Yama Notları: Civ6 - Avustralya Yazı 2017 Yaması
#1
11397c3dc3fba906030c3bdef100ec81039e9d64.jpg

Avustralya Yazı 2017 Yaması çıktı. Bu yamayla birlikte oyuna John Curtin önderliğinde Avustralya uygarlığı için yeni bir DLC eklendi. Yama kendi içerisinde oyuna Steam Workshop özelliği, modlama araçları ve multiplayerda takım özelliği ekliyor.

Multiplayer takımları ve modlama araçları topluluk tarafından oldukça yoğun bir şekilde talep edilen içeriklerdi. Steam Workshop'ta Civilization VI için yapılmış modları inceleyebilecek, kendi modunuzu yükleyebilecek, başkalarının moduna abone olabileceksiniz. Artık multiplayerda arkadaşlarınızla birlikte takım oluşturup yapayzekaya veya diğer oyuncu rakiplere karşı dünyayı birlikte fethedebileceksiniz.

Bu güncelleme bunların yanı sıra çeşitli denge değişiklikleri ve hata giderimleri de içeriyor. 

Yeni İçerikler
  • Multiplayer Takımları
    • Takımdaki bir kişi bir araştırmayı tamamladığında takımın geri kalanı o araştırmada bonus elde ediyor.
    • Takımdaki bir kişi takımında olmayan kişilere karşı savaşa girdiğinde geri kalanı da savaşa girmiş oluyor.
    • Takımdaki bir kişi takımında olmayan bir kişiyle müttefik olduğunda geri kalanı da müttefik olmuş oluyor.
    • Takım oyuncuları belli bir zafer koşulu için birlikte hareket edebiliyor.
    • Religion ve Culture zafer koşullarında birlikte oynamayı daha müsait kılıcı değişiklikler yapıldı.
      • Religion zafer koşulu artık tüm uygarlıkları sizin takımınız tarafından başlatılan bir dine dönüştürülmesini gerektiriyor.
      • Kültür zafer koşulu artık bir oyuncunun takım dışında kalan tüm oyunculara kültürel üstünlük elde etmesini gerektiriyor.
  • Modlama
    • Geliştirilmiş lobi ve oyun içi arayüzle oyuna mod olarak eklediğiniz içeriği daha ayrıntılı bir biçimde görebiliyorsunuz.
    • ModBuddy, Tools, Firetuner ve Workshop Uploader olmak üzere geliştirici araçları oyuna eklendi.
    • Civilization VI oyun içi grafik parçaları eklendi (bu yaklaşık 7GB, açıldığında ise 27GB oluyor) oyun çizimlerini, modellemelerini ve arayüz elemanlarını içeriyor.
  • Steam Workshop
    • Steam Workshop'ta artık başkalarının ürettiği modları inceleyebiliyorsunuz.
    • Steam Workshop'a artık kendi ürettiğiniz modları yükleyebiliyorsunuz.
  • Oyun ayarlarına şehir devletleri için bir slider eklendi.
  • Oyuna gerçek başlangıç konumları özelliği eklendi, bu özellikle birlikte uygarlıklar dünya haritasında gerçekte oldukları yerlerde başlıyorlar.
Tam Yama Notları
Kod:
[BALANCE CHANGES]
Start position and map generation has been tuned.
Updated ice generation to allow more for circumnavigation.
Commercial Hub and Harbor both provide +1 Trade Route capacity, but only the first one applies (used to stack for +2 capacity total).
Units that are embarked now use an era-based strength value instead of their base combat value.
Many of the techs that reveal strategic resources have been changed to reveal the resource before it is needed to build a resource-dependent unit.
Players can now build obsoleted units if they do not have access to the strategic resource required by the upgrade unit.
Tech Tree balance. Adding several prerequisites to address paths through the tree that were too quick and led to era transitions too early.
Horseback Riding now requires Archery. Archery is no longer a leaf tech.
Stirrups is now in the late Medieval era and costs 390 (was early Medieval and cost 300).
Industrialization now requires Square Rigging.
Scientific Theory now requires Banking.
Steel now requires Rifling.
Computers now requires Radio.
Updated the cost and strength of some Air units.
Change movement rules after disembarkation.  Cannot land on shore with more movement than your Land Movement allowance.
Updated Vikings Scenario to 60 turns.

[AI TUNING]
Increased desire and ability to use nukes and aircraft, and maintain a standing military. General AI attack improvements.
Increased desire to declare friendship.
Reduced frequency of “your troops are on my border“ warning.
Updated settlement preferences.
Barbarians now rampage when their camp is destroyed.
Will now liberate minor civs and cities of current allies.
Tuned strategic and luxury resource trading.
Will now be more aware of gold income, and work to bring in more.
Support units will recognize that they are not under threat if they share a hex with a friendly unit.
Added a grace period of 2 turns after the end of open borders before the AI starts complaining you're too close to their territory.
Barbarians may now pillage tiles to heal.
AI will now continue to research repeatable techs and civics.

[BUG FIXES]
Kongo relics no longer get multiplied Faith yields if more than one is in the same building
Fixed some bugs with Great People not interacting correctly with Vikings natural wonders.
Sumeria will no longer share joint war experience with a player when killing barbarians.
Corrected tourism calculation from National Parks to ensure correct awarding.
Fixed an issue where you could sometimes not offer Joint War.
Spies will not have the Steal Tech mission available when you have already completed all techs.
City States gain territory for influence even if they get the influence before founding their city.
When a player is destroyed, his captured spies die with him.
All of your active spy missions stop in a city that you or an ally has just captured.
Fixed problem in tactical combat that was preventing units from capturing builders
You are no longer allowed to declare war on declared friends (or in an enforced peace period) from the "troops near me" warning.
Increased Jet Fighter and Jet Bomber sight range (up from 2 to 5).
Additional bug fixes.


[VISUALS]
Added snow environmental VFX.
Added sand environmental VFX.


[MULTIPLAYER]
Added “Turn Unready” button.

[UI]
Added more bindable keys (Toggle Resource Icons, Toggle Tourism Lens, Alert action).
Added a notification for when a player loses territory to a culture bomb.

[AUDIO]
Adding some missing UI sounds.
VIKINGS DLC:
Added VO, and updated quotes, for three Natural Wonders.
Added VO to Natural Wonders while in the scenario.

[MISC]
Credits updated.
Fixed some missing ARX images.
Updating game concepts for City-States, Trade Routes, and Great People. Explained some things that were not there before (ex. Patronage, gold income for foreign routes passing through city), as well as some clarifications.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Bırak takım multisini normal multi kuramiyoruz . Sanırım dil öğrenmem şart. Modlamanin kolaylasmasi guzel
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.