Kartlara dair bir şeyler yazayım ilk olarak odd ve even numbers nedir, basitçe odd numbers tek sayılar yani 1,3,5... even numbers ise çift sayılar 2,4,6... Hearthstone ilk olarak "destene birden fazla aynı karttan koyma" diyerek, sonra da Frozen Throne'da "destende 2,3,4 mana kart yoksa" kartları basarak ve ek olarak "destende Windfury, Taunt, Lifesteal varsa" kartıyla bir bakıma oyuncuların deckbuilding sürecini "karıştırmak" ve farklılaştırmak istiyor. Gördüğümüz kartlarda dikkat çeken şeyler şu yönde:
1. Start of Game
2 yeni keyword olduğu ifade edilmiş ancak bu da aslında yeni bir keyword, kartların oyunun başlangıcında olan etkisini ifade ediyor. Peki Hearthstone'da daha önce bu etkide bir kart var mıydı? Birçoğunuz hatırlayacaktır Malchezaar da aynı efekte sahip.
Kısacası "When the game starts" yazmaktansa "Start of Game:" yazmışlar, çok da kısaltmadı bence.
2. Echo
Bu kartları tur içerisinde yeterli mana'ya sahipseniz tekrar tekrar oynayabiliyorsunuz, aynı şekilde bu kartın özelliğine sahip de bir kart hali hazırda oyunda bulunuyor.
Bu karttaki "Repeatable this turn." yazısının yerini Echo alacak.
3. Rush
Hearthstone'da Charge keywordunun oyunda tasarım açısından en sıkıntılı keywordlerden biri olduğu uzun süredir söyleniyordu, Hearthstone bu sorunu "Rush" keyworduyle çözmeye çalışmış.
Ungoro ile oyuna eklenen Charged Devilsaur kartı bu özelliği andırıyor ama tam değil, gördüğünüz gibi Charged Devilsaur'un "kahramanlara saldıramaması" Battlecry'ından geliyor, Rush ise battlecrysız bir şekilde sahaya summonlansa bile saldıramayacağı anlamına geliyor.
Sürprizler/Hayalkırıklıkları
1. Start of Game
2 yeni keyword olduğu ifade edilmiş ancak bu da aslında yeni bir keyword, kartların oyunun başlangıcında olan etkisini ifade ediyor. Peki Hearthstone'da daha önce bu etkide bir kart var mıydı? Birçoğunuz hatırlayacaktır Malchezaar da aynı efekte sahip.
Kısacası "When the game starts" yazmaktansa "Start of Game:" yazmışlar, çok da kısaltmadı bence.
2. Echo
Bu kartları tur içerisinde yeterli mana'ya sahipseniz tekrar tekrar oynayabiliyorsunuz, aynı şekilde bu kartın özelliğine sahip de bir kart hali hazırda oyunda bulunuyor.
Bu karttaki "Repeatable this turn." yazısının yerini Echo alacak.
3. Rush
Hearthstone'da Charge keywordunun oyunda tasarım açısından en sıkıntılı keywordlerden biri olduğu uzun süredir söyleniyordu, Hearthstone bu sorunu "Rush" keyworduyle çözmeye çalışmış.
Ungoro ile oyuna eklenen Charged Devilsaur kartı bu özelliği andırıyor ama tam değil, gördüğünüz gibi Charged Devilsaur'un "kahramanlara saldıramaması" Battlecry'ından geliyor, Rush ise battlecrysız bir şekilde sahaya summonlansa bile saldıramayacağı anlamına geliyor.
Sürprizler/Hayalkırıklıkları
- Lifesteal keywordunun Frozen Throne'dan sonra geri döndüğünü görmek güzel, Hearthstone'da (Inspire gibi) bazı keywordler tek bir eklentiye has olup bir daha karşımıza çıkmayabiliyor, şimdilik özellikle Adapt bu yolda ilerliyor.
- Geçen senenin ilk eklentisiyle Questler (legendary spell), ikincisiyle herolar (yine legendary), üçüncüsüyle de legendary silahlar geldi. Fragmana bakılırsa bu eklentiyle tüm sınıflara tekrardan hero kartları geliyor.
- Bu hero kartlardan birisi Shaman için fragmanda görünen Hagatha ismindeki kart.
- Rush keywordu tam tamına aynı işleyiş ve aynı isimle bir başka kart oyunu olan Shadowverse'de bulunuyor.