Stellaris 2.0 Meta
#2
Sonunda yakalandik :)

Ben son bir iki aydir stellarisi sadece multiplayer oynuyorum. Baskalariyla basa cikabilmek icin yeni seyler ogrenmem ve oyun tarzimi oldukca degistirmem gerekti. Ogrendiklerimi elim yettigince yazmaya calisayim

En cok merak edilen sey sanirim gemiler. Oyunun baslarinda tabiki corvet cok guclu. Oldukca saglam bir missile/torpido corvet dizilimi var. Hatta oyun ortalarinda bile battleship yapabilecekken zilyon tane corvet filosu gonderen oyuncular var. En yaygin corvet dizilimi autocannon+missile seklinde, geri kalan parcalar auto dagitmak yeterli. Eger dusman ayni dizilimi kullaniyorsa bu durumda savunmada full armor gitmek ise yarar. Ama her ihtimale karsi 1 shield tutmak iyidir. 
83E4362C413C837FB99A15D74075FB7044FE70FC


Eger zilyon tane corvet basmadiysaniz, corveti birakip, corvet katili destroyer yapmak lazim. Karsi tarafin fuzelerini kesmek icin destroyere 2 flak takmak en verimlisi. Bunun yaninda silah olarak 1 medium lazer 2 autocannon

B3CBA0D48761966574254BB164E85875B2D6C525


Cruiseri direk atliyoruz. ugrasmayin

Battleshipde en cok kullanilan Kinetic Artillery-neutron torpido

35C59D880868628EF66596CDEE46DAD5572CBC2E

Neutron torpidosu su an oyundaki en iyi silah kabul ediliyor. Eger elinizde varsa destroyerlerin L Silah Bolumunu acip onu koyabilirsiniz.


Oyunda en bastan itibaren tamamen mineral odakli oynamak gerekiyor. En onemli kaynak mineral. Oyle unity, enerji falan kasmayin. Herseyin basi mineral. Enerji gezegende minerale gore ikinci planda. Buyuk cogunlukla enerji, koloni sistemlerde yapacaginiz starbaselere enerji modulu yapmakla toplaniyor. Gezegenlerde sadece enerji bonusu olan slotta binasini yapin, bos yerelerde kesinlikle yapmayiniz. 

Starbase limitinizi mumkun oldugunca arttirin ve her zaman limiti doldurmaya calisin. Nufus artisiyla yavas da olsa starbase limiti artar, bununla beraber teknolojiyle ve Ascension Perk ile arttirabilirsiniz.

Nufus artisi cok onemli cunku dogrudan ekonomi buyuklugunu etkiliyor ve dolayisiyla mineral gelirini. Mineral toplayan vatandaslariniz mumkunse %20 hizli pop gelisimi veren rapid breeder ve mineral bonusu traitlerine sahip olsun. Mineral onemi dolayisiyla onu etkili toplayabilen bazi ozel irklar on planda oluyor.

Koleciler.
Kolecilik yapabilen irklarla oynamam pek ama birim olarak en verimli mineral bunlarla toplaniyor. Kole binasini ve teknolojileri de acinda cok ucuk gelirlere ulasabiliyor. Bu irk baska ulkelere saldirip fethettigi yerlerdekileri de kole yapiyor ve gucu katlanarak artiyor. Kole yapilanlar herhangi bir factiona katilamadigi icin basa bela olmadigi gibi onlari mutlu tutabilirseniz kole olmaktan da gocunmuyorlar.

Devauring Swarm
Hive mind ile bu ozel civic alininca, traitleri de hizli cogalmaya ayarlamak gerekiyor. Bu sayede cok cabuk gezegenlerinizi doldurup en yakin dusmana saldiriya gecen bu irk icin teknoloji falan cok onemli degil. Dusmani cabucak isgal edip gezegenlerdeki nufusu yemege donusturuyor ve bu sayede nufus artisi, dolayisiyla ekonomisi katlaniyor. 

Materialist Robotcular
Mechanist civic ile baslayan materialistler biyolojik irki enerji ve bilim toplarken ayni anda urettigi robotlar mineral toplayabiliyor. Esas avantajlari en bastan itibaren ikili nufus artisi ve nufuslardan birinin dogal mineral bonusu olmasi. Robotlar Droide donusup ustune mineral traiti eklenince guzel bir mineral geliri kazanabiliyorsunuz. Robotlar droidlerden itibaren food ve unity traitine ozellesmis birimler de uretince kullanisli oluyor. Metarialist olmak cok gerekli degil ama robotlari verimli kullanmak icin ise yariyor. Ascension ile cyborg acip orda birakmak gerekiyor. Biyolojik irkinizi 2.seviyeye cikarip tamamen sentetik robota donusturmeyin. Ikili nufusu ve cyborg bonuslarini kaybedersiniz. Fethedilen yeni irklar cyborga donusturulebiliyor.

Determined Exterminator.
Makine irki olarak baslanilan bu tipde swarm ile ayni olarak diplomasi yailamiyor ama buna karsilik ozellikle saldirgan amacli harika bonuslari var. Ilk halinde mineral traitli olarak baslayip, hizlica filo yapip yine en yakin dusmana saldirmak gerekiyor. Ele gecirilen gezegenlerdeki organik nufus uzun yillar boyu enerji kaynagi olarak kullanilarak eritiliyor. Bu sayede yuklu bir enerji fazlasiyla filoyu daha da buyutebilir, ve ayrica tabi ki daha fazla mineral ekonomisi yapabilirsiniz.

Driven Assimilator
Su andaki en iyi kabul ediliyor. Bastan itibaren ikili pop(nufus) artisi var. Biyolojik olan cyborglar mineral traiti ve rapid breeder alip mineral topluyor sadece. Robotlar ise hizli cogalma traiti ile diger islere ve gerektiginde mineral topluyor. Robot traitleri acildikca onlari bilim-enerji ve mineral olarak ozellestirebilir ve her birini ilgili gezegen slotuna koyabilirsiniz. Organiklerin tek isi mineral toplamak. Bu irkda Synchronicity tradition agacinda bir bina aciliyor ki bu bina tum cyborg nufus %15 mineral ve enerji geliri veriyor. Bu sayede diger bonuslarla birlikte koleceiler kadar verimli mineral toplayabilirken ayni zamanda tum gezegenlere koloni atabilme avantajiniz var. En onemli sey hizli nufus artisi oldugunda burda fazladan avantaja sahipler. Bu irk hizli gelisip ekonomi odaklanabilecegi gibi erkenden mineral toplayip buyuk filoyla dusmani da isgal edebilir. Isgal edilen organik nufuslar kisa surede cyborga asimile edilir ve cabucak ekonomiye katilir, isyan yada mutluluk derdiniz olmaz. Cyborg liderlerinizin omru uzundur, neredeyse olduklerini hic gormezsiniz, robot liderler ise cok nadiren parcalanir.

Bunlarin yaninda 3. saldirgan irk fanatic purifier var ama onun hakkinda pek bilgim yok.

Her zaman erkenden koloni yapip nufus arttirmaya baslamak gerekiyor, starbase limiti hep full, gerekirse 1-2 fazla bile tutulabilir. Filo limiti icin starbase de yapilan limit arttiran modul(anchorage) cok kullanisli. Koloni olmayan sistemlerdeki starbase e ondan doldurmak iyidir. Bunlarla beraber eger sinirlarinizda yada yakinlarda kara delik sistemi varsa oraya starbase iyi gider. cunku oralara  +10 Physics veren binadan yapabilirsiniz.

MP oynarken uzun vadeli plan yapmayin, kisa surede hizli gelisip dusmanla kapismaya yada olasi dusmandan savunmaya hazirlik yapin. Multiplayer oyunlar ne kadar hizli gitse de neredeyse hic bir zaman 2300lu yillara ulasmaz, ulasanlarda zaten kazanan bellidir, girgirina oynuyorlardir.


Simdilik aklimdakiler bunlar.
[+] 4 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Stellaris 2.0 Meta - Yazar: Sezar - 01-05-2018, 19:43
RE: Stellaris 2.0 Meta - Yazar: yafeshan - 02-05-2018, 23:02
Stellaris 2.0 Meta - Yazar: Sezar - 03-05-2018, 02:44
Stellaris 2.0 Meta - Yazar: Semavi7 - 03-05-2018, 09:20
RE: Stellaris 2.0 Meta - Yazar: jax61 - 03-05-2018, 11:29
RE: Stellaris 2.0 Meta - Yazar: Semavi7 - 03-05-2018, 13:19
RE: Stellaris 2.0 Meta - Yazar: jax61 - 03-05-2018, 14:12
Stellaris 2.0 Meta - Yazar: jax61 - 03-05-2018, 15:15
RE: Stellaris 2.0 Meta - Yazar: altnkurt - 03-05-2018, 17:50
Stellaris 2.0 Meta - Yazar: yafeshan - 05-06-2018, 23:22
Stellaris 2.0 Meta - Yazar: altnkurt - 05-06-2018, 23:41
Stellaris 2.0 Meta - Yazar: Sezar - 06-06-2018, 02:11
RE: Stellaris 2.0 Meta - Yazar: altnkurt - 06-06-2018, 03:56
Stellaris 2.0 Meta - Yazar: yafeshan - 06-06-2018, 04:42
Stellaris 2.0 Meta - Yazar: jax61 - 06-06-2018, 09:35
Stellaris 2.0 Meta - Yazar: altnkurt - 06-06-2018, 14:27
Stellaris 2.0 Meta - Yazar: Sezar - 07-06-2019, 17:18
Stellaris 2.0 Meta - Yazar: jax61 - 07-06-2019, 17:33
Stellaris 2.0 Meta - Yazar: Sezar - 07-06-2019, 17:46
Stellaris 2.0 Meta - Yazar: jax61 - 07-06-2019, 17:48
Stellaris 2.0 Meta - Yazar: yafeshan - 08-06-2019, 00:44



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.