Günlük: CK2 - Kişisel Hazineler & Eşyalar
#1
diaryck2.png

Bu hafta yeni yama, 2.7 ile birlikte gelecek ve Monks & Mystics ile geliştirilecek hazine & eşya sisteminden bahsediliyor.

Darkrenown, https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...cs.988111/ :Merhabalar herkese, baya oldu görüşmeyeli ama önünde sonunda günlük yazımı sırası tekrardan bana geldi. Bugün sizlere 2.7 ile birlikte ekleyeceğimiz bedava bir içerik olan hazine sisteminden bahsedeğim. Kendisi, doğrudur bedava bir içerik olacak lâkin içeriğinin birçoğunu Monks & Mystics oluşturacak.

Hazineler, karakterlerin eşyalarını ( silahlar, eserler, kutsal emanetler) sakladıkları mecralardır. Şuanki oyunda eşyalar karakter 'modifier'ları gibi etkileşimdeler, lâkin  'modifier'ların fazla limitli ve tamami ile açık bir sistem olamadığı için yeni hazine sistemi ile birlikte eşyalar üzerinde rahat değişikliklerde bulunabiliyoruz. Daha fazla UI elementi... Sadece bunlar da değil, bu sistem aynı zamanda karakter eşyalarını miras bırakılabilir ve çalınabilir kılıyor .

Umuyoruz ki karakterlerin eşyalarına fiziksel bir bakış küçük bir modifier'a nazaran, özellikle RP oynayan insanlar için daha güzel oyun hissi yaratacaktır. Evet, daha önceleri çok tatlı bir savaş baltası buluyordunuz, mutluydunuz, savaş yeteneklerinize katkı sağlıyordu, ancak sadece minik bir modifier'ınız olarak kalıyordu. Artık istediğiniz zaman göz gezdirebileceğiniz pırıl pırıl bir baltanız bulunacak eşyalarınız arasında.

Henüz final aşamada değiliz, ancak buna benzer şeyler çıkacaktır işimizin sonunda.
artifacts_example_isolated-png.223836

Örnek olarak, diyelim ki karakteriniz Kutsal Kâse'yi bulma şerefine erişti, hazinenizde kâsenin bir açıklaması ile birlikte kendisini görebileceksiniz. Daha da ilerletelim, İskandinav akıncılardan birisi kalenizi çapul eylediğinde daha öncesinde bulmuş olduğunuz kâsenizi çalma şansları olacak. Kendileri kâfir olduklarından kutsal emanetinizin kendilerine bira içmede yarayan bir kupa olmaktan başka pek bir şeye yarayacağını sanmıyoruz.

Behsetmiştim, eşyalar aynı zamanda miras bırakılabilirler. Kendileri karakterinizin öncelikli varisine gidiyor. Eğer olur da varisi olmayan bir tebaa ölür ise, derebeyi (üstü) eşyalarına sahip oluyor. Eğer varissiz ölen karakter özgür ise, eşyalarını kaybediyor. Bu süreçte araya diğer tebaaların falan girme olaylarını da tartışmıştık ayrıca.

2.7 ile birkaç karakter modifier'ını eşyalara çeviriyoruz. Çapul sırasında bulunan balta ya da saint'in kemikleri... Monks & Mystics'in da aşağıdakiler gibi bir sürü eklemesi olacak:
  • Yetenekli demircilerin yaptığı kaliteli kılıçlar.
  • Satın alınan hükûmdarlık mücehverleri.
  • Avlanan kutsal emanetler.

Oynama esnasında eşya bulabileceğiniz gibi oyun başı karakterlere eşya ekleyebilme özelliğini de ekledik aynı zamanda.

paradox_ck2_treasurechamber_big_v02-jpg.223835
v5jjo8.gif
[+] 1 üye Snyk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Vov dedim. Büyük bir yenilik ve çok hoş duruyor. Kutsal kase arayışları falan. Galiba çıkan en iyi DLC olabilir gibi duruyor. Anlamadığım acaba eşyaları tam olarak nerede görücez?
Ara
Cevapla
#3
Karakter sekmesinde ya da direk ayrı bir arayüz elementi olarak eklenebilir.
v5jjo8.gif
Ara
Cevapla
#4
Olağanüstü eventlere bağlı birtakım olağanüstü eşyalar eklenebilir, taşıyana güç veren kolyeler yüzükler gibi.
Cevapla
#5
Oyunu daha da fantastikleştirmeye gerek yok bence.
Ara
Cevapla
#6
Aztekler dışında niyeyse çok kötü gelmiyor fantastikleştirme. Ama sanki yapımcıların da bu yönde bir çalışması var gibi.
Ara
Cevapla
#7
(13-12-2016, 01:07)TurkJedi : Oyunu daha da fantastikleştirmeye gerek yok bence.

Ayarlardan açılıp kapatılabilir olması en hayırlısı olur işte.

(13-12-2016, 01:16)Justicar : Aztekler dışında niyeyse çok kötü gelmiyor fantastikleştirme. Ama sanki yapımcıların da bu yönde bir çalışması var gibi.

Aztekleri niye beğenmedin?
Cevapla
#8
Aztekler'i veya böyle detay fantastik eklentileri değerlendireceksek CK2'nin amacına bakmak lazım. Oyun bize sandbox çılgın alternatif senaryolar mı sunacak, yoksa karakterlerin gelişimini, hayatlarını RPG ağırlığında mı işleyecek? Aztekler ilki için cuk otursa da derinlik ve gösterilen özen açısından çok ilgi çekici değil bence. Bu günlükteki gibi detaylar oyunu daha zevkli ve tekrar oynanabilir kılıyor. Mesela Paradoxplaza'da bir elemanın İrlanda hikayesi vardı, cadıların krallığı yönettiği, güzel bir örnek ikinci amaca. Eğer güzel bir anlatı eklerlerse bu eşyalara -GoT modundaki Valyria kılıcı davası gibi- tadından yenmez.
Ara
Cevapla
#9
(13-12-2016, 01:40)Duman :
(13-12-2016, 01:07)TurkJedi : Oyunu daha da fantastikleştirmeye gerek yok bence.

Ayarlardan açılıp kapatılabilir olması en hayırlısı olur işte.

(13-12-2016, 01:16)Justicar : Aztekler dışında niyeyse çok kötü gelmiyor fantastikleştirme. Ama sanki yapımcıların da bu yönde bir çalışması var gibi.

Aztekleri niye beğenmedin?

Aztekler çok sırıtıyor. Bence büyük bir şaka yapmak istedi geliştiriciler, ortaya Aztek çıktı.
Ara
Cevapla
#10
Harika gözüküyor.
Vir sapit qui pauca loquitur
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.