15-05-2018, 13:43
(Son Düzenleme: 15-05-2018, 13:46, Düzenleyen: Ksenofanex.)
Capitalist Campaign 4. Bölüm "Drug Czar"ı geçemedim bir türlü. Oyuna başlar başlamaz zamanı durduruyorum, piyasaya hisse senedi sürüyorum sürebildiğim kadar, hisse senetleriyle beraber toplam nakitim 250 m $ oluyor. Daha sonra rakiplerimden benden ileri oldukları 3 drug teknolojisini alıyorum ve hammadesinden satışına uçtan uca tamamen benim kontrol ettiğim iş modeline başlıyorum. Bu konuda kafam karışık.
1-Drug üretmek için gereken 2 kaynak var ; Chemical materials ve plastic. Şimdi ilk önce Chemical Material Madeni ve Oil well kuruyorum daha sonra küçük bir Plastik fabrikası kuruyorum. Hammaddeleri ben çıkardığım için kendime maliyetinden satıyorum. Örneğin Oili 0.2 centten çıkarıyor, 0.2 cente kendime satıyor, fabrikada 0.4 cente plastiğe çeviriyor ve yine 0.4 cente sadece kendime satıyorum. Böyle yapmanın avantajı ürün fiyatları çok ucuz oluyor ve kar marjı epey artıyor ve acaip bir rekabet avantajı veriyor. Şöyle ki 0.10 cente mal ettiğim Headpill'i 1 dolara satıyorum ve rakiplerim mecburen rekabet etmek için fiyatları 4-5 $'dan 1 $'a kadar düşürmek ve tamamen zarar etmek zorunda kalıyor. Dezavantajı ise fabrikalar çok zarar ediyor ki planın bir parçası bu, pazarı domine etmek ve en yüksek pazar payına sahip olmak için retail storelerin ilk başta zarar etmesi normal. Bu kendin üret kendin sat stratejisi genel olarak mantıklı mı? Öbür türlü kaynakları dışarıdan alıp ürettiğimde maliyeti 1.50 $ iken satış max 2.10 $ olabiliyor rekabet edebilmek için.
2-Utilization tam olarak ne? %100'de olması sorun olduğunun göstergesi mi? Ben trainingi tüm yatırımlarımda fullüyorum, yanlış mı yapıyorum?
3-Advertising doğrudan satışlara etki ediyor mu? Pazar payı kapmada rolü var mı yoksa sadece brand'i mi arttırıyor?
Danke.
1-Drug üretmek için gereken 2 kaynak var ; Chemical materials ve plastic. Şimdi ilk önce Chemical Material Madeni ve Oil well kuruyorum daha sonra küçük bir Plastik fabrikası kuruyorum. Hammaddeleri ben çıkardığım için kendime maliyetinden satıyorum. Örneğin Oili 0.2 centten çıkarıyor, 0.2 cente kendime satıyor, fabrikada 0.4 cente plastiğe çeviriyor ve yine 0.4 cente sadece kendime satıyorum. Böyle yapmanın avantajı ürün fiyatları çok ucuz oluyor ve kar marjı epey artıyor ve acaip bir rekabet avantajı veriyor. Şöyle ki 0.10 cente mal ettiğim Headpill'i 1 dolara satıyorum ve rakiplerim mecburen rekabet etmek için fiyatları 4-5 $'dan 1 $'a kadar düşürmek ve tamamen zarar etmek zorunda kalıyor. Dezavantajı ise fabrikalar çok zarar ediyor ki planın bir parçası bu, pazarı domine etmek ve en yüksek pazar payına sahip olmak için retail storelerin ilk başta zarar etmesi normal. Bu kendin üret kendin sat stratejisi genel olarak mantıklı mı? Öbür türlü kaynakları dışarıdan alıp ürettiğimde maliyeti 1.50 $ iken satış max 2.10 $ olabiliyor rekabet edebilmek için.
2-Utilization tam olarak ne? %100'de olması sorun olduğunun göstergesi mi? Ben trainingi tüm yatırımlarımda fullüyorum, yanlış mı yapıyorum?
3-Advertising doğrudan satışlara etki ediyor mu? Pazar payı kapmada rolü var mı yoksa sadece brand'i mi arttırıyor?
Danke.