Civilization VI veri dosyalarındaki bir yazım hatasının oyunun yapayzekasının karar verme yetisini baltaladığı açığa çıktı.
Oyun dosyalarından Leaders.xml dosyasında aşağıdaki satırlar göze çarpıyor:
Kod:
<Row Item="YEILD_PRODUCTION" ListType="DefaultYieldBias" Value="25"/>
<Row Item="YEILD_SCIENCE" ListType="DefaultYieldBias" Value="10"/>
<Row Item="YEILD_CULTURE" ListType="DefaultYieldBias" Value="10"/>
<Row Item="YEILD_GOLD" ListType="DefaultYieldBias" Value="20"/>
<Row Item="YEILD_FAITH" ListType="DefaultYieldBias" Value="-25"/>
Bu satırlarda Civilization VI'da hex başı elde edilen kaynakları ifade eden YIELD tabiri yerine YEILD yazıldığı görülüyor.
Bu hatayı farkeden yabancı forum kullanıcıları yazım hatalarıyla ve yazım hatası düzeltildikten sonra test oyunları düzenlediklerinde yapayzeka davranışlarının ciddi boyutta değiştiğini, daha az faith üretmenin yanı sıra daha çok bina üretip daha çok science ürettiğini farketmiş.
Aşağıdaki görsellerde yapayzeka liderlerinin faith üretimindeki farkı inceleyebilirsiniz:
Firaxis PCGamer'a yaptığı açıklamada oyuncular tarafından rapor edilen bu hatadan haberdar olduklarını ve gelecek yamada düzeltileceğini belirtmiş.