04-07-2018, 02:32
Bir kaç noktada eleştiri getirmem gerekli olduğunu düşünüyorum.
Bilirsiniz ki ekonomik tetikçinin itirafları hakkında ince bir kitap vardır.(Şu aşırı derece de var olan komplo teorisyenlerinden değilim)Orada karayolunun nasıl bir hata olduğunu yazmışlardır. Derinlemesine inildiğinde ise ülkemiz her yere araçla gidilecek kadar küçük uçakla ile ulaşılacak kadar büyük bir ülke değildir.Bunun yerine ülkemize gerekli olan demiryolları idi ki hala öyledir duble yol yapmak kolaylık değil ülke için bir külfettir. Menderes'in berbat siyaset anlayışı kendinden önce gelen uygulama kötü ya da iyi olsa dahi yıkmak üzerine gelişmiştir.Pek tabii bazı çevrelerce hoş görülebilir. Bunun nedenleri arasında tam oturmamış bir türk siyaset yapısı bulunmaktadır. Dönemin ekonomik kalkınması ise daha yeni yeni serpilmeye başlamış olan türk ekonomisini zedelemiştir. Daha önce üretmediğin bir taşıt için yollar yapmak ve bu uğurda bir miktar birikimin olan raylı sistemleri terk etmek bir hatadır.
Aynı zamanda Türkiye maalesef ki yeterli miktarda sanayileşemediği için sizin devamında getireceğiniz hizmet sektörü hep aksak kalacaktır. Sanayileşme için gereken kaynağı ise tarımdan almanız gereklidir. Bu arada ayrıca belirtmek isterim ki Ortaylı'nın Cumhuriyet devri hakkında güzel bir sözü vardır. "Cumhuriyetin ilk yılları kuru incir yiyen fakat büyük hayalleri olan bir millettik." Yani Menderes'in bence anlayamadığı mesele tarım değildi. Ülkenin hayalleri idi, Menderes ülkenin hayallerine balta vuran popülist bir şovmendi. Bu durumda Türk modernleşmesinin motoru olan ordumuz bu adamı ortadan kaldırmakta haklıydı. Ayrıca belirtmek isterim ki bugüne kadar ki en kapsamlı anayasa bu darbenin peşinden gelen 62 anayasası olmuştur.
Bilirsiniz ki ekonomik tetikçinin itirafları hakkında ince bir kitap vardır.(Şu aşırı derece de var olan komplo teorisyenlerinden değilim)Orada karayolunun nasıl bir hata olduğunu yazmışlardır. Derinlemesine inildiğinde ise ülkemiz her yere araçla gidilecek kadar küçük uçakla ile ulaşılacak kadar büyük bir ülke değildir.Bunun yerine ülkemize gerekli olan demiryolları idi ki hala öyledir duble yol yapmak kolaylık değil ülke için bir külfettir. Menderes'in berbat siyaset anlayışı kendinden önce gelen uygulama kötü ya da iyi olsa dahi yıkmak üzerine gelişmiştir.Pek tabii bazı çevrelerce hoş görülebilir. Bunun nedenleri arasında tam oturmamış bir türk siyaset yapısı bulunmaktadır. Dönemin ekonomik kalkınması ise daha yeni yeni serpilmeye başlamış olan türk ekonomisini zedelemiştir. Daha önce üretmediğin bir taşıt için yollar yapmak ve bu uğurda bir miktar birikimin olan raylı sistemleri terk etmek bir hatadır.
Aynı zamanda Türkiye maalesef ki yeterli miktarda sanayileşemediği için sizin devamında getireceğiniz hizmet sektörü hep aksak kalacaktır. Sanayileşme için gereken kaynağı ise tarımdan almanız gereklidir. Bu arada ayrıca belirtmek isterim ki Ortaylı'nın Cumhuriyet devri hakkında güzel bir sözü vardır. "Cumhuriyetin ilk yılları kuru incir yiyen fakat büyük hayalleri olan bir millettik." Yani Menderes'in bence anlayamadığı mesele tarım değildi. Ülkenin hayalleri idi, Menderes ülkenin hayallerine balta vuran popülist bir şovmendi. Bu durumda Türk modernleşmesinin motoru olan ordumuz bu adamı ortadan kaldırmakta haklıydı. Ayrıca belirtmek isterim ki bugüne kadar ki en kapsamlı anayasa bu darbenin peşinden gelen 62 anayasası olmuştur.