Crusader Kings II günlüklerinde bu hafta oyunun Tibet ve Himalayalar bölgelerinde yapılan değişikliklerden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...d.1021920/ :Herkese merhabalar.
PDXCON 2017 sona erdi, bu etkinlik dahilinde birçok oyuncuyla tanışmak çok güzel bir tecrübeydi. CK2 dahil birçok oyunumuzla ilgili çok sayıda öneri ve fikir duydum. PDXCON'a gelen herkese bir kez daha teşekkürler.
Şimdi gelin haritadaki çirkin gri bölgelerden, wastelandlardan bahsedelim. Estetik olarak wasteland bölgelerindeki gri rengi oldum olası sevmemişimdir, son yaptığımız değişiklikler sonrası wasteland olan topraklar, hangi harita modu aktif olursa olsun her zaman arazi haritamodunda gözüküyor. Eğer talep olursa ileride bunla ilgili bir ayar da ekleyebiliriz.
Kuzey Sibirya ve Sahara'nın wasteland olması gayet doğal, bu konuda açıkçası yapabileceğimiz bir şey yok ve hatta harita projeksiyonunda oynamalar yaparak bu bölgelerin biraz daha küçük olmalarını sağlamış durumdayız. Öte yandan Himalayalar ve Tibet bölgesi gayet geliştirilebilir bölgeler olarak ön plana çıktı. Bu bölgeler her ne kadar tahmin edebileceğiniz gibi dağlık bölgeler olsalar da, Hindistan, Orta Asya ve Çin ile sürekli etkileşim içerisinde olan önemli topraklara sahiplerdi. Dolayısıyla bu bölgelerin wasteland olarak yansıtılmasının ana sebebi, daha önce bu bölgeye odaklanamamış olmamızdı.
1066 Tibet, yeşil bayraklar geçici.
Oyun haritasının doğu kısmının, sanki dünyanın unutulmuş bir köşesiymiş gibi görünmesi rahatsız olduğumuz şeylerden biriydi. Esasen bu bölge, İslam dünyası, göçebeler, Çin ve Hindistan'ın tam ortasında bulunan oldukça önemli ve dinamik bir bölge. Dolayısıyla burada bir şeyler yapılması gerekiyordu. Bu bölgeye çok sayıda bölge, yeni kültürler (Bodpa, Tangut, Nepalese), yeni dinler (Bön ve Khurmazta) ve ünvanlar ekledik.
867 Himalayalar.
Bön dini oyundaki Romuvan ve Buddhist dinlerine benziyor. Gavelkind'a erişim sağlayabiliyor, bu dindeki toprakları bir başka dine dönüştürmek oldukça zor ve diğer pagan dinlere oranla önemli bir farkı, reformize edilemiyor olması. Bunun yerine Bön dinindeki hükümdarlar tıpkı Budistler gibi varis belirleyebiliyor. Aynı zamanda diğer Hindularla benzer şekilde Patron Deity mekaniğine sahip.
Purang, Bön dininin kutsal topraklarından bir tanesi.
Tüm bunlara ek olarak Sebük Tegin, Timur ve Selçuk Bey gibi Müslüman fatihlerle ilgili de bunların her oyunda fethe başlayabilmesi için ufak değişiklikler yapıyoruz, Hint Tarikatlarının gücünü biraz daha kısıp, onların oyunun başından beri varolmaktansa sonradan oluşturulabilir hale getirdik. Aynı zamanda oyundaki adventurerlar üzerinde çeşitli geliştirmelerde bulunulması planlanıyor.
Üzerinde çalıştığımız daha çok şey var ancak bunlardan da bahsedersem çok konuşmuş olurum, haftaya çıkacak günlüğü kaçırmayın!