Günlükte bu hafta Waking the Tiger özellikleri özet olarak sıralanıyor. (O kadar da uzun değil aslında resimler büyük gösteriyor.)
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...e.1073904/ :Herkese merhabalar, yoğun talep üzerine bu hafta sizlere Waking the Tiger ve beraberinde çıkacak olan 1.5 Cornflakes yamasındaki tüm değişiklikleri kısaca özetlemek istedik. Eğer bu zamana kadar tüm geliştirici günlüklerini takip ettiyseniz bu günlükte genel olarak bildiğiniz şeyleri göreceksiniz, ancak kimi noktalarda günlüğü yazdığımız zamandan sonra yaptığımız bazı değişikliklerden de bahsedeceğimiz gibi günlükte bu zamana kadar bahsetmeye zaman bulamadığımız bazı küçük hususlar da yer alacak.
Çin Ulusal Odak Ağaçları
Mengkukuo hariç tüm Çin devletleri artık kendilerine has yeni ulusal odak ağaçlarına sahip. Milliyetçi Çin reformlar yapmak ve Japonya'ya karşı savaşmakla uğraşırken Komünistler Chaing Kai-Shek'i devirmek için hazırlıklar yapıyor, savaş lordları ise Çin'i politik yollarla ve sınır çatışmalarıyla ele geçirebiliyor. İmparator Puyi Japonya'ya mı sadık kalacak yoksa tahtı kendisi için mi ele geçirecek seçmesi gerekiyor.
Ana Çin ülkeleri (Milliyetçiler, Komünistler, Mançukuo) aynı zamanda destek edinmek için dış ülkelere ulaşabiliyorlar. Yeni odak ağaçları oluşturduğumuz yeni karar mekaniğinden sık sık yararlanıyor, çok sayıda ülke bazlı kararlarla ordunuzu reforme edip düşman bölgelerine işgal öncesi sızma faaliyetlerinde bulunabiliyorsunuz.
Daha ayrıntılı bilgi için şu günlükleri inceleyin: Komuta Zinciri
Cornflakes ile birlikte yaptığımız değişikliklerle artık feldmareşaller ordu grupları komuta ediyor ve bu ordu gruplarında generaller tarafından yönetilen belli sayıda ordular yer alıyor. Generaller eskisi gibi kaç birimi efektif olarak yönetebileceği hususunda aşılabilir bir imite sahip olsalar da, feldmareşallerin sahip olduğu ordu limiti aşılamıyor. Liderlerden edinilen bonuslar aşağıya doğru birimleri etkilediği için hem iyi bir mareşal hem de iyi bir generale sahip olmak isteyeceksiniz.
Bu hususa dair şu günlüğü okuyarak bilgi sahibi olabilirsiniz: Komuta Zinciri
General Özellikleri ve Komuta Gücü
Cornflakes ile birlikte oyundaki generalleri bir adım ileriye taşıyoruz, artık generaller çeşitli kişilik özelliklerine sahip. Eskiden tek bir hanede olan beceri gücü artık atak, defans, planlama ve lojistik olmak üzere 4 farklı alana ayrılmış durumda. Bu durum birçok tarihsel generalin güçlü ve zayıf yanlarını oyuna daha iyi yansıtabileceğimiz anlamına geliyor. Eğer eklentiye sahip olursanız komutanlarınıza çeşitli özellikler verebileceğiniz ayrı bir arayüze sahip olacaksınız, bu özellikler komuta gücüyle aktifleştirebileceğiniz bazı yeteneklerden yararlanabilmenizi sağlayacak.
Bu hususa dair şu günlüğü okuyarak bilgi sahibi olabilirsiniz: Liderler, Özellikler ve Komuta Güçleri
Yeni Japon Odak Ağacı
Japon Odak Ağacı daha modern odak ağaçlarının seviyesine getirilmesi için bazı çalışmalardan geçti. 4 yeni ana odak kolu eklendi, bu kollardan 2'si tarihsel bir şekilde Japonya'nın kuzeydeki komünistlere mi yoksa güneydeki batılılara mı yöneleceğini konu alırken eklenen 2 diğer odak komünist ve demokratik Japonya için bazı gelişmeler içeriyor.
Bu hususa dair şu günlüğü okuyarak bilgi sahibi olabilirsiniz: Japonya Değişiklikleri
Japonya'ya dair olan bu günlüğü kaleme almamızdan sonra Japonya'nın teslim olma mekaniğinde bazı değişikliklerimiz oldu. Japonya artık Çin'e karşı silah bırakırken daha önceden maddeleri yazılmış bir antlaşmayı kabul etmiş olacak ve bu antlaşma yoluyla anakaradaki tüm topraklarını eski sahiplerine geri bırakacak.
Aynı zamanda İmparator Hirohito artık Imperial Sanction isminde bir özelliğe sahip, bu özellik Çin'e karşı savaş sebebi oluşturması için ihtiyaç duyduğu küresel gerginliğin %75 olmasına sebep oluyor, bu kendisinin tarihte Çin'i önemli bir tehdit görmemesi ve yabancı ülkelere düzenlenen harekatlara şüpheyle yaklaşması gibi şeyleri oyuna yansıtıyor. Marco Polo Köprüsü Olayı üzerinden edindiğiniz savaş hedefi bu değişiklikten etkilenmiyor.
Artık Japonya'nın bisikletli piyadeleri var.
Güncellenmiş Alman Odak Ağacı
Almanya artık çeşitli alternatif tarih yolları içeren yeni bazı odak kollarına sahip, artık Hitler'e karşı çıkıp Kaiserreich'i diriltmeye çalışabilir veya demokrasiye dönüşebilirsiniz. Eğer İmparatorlukçu olayım derseniz Almanya'nın eski kolonilerini geri almaya çalışacaksınız, bu esnada İtalya ve Avusturya - Macaristan'la ittifak olup Fransa ve Britanya ile zıt düşeceksiniz veya Britanya ile ittifak olup Komünistlere karşı çıkacaksınız, eğer demokrasi olayım derseniz Avrupa'yı kendi paktınız altında birleştirip Sovyetlere karşı ilerleyebileceksiniz.
Deniz ağacına eklemeler ve endüstriyel ağacın tamamen yeniden düzenlenmesi de dahil olarak odak ağacına başka değişiklikler de yapılmıştır. Deniz kıyısında ne kadar toprağınız varsa o sayıya göre askeri fabrikalarınızı tersanelere çeviren bir odak da vardır. Tüm bunlardan yeni Almanya günlüğünde bahsetmiştik. Ancak o zamandan beri birkaç yeni eklemeler/değişiklikler yapılmıştır. Deniz Bombardıman Uçağı odağı biraz iyileştirilmiştir (araştırma bonusları 1’den 2’ye çıkmıştır), Uzun-Menzilli Refakatçılar odağı 2 tane Ağır Avcı Uçağı araştırma bonusu vermektedir, Faşist ve Kaiserreich yolları için ise Alsas ve Lüksemburg için veya sadece Alsas için core veren odaklar eklenmiştir.
Waffen-SS Gönüllüleri
Himmler’e hükümetinizde yer verirseniz işgal edilen topraklarda tarihi ve olası alternatif tarih SS bölükleri (işgal edilen İsveç topraklarından SS-Sveaborg Bölüğü gibi) eğitebilirsiniz. Bu bölükler tam insan gücüyle ve yüksek tecrübeyle ama az ekipmanla çıkarlar. Taslakları kilitlidir ve bu da Waffen-SS’i Wehrmacht’tan organizasyonal olarak ayrı tutma isteği doğuracaktır.
SS bölüklerinin sürekli askere alınması OKW Generallerini üzecek ve Hitler’e karşı komplo kurmalarına yol açabilecektir. Bölgelerde SS’lerin askere alınmasını önlemek ise Himmler’i kızdıracak ve kontrolü ele geçirmesine sebep olabilecektir.
Kararlar
En büyük yeniliklerden bir tanesi de Kararlar/Görevler sisteminin eklenmesidir. Oyuna eklenen çeşitli kararlar ve görevler normal olayların aksine hızlı kısa süreli kararlara izin vererek oyuncuya ne zaman gerçekleşecekleri konusunda tam yetki sağlamaktadır. Daha fazla detay için: Kararlar ve Görevler
Bazı karar kategorileri aşağıdadır:
- Ülkelere özel olanlar: Almanya için Mefo banknotları, Japonya için teslim olma kararları, Sovyetler/Çin için fabrika taşıma ve arazi yakma kararları, Çin için sınır ihlalleri ve savaşları kararları, Birleşik Krallık, Almanya ve Fransa için Mers-el-Kebir Savaşı, Case Anton, gemi batırma kararları/görevleri ve birçok daha fazlası.
- Genel kararlar/görevler: Dengeyi/savaş desteğini/araştırma hızını arttıran yollar, ataşelere karşı çıkmak, Majino Hattı’nın kaldırılması, Süez/Panama kanallarının yıkımı/inşası, daha fazla bina kapasitesi (daha çok küçük ülkeler için) ve farklı çeşitli yararlar.
- Kaynak geliştirme kararları: O zamanda keşfedilen/keşfedilebilecek kaynakların yaratılması veya var olanların arttırılması
- Yeni kriz sistemi: Savaş desteğinin veya dengenin çok azalması halinde oyuncunun harekete geçmesi gerekmektedir yoksa kötü şeyler olacaktır.
- İdeoloji değiştiren kararlar: İdeoloji değiştirmenize izin veren eski rastgele olaylar artık yok, şimdi karar sistemi ile ne zaman ve nasıl olacağı hakkında tam yetkiye sahipsiniz ancak daha fazla politik güç yatırımı gerekecektir.
- Oluşturulabilen ülkeler: Tarihi/olası topraklarına sahip olduğunuz ülkeleri kurmak.
Ve daha fazlası.
Alışma ve İklim Uyumluluğu
Uzun zamandır askerlerin aşırı hava durumlarına alışık olmadıkları cephelere gönderildiklerinde ortaya çıkan sorunları oyuna dahil etmek istedik. Cornflakes’te askerlerinizin yavaşça sıcak veya soğuk havaya alışmalarını sağlayacak ve dezavantajı azaltacaktır (bu yüzden de dezavantajlar arttırılmıştır). Genişleme paketine sahip olanlarda ise askerler alıştıklarında görüntüleri de değişecektir. Kış için nasıl göründüğü aşağıdadır (önce ve sonra).
Alışma hakkında daha fazla okumak için: İklim Uyumluluğu ve Özel Kuvvetler
Gönüllü Hava Birlikleri
Kara birliklerini gönüllü olarak göndermeye ek olarak, Waking the Tiger’da artık hava birliklerini de gönüllü olarak gönderebilirsiniz. Kara birlikleri gibi gönderebileceğiniz uçak sayısında da bir sınır vardır. Hava birlikleri gönderilen ülkedeki uçak pistlerini kullanırlar ve tüm normal görevlerini yerine getirebilirler. Böylece sizin de bir Flying Tigers veya Condor Legion’ınız olabilir.
Havadaki Stratejik Öncelikler
Artık uçaklarınıza stratejik bombardıman emri verdiğinizde, hangi hedeflere önem vermeleri gerektiğini ayarlayabilirsiniz. Bu sadece o hedeflere saldıracakları anlamına gelmemektedir, 1940larda bombalar o kadar da isabetli değildi, ama size bombardıman uçaklarınız neyi vurduğu konusunda daha fazla kontrol verecektir.
Havadaki bunun gibi daha fazla değişiklikler hakkında bu günlüğü okuyabilirsiniz: Hava Birlikleri, İkmal ve Stratejik Bombardıman
Ordulara Hava Desteği Eklemek
Artık hava birlikleri ordularınıza destek vermek için doğrudan onlara atanabilir. Hava birlikleri en yakın hava üssüne gitmeye çalışacak(fazla kalabalık yapmamaya da çalışacaktır) ve doğru hava bölgesinde görevlerini yapacaktır. Saçma olacağı için stratejik bombardıman uçakları ordulara atanamayacaktır.
Hava İkmali Görevleri
Taşıma uçakları artık etrafı sarılmış askerlere havadan ikmal yapabilecektir. Altyapısı düşük alanlarda da yardımcı olabilirler. Bunları yapmak komuta gücü istediği için tek seferde fazla sayıda yapamayacaksınız.
Ele geçirilen ekipmanlar
Bakım Destek Birimleri düşman ekipmanının belirli bir kısmını ele geçirmenizi sağlayacaktır. Düşmanın savaşta kaybettiği ekipmanın %5i olarak başlayıp yeni teknolojiler araştırdıkça artacaktır. Leşçil karakter özelliğine sahip generaller bu oranı arttıracaktır. Artık ele geçirdiğiniz ekipmanları lend lease yapabileceğinizi ve stoklarınızı yok edebileceğinizi de unutmayın. Ekipmanlar hakkındaki bu günlüğü okuyabilirsiniz: Üretim Arayüzü ve Ekipman Yok Etme
Ataşeler
Komuta Gücü ve Politik Güç karşılığında savaşta olan ülkelere ataşeler gönderebilirsiniz. Bu size gönderdiğiniz kişinin kazandığı Ordu/Hava/Deniz tecrübesinin bir kısmını verir, az bir miktarda artan savaş desteği verir ve gönderilen kişiye planlama bonusu verir. Ataşeleri gönderdiğiniz ülkenin savaşta olduğu ülkeler, ataşelerinize itiraz edip onları geri çekmenizi de talep edebilir. Kabul etmezseniz ve sizin ülkenizde, itiraz eden ülkenin ideolojisini takip eden sayısı fazla ise halkın tepkisi ile karşılaşabilirsiniz.
Birleştirmek
Ekipman veya insan gücü sıkıntısı çekiyorsanız, tam güçte olmayan bölükleri birleştirmek artık mümkündür. Waking the Tiger’ın bu yanı tam güçte olan birkaç bölüğün, onlarca az güçte olan bölükten daha iyi olduğu zamanlarda oldukça işinize yarayabilir. Daha fazla ayrıntılar için: 1.5 Cornflakes ve DLC İçerikleri
Tarihi Ordu İşaretleri
Yeni komuta zinciri sistemindeki orduları görsel olarak daha iyi ayırt etmek için birkaç farklı ordu sembolleri ekledik. Tarihselliği arttırmak için Almanya, İngiltere, Amerika, Fransa ve Sovyetlere kendilerine özel simgeler ekledik. Bunlar eklentinin bir parçası olarak gelmektedir. Daha fazlası için: Ataşeler, Yer Mürettebatı, Gönüllü Hava Kuvvetleri
Minimap ve Pingleme
Sizlerden gelen istekler üzerine ekranın sağ alt tarafına minimap eklenecektir. Ayrıca, multiplayerlarda müttefiklerinizi uyarmak için saldırı ve savunma için pingleme seçenekleri de eklenmiştir.
Sınır Çatışmaları
Belirli ülkeler artık sınır çatışmaları başlatabilir. Bunlar ülkeleri tamamen savaşa sokmayan özel çatışmalardır. Bu çatışmalar sadece bir eyalette belirli bir sayıdaki birlikler ile sınırlı kalacaktır. Kazanan o eyaleti alacaktır (bazı istisnalar dışında). Bu şuan için Çin’de ve Japon-Sovyet sınır çatışmalarını yansıtmak için kullanılmaktadır.
Sınır çatışmaları kararlar menüsünden başlatılmaktadır. İlk adım paylaşılan sınırda bir olay çıkartmaktır. Yeteri kadar haklı sebebe sahip olduğunuzda bunu bir sınır çatışmasına yükseltebilirsiniz. Bundan sonra iki taraf da sınır çatışmasını tam savaşa çıkartabilir.
Sınır çatışmaları için bu günlüğe bakabilirsiniz: Savaş Lordları ve Sınır Çatışmaları
Factiondan Ülkeleri Atmak
Hiç üye ülkeleri kendi factionınızdan atmak istediniz mi? Artık yapabilirsiniz, en azından diğer üyelerin size karşı gelmesine sebep olana kadar yapıncaya dek.
Tarihi Taslak İsim Listeleri
Oyunu daha da gerçekçi yapmak için birlikleri adlandırmada yeni bir sistem getirdik. Sistem belirli bir isim listesinden isimleri çekmektedir. Hangi tip bölüklerin isimlerinin hangi listeden çekileceğine oyuncu karar verir, bir bölüğün taslağını değiştirmek ismini de değiştirecektir.
Oyun başlangıcındaki tüm ülkeler ve serbest bırakılabilinen birçok ülke için isim listeleri eklenmiştir. Bazı kurulabilen ülkeler de özel isim listelerine de sahiptir, örneğin Avusturya-Macaristan eski isimlendirmeleri kullanabilir.
Denge ve Savaş Desteği
Ulusal Birlik oyundan kaldırılmış ve Denge ile Savaş Desteği adlı iki yeni değer ise yerine geçmiştir. İlki baştaki hükümetin halk arasındaki desteğini göstermektedir (çok fazla olmasa da partinin popülaritesine bağlıdır). Savaş desteği ise nüfusun savaşın zorluklarını çekmeye ne kadar razı olduklarını gösterir. Birçok yasa ve kararlar artık dengeye veya savaş desteğine bağlıdır, savaş sırasında dengenin veya savaş desteğinin az olması orduda başkaldırma ya da büyük ölçekli grev gibi krizlere yol açabilir.
Bir ülkenin ne zaman teslim olacağının belirlendiği değere ise Teslim Olma Limiti denmektedir ve ülkenin teslim olana kadar ne kadar zafer puanı kaybetmesi gerektiğini belirler. Ana değer %80dir ama bazı ülkelerin değerler değişebilir ( Ülke ismi -- Fransa -- vermiyoruz.)
Daha fazla detay için: İstikrar ve Savaş Desteği
Denizdeki Değişiklikler
Yeni ayrıntı ekranında denizdeki kayıpların ve verilen hasarların takibi oldukça kolaylaşmıştır. Birkaç mekanik değişiklik de olmuştur ve bunlar için buraya bakabilirsiniz: Denizcilik Geliştirmeleri
Güncelleştirilen Üretim Arayüzü
Mükemmel bir değişiklik! Cornflake ile birlikte filtreleme, sürükle-bırak desteği ve bir hatta 15ten fazla fabrikanın olması gibi birçok değişiklik yapılmıştır.
Savaşlar için olan Değişiklikler ve Güncellemeler
Bazı sorunlardan kaçınmak için savaşların nasıl halledildiği konusunda birçok değişiklik yaptık ve savaş arayüzüne güzel şeyler ekledik. Ayrıntılar için günlüğü ziyaret edin: Savaş Değişiklikleri ve Yeni Zorluk Seviyeleri
Rafineri Teknolojileri
Sentetik rafineriler için olan teknolojiler iki kola ayrılmıştır. Bu iki kol sırasıyla petrol ve kauçuk üretimini arttırmaktadır. Bu teknolojiler artık bir eyalette üretebileceğiniz rafineri sayısını arttırmamaktadır. Artık eyalet başına 3 rafineri limiti vardır.
Altyapıların Kaynakları Etkilemesi
Bir eyalette altyapıyı geliştirmek artık o eyalette üretilen kaynakların miktarını da arttıracaktır. Düşük altyapıya sahip birçok eyaletin kaynakları, altyapının belli bir seviyeye geldiğinde 1.4.2’deki miktarına ulaşması için düzenlenmiştir.
Özel Kuvvetler ve Teknolojiler
Tamamen özel kuvvetlerden oluşan ordular artık geçmişte kaldı. Artık ordularının sadece belirli bir yüzdesi özel kuvvetler olabilir. Ayrıca özel kuvvetleri geliştiren ve limite etki eden yeni bir teknoloji ağacı eklenmiştir.
Daha fazla ayrıntı için: İklim Uyumluluğu ve Özel Kuvvetler
Grafikler
Çinler için yeni 3D modeller ve yeni portreler gibi birçok havalı yenilik bu eklenti ile gelecektir.
Daha fazlası için: Müzikler, Sesler ve Çizimler
Geri Çekilme
Cornflakes’te artık geri çekilme(withdrawal) düzenleyebilirsiniz. Bunun şu an oyundaki normal geri çekilmelerden(retreat) farkı yeni geri çekilmelerin oyuncu istediğinde olmasıdır, savaşta bozguna uğradıklarında değil. Geri çekilme emri verilen bir birlik savaşarak geri çekilecektir (bu sırada organizasyon da kazanabilmektedir) ve çıkmayı başardığında çatışmayı terkedecektir. Bu savunma sırasında oldukça yararlıdır ve bozguna uğramamak için artık olağanüstü micro yeteneğine sahip olmanıza gerek yoktur. Bunun Çin ile oynamayı daha iyi yapacağını umuyoruz.
Müzik ve Ses
Waking the Tiger ayrıca sesi oldukça geliştiren ve gerçekçi yapan yenilenmiş bir savaş ses sistemi ile geliyor. 3 yeni müzik parçası da oyuna eklenmiştir.
Daha fazla bilgi için: Müzikler, Sesler ve Çizimler
Performans ve Yapay Zeka
Oyun sonu performansını ve yapay zekayı geliştirmek için oldukça çaba sarf ettik.
Daha ayrıntılı bilgi için: Yapay Zeka ve Performans Geliştirmeleri