Steel Division: Normandy 44 Geliştirici Günlüğü #1
Önümüzdeki günlüklerini yayınlamaya ilgiye göre karar vereceğiz.
Eugen Systems, http://www.eugensystems.com/steel-divisi...ront-line/ :Steel Division: Normandy 44'un en önemli mekaniklerinden birisi dinamik cephe hattı. Bunu haritada muharebe devam ettikçe görebiliyorsunuz ve yaptığınız her hamle bu hat üzerinde bir değişime sebep olabiliyor. Bu hat direkt olarak hangi bölgenin hangi fraksiyon tarafından kontrol edildiğini gösteriyor.
2015'in sonlarından beri geleneksel savaş briefinglerinin havasını yaratabilecek, dinamik ve yenilikçi bir mekanik üzerinde kafa yoruyorduk. Oyunun değişkenliğine uyum sağlayacak, yapılan hamlelerle etkilenebilecek ve gerçekçi bir hava oluşturacka bir şey olması gerekiyordu. Oynanış/yapayzeka şefimiz Karim Kadar'ın da belirttiği üzere dinamik cephe hattı mekaniği oldukça uğraştırıcı bir mekanik olmasına rağmen, üzerinde uğraşması ve geliştirmesi zevk veren bir mekanikti.
Güç Dengesinin Değişimini İzleyin
Muharebe ilerledikçe bu cephe hattı da değişime uğruyor. Her yeni oyunda daha farklı bir yapıda oluyor. Burada sizin oyuncu olarak amacınız her zaman daha çok alanı kontrolünüz altında tutmak olmalı ve bu dinamik cephe hattı mekaniği bu amacınızda nasıl ilerlediğinizi direkt olarak görebilmenizi sağlıyor.
Birimlerin birçoğu hattı direkt olarak etkiliyor. Birimlerinizin ilerlemesiyle cephe hattının değişim gösterdiğini görebileceksiniz. Aynı şekilde eğer düşman birimleri sizin kontrolünüzde olan bir bölgeye ilerlerse bu sefer hattın size doğru geri çekildiğini ve düşman biriminin yeni vardığı bölgeyi kontrolü altına aldığını göreceksiniz.
Ancak dikkat edin, bu hattı hiç bozmadan sizin kontrolünüzdeki bölgeye giren birimler de olabilir. Bu birimler düşmana kendilerini göstermeden ilerleyebilirler. Tanksavar birimlerinizle veya keşif birimlerinizle gizlenerek bu hattı geçebilirsiniz. Tabi ki hava birimleri altlarındaki toprağı kimin kontrol ettiğini pek umursamıyor, dolayısıyla onlar da bu hattı etkilemiyorlar. Aynı zamanda paraşütçüler, normal birimlerden farklı olarak düşman kontrolündeki bölgelerde dezavantaja sahip olmadan savaşabiliyorlar.
Bu cephe hattı aynı zamanda savaş stratejisi hazırlarken de önem sarfediyor. Muharebede arkanıza yaslanıp haritayı ve bu hattı inceleyerek farklı stratejiler kurabiliyorsunuz. Haritanın her köşesi önemli ve hangi alana odaklanacağınızı seçmelisiniz. Ana planınızdan ayrılmanız anlamına gelse dahi muharebenin değişen şartlarında sizin için en kârlı hamle nedir bunu düşünmelisiniz.
Tabi ki sadece haritadaki ilerlemeye bakarak birimlerin gücünü ölçmeniz mümkün değil, bunu ilk elden tecrübe etmeniz gerekecek. Aynı zamanda deneyimli bir oyuncu bu hattı bozmadan gizli bir şekilde hamleler yaparak hattın diğer oyuncu için yanıltıcı bir faktör olmasını sağlayabilir.
Düşmanlarınızı Tuzağa Düşürün
Steel Division: Normandy 44'te her zaman düşmanı son adamına kadar öldürmeniz gerekmez, askerlerinin teslim olmalarını sağlamanız yeterli. Oyuncunun etki alanının dışındaki birimler stres değerine sahiptir, örneğin paraşütçüler, liderler veya keşif birimleri bu stres değerine sahip olmaz. Ancak bu her birime güvenebileceğiniz anlamına gelmiyor, örneğin:
İlgili biriminiz anında beyaz bayrak çekebilir.
- Baskı sayacı (kırmızı) dolarsa
- Düşman 100 metreden yakınsa
- 100 metre içerisinde stressiz dost bir birlik yoksa
- 200 metre içerisinde herhangi bir lider birim yoksa (bu değişebilir)
Lider birimleri baskı altındaki birimleri destekleyip onların belli bir alan içerisinde daha iyi savaşmalarını sağlayabilirler. Gerçek muharebedeki gibi her zaman liderleri iyi kullanmalısınız, öte yandan lider birimleri de kurşungeçirmez değil. Onlar da teslim olabilirler.
Hattınızı Koruyun
Herhangi bir yönde taarruza geçmeden önce bulunduğunuz hattı koruyacak hamleler yapmanız daha doğru olabilir, aynı yer için defalarca savaşmak istemezsiniz. Zaman içerisinde bu cephe hattının kenarlarını daha iyi anlamaya başlayacaksınız. Hat sizin en yakın biriminizden ne kadar uzakta çizilmişse, oraya düşman birimi o kadar uzaktır. Ancak her zaman gerçeğin gördüğünüzden ibaret olduğu yanılgısına kapılmayın.
Eğer birimleriniz tuzağa düşürülürse daha kolay ele geçirilebilir veya öldürülebilirler. Bu durumdan sağ salim çıkmak pek kolay olmayabilir.
Eugen'in oyun tasarımcısı Felix Habert'e göre tur tabanlı taktik oyunlarıyla gerçek zamanlı strateji oyunlarının mekaniklerini harmanlamak çoğu zaman riskli olabilir ancak doğru yapıldığında çok kaliteli bir sonuç veriyor. Dinamik ecphe hattı mekaniği Steel Division: Normandy 44'te karşılaşacağınız çok sayıda büyük yenilikten sadece bir tanesi.
Önümüzdeki günlüklerini yayınlamaya ilgiye göre karar vereceğiz.