01-02-2018, 03:03
Evet, Ming ile geçen oyunlarım sıkıcı değildi. Bu arada yeniden okuduğumda imla ve yazım hataları yaptığımı gördüm, bunun için özür diliyorum sizlerden. Tributy olayının pek zorluğu yoktur. Bölgedeki küçük devlet, büyük olana; talebe göre monark puanı, insangücü ve duka faktörlerinden, en fazla biri olma kaidesiyle haraç öder. Bu haraç, yıllık olarak belirtilmiştir. Haraç; konsol tarafından küçük devletin gelir-gider dağılımına göre düzenlenir. Oyuncunun bunu değiştirmesi mümkün değildir. Gerçekçi düşünülürse,haraç ödeyenin, haraç ödeyebilmesi için varlığını sürdürmesi lüzumludur. Dolayısıyla, bu devletin varlığının devamlılığı için giden maliyeten harici, onun fazlalığıdır. İşte bu fazla olanında pay dağılımı yapılır ve düşen pay, yıllık olarak haraçgüzar devlete ödenir. Bu bağın kurulmasındaki ana unsur ise; haraçgüzar devletti, dış mihraklar tarafınca tertip edilen savaşa çağırmasıdır. Yani muhafızlık konumuna sokmasıdır. Ancak, küçük devlet, büyük devletin hemen ofansif hem de defansif savaşlarına katılma şartı yoktur. Eğer bir büyük devlet, iki küçük devleti haraç bakımından kendine bağladıysa, birbirleri ile olan savaşlara katılamaz. Çünkü, ikisinden de haraç kesmektedir. Küçük devletler kendi aralarında savaşabilir, şehir alıp verebilirler. Büyük devletin, savaş ilan edebilmesi için, tributy konumundan düşürmesi gerekir.
Terimler biraz karmaşık olabilir. Oyun dili ingilizce olduğu için, ortak bir dil bularak herkesin anlayabileceği şekilde yazmak biraz sorun oluyor. Birazda gerçekçi düşünerek yazmaya çalışıyorum ki, yararlı olabilsin. Umarım katkı sağlamış olurum.
Terimler biraz karmaşık olabilir. Oyun dili ingilizce olduğu için, ortak bir dil bularak herkesin anlayabileceği şekilde yazmak biraz sorun oluyor. Birazda gerçekçi düşünerek yazmaya çalışıyorum ki, yararlı olabilsin. Umarım katkı sağlamış olurum.