Konu Dizisi: ROKET #3 Super Mario Bros (1985) Oynuyoruz
#4
Bildiğim kadarıyla NES sadece 16 rengi aynı anda ekrana yansıtabiliyor. Bu özelliğine rağmen yapımcılar SMB'de cıvıl cıvıl bir dünya yaratabilmiş. Ben çocukken dahi SMB'ye bakarken bile diğer NES (atari) oyunlarından daha renkli ve albenili geliyordu. Bir diğer oyunu farklı kılan mekanik ise Mario'nun her hamlesinde bir karşı tepkinin olması. Mario zıplarken yere indiği esnada hemen orada durmaz. Bir miktar kayar ve oyuncunun bu kaymayı düşünmesi gerekmektedir. Diğer bir noktada hızlı koşulduğu sıra da Mario kendini anında durduramaz ve bir miktar daha kayar. Bu 1985 için çağın ötesinde bir platform fiziğidir.
Yine enteresan gelen bir nokta ise NES'in D-Pad hariç sadece 2 butona sahip bir kola sahip olmasıdır. SMB'de Mario "Fire" moda geçtiğinde ateş edebilir. Ateş etme tuşu ve hızlı koşma tuşu aynı tuşa atanmış olsa da asla bir sorun yaratmaz. Çünkü koşma mekaniği sağ yada sol D-Pad+ B butonu olarak tanımlanmıştır.
Bunlar anlatınca komik gelebilir, fakat çağdaşı oyunlara bakıldığında fark yaratan detaylar. Bunlar kendi platform elementlerini daha zevkli hala getiriyor.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
ROKET #3 Super Mario Bros (1985) Oynuyoruz - Yazar: napolyon94 - 14-10-2018, 03:24



Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.