Konu Dizisi: ROKET #3 Super Mario Bros (1985) Oynuyoruz
#3
Genel olarak zorluğunu nasıl değerlendiriyorsunuz ?
Orijinal Mario üzerine benim en çok merak ettiğim konu nasıl bu kadar replayability sahip olabildiği. Hep aynı bölümler, timing aynı, düşmanlar aynı,  spacing aynı her şey aynı hatta spritelar bile aynı. Bulutlar ve otlar aynı, Luigi ile Mario aynı. Peki neden bu kadar çok yeniden oynanma sayısı var? Aslında çok sıkıcı olması lazım değil mi?

Son zamanlarda bu konuda aklıma hep "prepare to die" ile dark souls ve slay the spire geliyor. Ölmenin zevki yani yeniden doğup bölümü geçme çabası. Bence marioda da olay bu. Easter eggler ve warp zone gibi bölüm atlamaları ile süslenerek zekice dizayn edilmiş bölümlerde bu olaya katkı sağlıyor. Bence zorluğu son derece makul.

Grafik ve seslerini başarılı buluyor musunuz ?
40 kilobytelık sanat eseri. Şu an üstteki emulatörün ekran görüntüsü alsanız 2~2.5 kat daha fazla yer kaplar. 40 Kb içinde görüntülerin yanı sıra sesler de var. Komple oyun 40 KB.
Grafikler de color cell (renk hücresi) denen bir yöntem kullanılıyor. NES/comodor64 zamanlarında donanımın yetersizliği ve mühendislerin yoklukla imtihanı sonucu ortaya çıkan dahiyane tekniklerden biridir color cell. Eğer dikkat ederseniz bütün spriteların sadece 4 rengi vardır marioda. Color cell sistemi pixel vs. Bit/Byte/Hex mantığına dayalı bir sistemdir. Detaylarını videoda bulabilirsiniz.

Her nesne maksimum 4 renkten oluşuyor evet ve marioda bu iyi bit şekilde kullanılmış. Marioda aynı çizimler farklı renklerde farklı objelermiş gibi karşımıza çıkar. Beyaz bulutla arka planda bulunan yeşil otlar aynı çizimi kullanır. Luigi ile mario aynı çizimdir sadece renk farkı vardır. Tuğlarlar aynıdır sadece renk farkı vardır. Buda büyük depolama alanı kazancı sağlar. Mario birkaç küçük sprite'ın birleşimidir gibi detaylar var ama çok fazla teknik detayı açıklamaya gerek yok. Bu çabaların hepsi minimum depolama maksimum eğlence için.


Sesler gelecek olursak marioda sadece nota kaydı vardır. Günümüz oyunları gibi büyük boyutlu ses dosyalarını nasıl sıkıştırıp saklasam, nasıl uncompress edip oynatsam diye uğraşmaz. Buda büyük bir depolama alanı kazancıdır.  O zamanın donanım yetersizliklerine göre grafikleri oldukça iyi tasarlanmıştır.

How Mario Works
How Mario only 40 KB
NES color palette feature
NES objects/sprites
[+] 3 üye fff7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
ROKET #3 Super Mario Bros (1985) Oynuyoruz - Yazar: fff7 - 02-10-2018, 14:12



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.