12-05-2018, 18:07
Alıntı:Ürünlerin ne kadar talep gördüğünü anlamak için illa satmak mı zorundayız? Ürün satmadan piyasa araştırması vs yapamıyor muyuz? Seaport'un üzerine gidip tıkladığımda ürünlerin market sharesini vs gösteriyor ama talebi göstermiyor. Talebi sanırım necessity index'ten anlıyoruz?
Eğer ürünü hiç bir şirket satmıyorsa ne kadar satılabileceği maalesef bilinmiyor. Benim de muzdarip olduğum bir konuydu. Az çok tahmin edebiliyorsun. Başka şirketler satıyorsa zaten gözüküyor ama henüz o sektöre kimse girmediyse biraz kör işi oluyor. Ama dediğin gibi necessity index tüketicilerin yüzde kaçının bu ürüne ihtiyaç duyduğunu gösteriyor. Eğer yüksekse çok fazla müşteri potansiyeli oluyor. Zaten dikkat ettiysen günlük ihtiyaçlarda (gıda gibi) yüksektir necessity. O yüzden ben genelde oyun başında markette gıda ürünleri satmayı tercih ediyorum. Çoğu şirket de oyun başı çiftlik kurduğu için arz sıkıntısı yaşamıyorum. Fakat yapayzeka da NI yüksek olan ürünlere yöneldiği için rekabet oluyor.
Alıntı:Öyleyse yapmam gereken dükkan kurmadan önce Seaport'a gidip satılan ürünleri bulmak sonra o ürünlerin Product Information'undan Necessity Index'ine bakmak?NI'den ziyade sektörde kaç tane rakip var ona bak. Ne kadar çok rakip o kadar çok rekabet ve zarar demek. Limandan, genelde kimsenin satmadığı, kaliteli ve ucuz ürünleri satmaya çalış. Ama kimse satmıyor diye de en berbat kalitede pahalı ürünleri satmaya kalkışma. Bir ürünü kimse satmıyor diye tüketiciler illa senden almak zorunda değil. Oyunda bizim görmediğimiz local satış mekaniği de var. Hiç bir şirketle rekabet etmiyorsan local satıcılarla rekabet edersin.
Alıntı:Bir de, advertising çok gerekli mi?
Tüketiciler her ürün için 3 kritere bakarlar. Fiyat, kalite, marka değeri. Bu üç değer her ürün için farklı değerdedir. Aşağıdaki resimlerde yuvarlak içine bakarsan orda da görebilirsin.
Burda gördüğün üzere tüketiciler yumurta alırken %44 fiyatına %44 kalitesine %12 de markasına dikkat ediyorlar. Yani yumurta satarken daha çok satmak istiyorsan kaliteli ve ucuz yapman gerekir. Markaya ise neredeyse hiç bakmıyorlar. Yani sen ürettiğin yumurtanın market değerini 100 puan bile yapsan çok bir şey değişmez.
Şimdi de kolaya bakalım
Burda da gördüğün üzere tüketiciler kola alırken markaya %52, kaliteye %19 fiyata %29 dikkat ediyorlar.
Reklam harcamalarını buna göre düzenleyebilirsin.
Alıntı:Bir de sağ taraftaki layout'un ortası hep boş oluyor ya, ben ortaya Advertising departmanı kuruyorum ve tüm satış departmanlarına bağlayıp ürün başına 100.000 $ bütçe veriyorum. Doğru mu yapıyorum?
Evet doğru yapıyorsun. Advertising kutusunu bağladığın her kare için o fiyatı ayrı ayrı ödersin. 4 kutuya da bağlarsan her biri 100binden 400bin reklam harcaması yaparsın. Bir advertisinge farklı ürünleri de bağlayabilirsin. Ama sadece kendi ürettiğin ürünlerin reklamını yap. Çünkü başkasının ürününün reklamını yaparsan bundan onlar da faydalanır.