza ilginc secenekler sunucagina inaniyorum. Buyuk sayıda coktan zamanı gecmis silahlar mı ureticeksiniz yoksa uretiminize kısa sureli darbe vurarak daha az ama daha kaliteli olanlari mi tercih ediceksiniz. Eminim ki yeni T-43 tankiniz T-34'ten cok daha iyi, ama sizce butun uretim serisinin verimliligini kaybetmek icin deger mi ? Pz III tankınız cok eski olabilir ama belki de uretimi durdurmak yerine uretim serisini Pz III'un degiskenleri olan Tank Destroyerlara(Tank imha edici) yada Self-propelled Artillery(kundagı motorlu topcu sistemi)'e cevirebilirsiniz. Bu sayede verimliligin cogunu koruyarak daha farklı birim kombinasyonlari olusturabilirsiniz.
Ama üretim serileriyle ilgili konusmadan once, hoi4'te sanayinin nasil degistigiyle ilgili konusmamiz gerek.
Ilk olarak hoi4'te ki sanayi 3'e ayrıldı:
Sivil Sanayi - Tuketici mallari, altyapı ve diger binalar icin kullanildi.
Tersenaler - Gemi insa etmek icin kullanildi.
Askeri Fabrikalar - Askeri ekipmanlari -ornek olarak tanklar, silahlar, ucaklar- insa etmek icin kullanildi.
Buna benzer bir ayrim bize farklı ulkelerin farklı sanayi guclerini dengelememizi sagladi. (Gemi yapabilme kapasitesi ile lüks malzeme yapabilme kapasitesi ayni degil), ve bu da oyunculara daha cok stratejik bombalama sansı vericek.
Eger üretime gecersek, fabrikalar artik metal/enerji/rare materials(nadir malzemeler) ile calismiyacak. Oyuncunun birkac farklı kaynagı toplayarak fabrikalarini calistirmasi o kadar da oyuna ilginclik katmadi. Hangi kaynaktan eksik oldugun ne olursa olsun aynı etkiyi yapti(Sanayi kapasitesi cökmesi), ve nadir malzemelere sahip olmadigin icin milis uretememen gibi mantiksiz sonuclar ortaya cikti.
Fabrikalaragiren malzemeyi "ham malzeme" olarak basitlestirdik. Ham malzemeler senin toplam sanayi kapasiteni limitliyen bir kavram gibi davranicak. Ama bu butun uretim hikayesi degil. Ekipmanlar ayni zamanda stratejik kaynak maliyeti olucak, onsuz ekipmani uretmek daha uzun surucek. Stratejik kaynaklar belirli bir havuzda birikmeyecekler bunun yerine fabrikana potansiyel akışı olan bir kaynak olarak gozukucekler. Ornek olarak 10 demirin varsa o sırada sadece 10 demir tutan sadece bir sey uretebiliceksin.(editor notu: yani 10 demir her zaman sabit kalicak ve eger her biri 1 demir tutan tank uretmek istersen 10 tanesini ayni anda uretebiliceksin eger yeterli miktarin uzerine cikarsan uretimin yavasliyacak)
Üretim serileri bir fabrika yada fabrika grubuna verilmis olan belirli bir ekipmanin uretimini bu fabrikalarin yapmasi demek. Her ekipmanin IC(Sanayi kapasitesi) maliyeti ve kaynak maliyeti olucak. IC maliyeti fabrikanin bir haftada o ekipmandan ne kadar uretebilicegini, kaynak maliyeti ise bunun tam hızda devam etmesi icin gereken kaynak miktarini belirticek.
Eğer hepsine ornek verirsek: İleri Düzey Orta Tank 2 IC ve gerekli 1 demir ve 1 Volfram olabilir. Her fabrika 10 IC uretiyor, bu uretim serisine bir fabrika atarsaniz, haftada sadece 5 Ileri Duzey Orta Tank uretebilirsiniz. Eger 10 fabrika atarsaniz haftada 50 tank alırsınız. Ilk zamanda 5 demir ve 5 Volfram'a sahip olmaniz gerekirken ikincisinde, 50 Demir ve 50 Volframa ihtiyac duyarsiniz.(Burdaki sayılar tamamen uydurma, sadece ana dusunceye odaklanin) Bir uretim serisine sadece 15 fabrika atayabilirsiniz, bu yuzden mesela haftada bir battleship(savasgemisi) uretmek icin 100 fabrikayi ona atayamazsiniz.
Bu arada bir ekipmani uretmek, onu kullanicak birimi egitmek ve bu birimleri o ekipmana atamak degil, ama bunu ileriki gunluklerde aciklayacagiz.
Uretim serilerinin verimlilik degerleri olucak ve fabrikadan ne kadar IC aldıgını etkiliyecek. Verimliligin cok dusuk miktarlarda basliyacak ama maddeler uretildikce bu articak - fabrikalardaki aletlerin yenilemesini temsil etmesi icin baslangıcta yavas baslıyacak, ve dogrusal bir sekilde belirli bir degere ulasana kadar yukselicek.(S-curve) Uretim serisinin ne urettigini istedigin zaman degistirebilirsin, ama bu butun verimliligi kaybetmen demek. Ama bazı istisnalar var. Ekipmanin modifiye edilmis bir versiyonuna degistirirsen ( mesela aynı tank ama daha buyuk bir namlu) neredeyse butun verimliligini koruyorsun. Aynı tankın bir baska degiskenine degistirirsen(örn:Pz III ten StuG III'e) sadece onceki verimliliginin yarisini koruyorsun. Aynı aile içinde değistirirsen (mesela Temel Orta Tank tan Gelismis Orta Tank'a) verimliliginin kucuk bir parcasini koruyorsun.
Verimlilik demek daha fazla uretim demek. İscilerini gorev basinda tutarsan ve onlara gerekli malzemeyi saglarsan, savasa adanmis ekonominin gucunu uretim serileri uzerinde gorebilirsin.
Uretim Serileri ve verimlilik degerinin oyuncularimiza ilginc secenekler sunucagina inaniyorum. Buyuk sayıda coktan zamanı gecmis silahlar mı ureticeksiniz yoksa uretiminize kısa sureli darbe vurarak daha az ama daha kaliteli olanlari mi tercih ediceksiniz. Eminim ki yeni T-43 tankiniz T-34'ten cok daha iyi, ama sizce butun uretim serisinin verimliligini kaybetmek icin deger mi ? Pz III tankınız cok eski olabilir ama belki de uretimi durdurmak yerine uretim serisini Pz III'un degiskenleri olan Tank Destroyerlara(Tank imha edici) yada Self-propelled Artillery(kundagı motorlu topcu sistemi)'e cevirebilirsiniz. Bu sayede verimliligin cogunu koruyarak daha farklı birim kombinasyonlari olusturabilirsiniz.
A leader is a dealer in hope