Etik
Eskiden hep xenophobe giderdim ama pek avantajlı olmadığını düşünmeye başladım. Artık slavery kasmıcaksam her türlü Xenophile alıyorum.
Militarist hiçbir zaman ilk tercihim olmadı. Pasifist olunabilen bir oyunda militarist seçecek kadar agresif bi oyuncu değilim.
İlk başlarda fanatik spiritualist alsam da sentetik robotlar çok hoşuma gitti. Artık her oyunumda materyalist bi etik almayı ihmal etmiyorum.
Egaliter etik de benim oyun tarzıma baya ters düşüyor. Bazen otoriter olsam da onun da factionunu memnun etmek yine benim oyun tarzıma zıt.
Yani özet olarak Materyalist-Pasifist-Xenophile en sık aldığım etikler olmaya başladı.
Trait
Traitlerimi tamamen early game üzerine alıyorum. Muhtemelen de ilk amacım unity kasıp ascesion yoluna gitmek oluyor. Bu yüzden latede yardımcı olacak traitler yerine direk earlyde avantaj sağlayacak traitlere yöneliyorum.
Earlyde nüfus ve gelir çok olmayacağı için consumer goods azaltan veya enerji/mineral vs artıran traitlerden gelecek bonus çok düşük oluyor. Bunun yerine ömrü kısa olan liderler için exp gain, traditionları hızlıca açmak için unity, kolonileri hızlıca doldurmak için growth speed veren traitlere yöneliyorum.
Latede ise lider lv cap, enerji, science veren traitlerle gücüme güç katıyorum.
Civic
Genelde diplomasiye kapalı civicleri multide tercih etmesem de singleda Determined Exterminator, Fanatic Purifier, Devouring Swarm, Barbaric Despoilers, Inward Perfection denemişliğim var. Ama bu civiclerin oynanışı tekdüze kıldığını düşünüyorum.
Genelde kullandıklarım ise oyun biyolojik ırklarda rahatça unity kasabilmek için Agrarian Idyll, lider lv cap için Meritocracy/Factory Overclocking, sentetik evrime doğru çok güzel bir başlangıç sağladığı için Mechanist, oyun boyunca kendimiz yaptığımız popların daha hızlı üretilmesi için Rapid Replicator, yine biyolojik ırklarda oynarken rahatça koloni atabilmek için Post-Apocalyptic aldığım oluyor. Life-Seeded hiç denemedim şahsen.
Eskiden hep xenophobe giderdim ama pek avantajlı olmadığını düşünmeye başladım. Artık slavery kasmıcaksam her türlü Xenophile alıyorum.
Militarist hiçbir zaman ilk tercihim olmadı. Pasifist olunabilen bir oyunda militarist seçecek kadar agresif bi oyuncu değilim.
İlk başlarda fanatik spiritualist alsam da sentetik robotlar çok hoşuma gitti. Artık her oyunumda materyalist bi etik almayı ihmal etmiyorum.
Egaliter etik de benim oyun tarzıma baya ters düşüyor. Bazen otoriter olsam da onun da factionunu memnun etmek yine benim oyun tarzıma zıt.
Yani özet olarak Materyalist-Pasifist-Xenophile en sık aldığım etikler olmaya başladı.
Trait
Traitlerimi tamamen early game üzerine alıyorum. Muhtemelen de ilk amacım unity kasıp ascesion yoluna gitmek oluyor. Bu yüzden latede yardımcı olacak traitler yerine direk earlyde avantaj sağlayacak traitlere yöneliyorum.
Earlyde nüfus ve gelir çok olmayacağı için consumer goods azaltan veya enerji/mineral vs artıran traitlerden gelecek bonus çok düşük oluyor. Bunun yerine ömrü kısa olan liderler için exp gain, traditionları hızlıca açmak için unity, kolonileri hızlıca doldurmak için growth speed veren traitlere yöneliyorum.
Latede ise lider lv cap, enerji, science veren traitlerle gücüme güç katıyorum.
Civic
Genelde diplomasiye kapalı civicleri multide tercih etmesem de singleda Determined Exterminator, Fanatic Purifier, Devouring Swarm, Barbaric Despoilers, Inward Perfection denemişliğim var. Ama bu civiclerin oynanışı tekdüze kıldığını düşünüyorum.
Genelde kullandıklarım ise oyun biyolojik ırklarda rahatça unity kasabilmek için Agrarian Idyll, lider lv cap için Meritocracy/Factory Overclocking, sentetik evrime doğru çok güzel bir başlangıç sağladığı için Mechanist, oyun boyunca kendimiz yaptığımız popların daha hızlı üretilmesi için Rapid Replicator, yine biyolojik ırklarda oynarken rahatça koloni atabilmek için Post-Apocalyptic aldığım oluyor. Life-Seeded hiç denemedim şahsen.
Sic Parvis Magna