Harita Oyunu: Büyük Kuzey Savaşı
#1
Büyük Kuzey Savaşı 

Bu oyun senaryo odaklı bir oyun olacağından devamlılık gösteren üyelerin katılması rica olunur.

Oyuna maalesef 4 kişi katılabilmekte. Eğer bu senaryo oyunlarına ve bu kurallara aşina olup, kurallar da tutulursa her hafta dahi böyle oyunlar düzenlenebilir.
Kuralları her katılmak isteyen oyuncunun ve katılanların okuması rica olunur.

UYARI : Şehir geliştirmeleri ve asker yetiştirmeleri mesajları buraya yazılır. Ama savaş mesajları bana özel mesaj yoluyla iletilmelidir.


l3gv0g.png


Oyuncular

Polonya Litvanya Birliği :@İlKeR 
Osmanlı İmparatorluğu : @ZenderX
Rusya Çarlığı :@HulkSpider03
İsveç Krallığı:@Aebbe

Kurallar

Her siyah kare, sizin eyaletinizin gelişmişliğini gösterir.
Bu eyaletlerde bulunan 1 kare tur başına size ya 1 birim asker asker ya da 100 gelişmişlik puanı verir.
Gelişmişlik puanı oyunun sonunda (25 tur sonunda) en fazla kimde varsa o oyunu kazanır.
300 gelişmişlik puanı karşılığında 1 kare daha inşa edebiliyorsunuz o eyaletinize.
Bir turda asker yetiştirmeyi seçtiğinizde o eyaletinizden gelişmişlik puanı kazanamıyorsunuz.
Ama eğer asker yetiştirdiğiniz eyaletlerin sayısı gelişmişlik puanı kazandıran eyaletlerden sayıs olarak fazlaysa, o tur için başkentinizin gelişmişlik puanının çeyreği kadar bir puan alırsınız.
Bunu izah edecek olursak, 7 eyaletiniz var 4 eyaletinde asker yetiştiriyorsunuz. Başkentinizin gelişmişlik puanı kazancı 300 yani 3 tane kare var. Siz de koyulan şartı tamamladığınızda 75 gelişmişlik puanı kazanıyorsunuz.
Oyun bir senaryo oyunu yani İsveç-Osmanlı vs Rusya-Lehistan gibi bir durum var. Siz ne kadar gelişmişlik puanı olarak önde olsanız da askerlerinizle savaşmak zorundasınız. 1 eyaleti kalan oyuncu teslim olmuş gibi sayılacak ve oyundan elenecek.
Eğer 25 tur bitmeden bir taraf (mesela İsveç-Osmanlı tarafı) tamamen elenirse Rusya ve Lehistan 1. ve 2. ilan edilir. Aralarında en fazla gelişmişlik puanına sahip olan oyuncu 1. olarak kabul edilir ama bir takım zaferi vardır. Yani zafer paylaşılmıştır.
Ama bir taraf tamamen yok edilemezse ve oyun 25 tur görürse en fazla gelişmişlik puanına sahip olan oyuncu oyunu kati şekilde kazanır. Ve tek galip O'dur.
Kare ve askerler hakkında yapılmak istenen şeyler oyun konusunda yazılırken, askeri ilerlemeler oyun hostuna (PashaZade) özel mesaj olarak yazılmalıdır.

Örnek Savaş Sistemi :
(28-01-2017, 03:03)PashaZade : Osmanlı : 10 asker, Lehistan 5 asker.

1-) Zar : Osmanlı = 5, Lehistan 2

Osmanlı : 10 asker, Lehistan 4 asker.

2-) Zar : Osmanlı = 4, Lehistan 6

Osmanlı : 9 asker, Lehistan 4 asker.

....

....

5-) Osmanlı = 6, Lehistan 1 şeklinde olup ; Osmanlı 1 askerle savaşı kazanabileceği gibi, 
Osmanlı : 9 asker, Lehistan 1 asker

12-) Osmanlı = 1, Lehistan 1 şeklinde olup ;
Osmanlı : 1 asker , Lehistan 1 asker ,

olup Lehistanın savaşı kazanması da mümkündür. Lakin zar atma sayısında üstünlük asker sayısı fazla olanda olacağından, temkinli davranıp doğru kararlar alarak askerleri muharebeye sürmek daha mantıklıdır.
Ara
#2
Çok devamlılık gösteremeyeceğim için katılmayacağım ama takip edeceğim.
Ara
#3
(28-01-2017, 01:49)zencefil : Çok devamlılık gösteremeyeceğim için katılmayacağım ama takip edeceğim.

Çok devamlılıktan kastım, foruma günde bir kere girmen ve saldıracaklarını ve şehirlerinin ne yapacağınıı yazmak bu kadar.  :))
Ara
#4
Çok güzel bir fikire benziyor, ben katılabilirim ama kuralları biraz daha açmak lazım mesela savunan tarafın avantajı olacak mı savaş sistemi nasıl olacak?
[+] 1 üye JanissaryArcher nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
#5
(28-01-2017, 02:48)JanissaryArcher : Çok güzel bir fikire benziyor, ben katılabilirim ama kuralları biraz daha açmak lazım mesela savunan tarafın avantajı olacak mı savaş sistemi nasıl olacak?

Oyun Risk oyunundaki mantıkla aynı şekilde yürüyecek. Lakin toptan şans değil de teker teker zar atılarak. Tabiki burada birim sayısı daha fazla olan daha şanslı oluyor. Çünkü daha fazla yenme şansı var.

Mesela :

Osmanlı : 10 asker, Lehistan 5 asker.

1-) Zar : Osmanlı = 5, Lehistan 2

Osmanlı : 10 asker, Lehistan 4 asker.

2-) Zar : Osmanlı = 4, Lehistan 6

Osmanlı : 9 asker, Lehistan 4 asker.

....

....

5-) Osmanlı = 6, Lehistan 1 şeklinde olup ; Osmanlı 1 askerle savaşı kazanabileceği gibi, 
Osmanlı : 9 asker, Lehistan 1 asker

12-) Osmanlı = 1, Lehistan 1 şeklinde olup ;
Osmanlı : 1 asker , Lehistan 1 asker ,

olup Lehistanın savaşı kazanması da mümkündür. Lakin zar atma sayısında üstünlük asker sayısı fazla olanda olacağından, temkinli davranıp doğru kararlar alarak askerleri muharebeye sürmek daha mantıklıdır.
[+] 1 üye PashaZade nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
#6
Katılayım, yeterince aktifim o konuda sıkıntı çıkmaz :D onun dışında anlamadığım bir şeyde yok. Tek sorum ülkeler rastgele mi, yoksa seçiyor muyuz? Seçiyorsak Osmanlı istiyorum :)
Ara
#7
Dolacağını ümit ediyorum. O yüzden olmasını umduğum bir sonraki sefere katılırım dolarsa. Dolmazsa buna girmekten de memnun olurum.
[+] 1 üye Aytaç nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
#8
Osmanlı'cığını yazdım hemen :)
Ara
#9
Denizden çıkartma yapılmıyor sanırım, yanlış mıyım ?
Ara
#10
(28-01-2017, 03:32)ZenderX : Denizden çıkartma yapılmıyor sanırım, yanlış mıyım ?

Yapılmıyor. Zaten belli kısımlar deniz değil ama denizle aynı renk oldugu icin öyle gözükmüş. Bir sonraki güncelleme de onu da düzelteceğim.
Ara
#11
Kırım Valisi Olmak İstirem Hünkarım.
Ara
#12
O beyaz kutuların içindeki sayılar başlangıçta bize verilen asker sayıları di mi?

Bir de askerleri bir şehirden diğerine kaydırma şekli nasıl olacak? Mesela sadece komşu şehirler arasında mı yoksa ülkenin bir ucundan diğerine de kaydırabiliyor muyuz?

Ayrıca o kaydırdığımız askerleri bir de savaşa sokmak için kullanabiliyor muyuz?
Ara
#13
Astrakhan'ın yeri yanlış bu arada, yıl kaç? 1700ler diye tahmin ediyorum Osmanlı'da Macaristan olmadığına göre. Bence Role-play tarzı olmalı. TW'de böyle oyunlardan çok oynadım efendim.
Ara
#14
Role-Play aşamasına gelmek için daha erken. Böyle bir ''senaryo oyunu'' nun etkilerini daha görmedim.

Yerler ve sınırlar elbet yanlış biraz, daha rahat eyalet yapımı için öyle yapmak zorunda kaldım. @Aebbe Oyun tarihsel Büyük Kuzey Savaşı sırasında geçiyor. Belli bir zaman yok ve
25 tur ile birlikte alternatif tarih oluşması öncelikle amacı bu oyunun. :)

Evet beyaz kutucukların içinde asker sayıları var.

Ve diyelim ki, Trakya'da 10 birim askeriniz var. Bunun 5 birimini Kırım'a 4 birimini de Selaniğe göndermek istiyorsunuz. (1 Eyalette mecburen 1 asker kalmak zorunda.)

Bana özel mesaj olarak Trakya'daki 10 birim askerimin 5 birimini Kırım 4 birimini Selanik'e göndermek istiyorum.

Diyebilirsiniz. Tabi bununla birlikte eğer hücüm edecekseniz, Kırım'da bulunan birimlerim ile Astrakhana saldırmak istiyorum. da Diyebilirsiniz.
Ara
#15
(28-01-2017, 03:43)Aebbe : Kırım Valisi Olmak İstirem Hünkarım.

Osmanlı seçildi, Rus - İsveç - Leh ülkelerinden birsini seçersiniz. Şehir olarak vali vali olunmuyor bir de :)
Ara
#16
İsveç olsun?
[+] 1 üye Aebbe nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
#17
Şimdi madem niyetlendik oynamaya bütün detayları öğrenelim.
Öncelikle tur sırası tam olarak nasıl olacak? Demek istediğim sana özel mesaj atacağız ya, mesela ben Kırım'dan galicia'ya saldırmak için mesaj attım, Lehistan'dan Kiev'den Kırım'a saldırmak için mesaj attı. Önce hangimizi savaşını yapıcaksın?

Sonra başlangıç haritasını düşünürsek, ben kırımdaki 5 kişiyle Galicia'ya saldırdım adam kaybetmeden kazandım. Kırım'da 1 Galicia'da 4 askerim mi olacak yoksa Risk oyunundaki gibi istediğim kadarını mı oraya geçiricem ?

Yukarda biri sormuş gözünden kaçmış sanırım, yine haritadan ve osmanlıdan örnek vermek gerekirse. Aynı tur içerisinde Trakya'dan kırıma 4 asker geçirip Kırımda olan 9 askerimle saldırı yapabiliyor muyum ? Yoksa TW oyunlarındaki gibi o askerlerin hareket hakları bitiyor ve 1 tur beklemek zorunda mı kalıyorlar ?

Ayrıca yukardaki arkadaşın diğer sorusu da tam net cevaplanamamış. Asıl merak ettiği, Konya'daki askerlerimizi 1 turda Kırım'a gönderebiliyor muyuz ? Yoksa bursa-trakya-kırım olmak üzere 3 tur mu alıyor ?
Ara
#18
1-) İlk Mesaj atanı oynayacağım öncelikle.
2-)İstediğin kadarını götüreceksin. Bana yazdığın özel mesajda onu belirtebilirsin. 2 Kırım,3 Galicia gibi mesela.
3-)TW oyunlarındaki mantık evet. O 4 birimin hakkı bitiyor.
4-)Aynen 3 tur alıyor. Her birimin bir eyalet ilerleme hakkı var.
Ara
#19
Rus çarlığı
[+] 1 üye HulkSpider03 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
#20
@JanissaryArcher hocam katılıyormusunuz ? Bir an evvel başlayalım derim.
Ara
 




Konuyu Okuyanlar: 8 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.