15-10-2018, 23:35
Ben dönemin "bütün" devletlerinin sabit askeri personel bulundurduğunu iddia etmiyorum, günümüz modern devletlerinde dahi askeri personelin evden işe şekilde çalıştığı branşlar var, burada önemli olan tehdit olmadığı dönemlerde askerlerin ne işle meşgul olduğu değil, oynanışın ne gerektirdiği, olaya bir tarihsever perspektifiyle değil, oyuncu perspektifiyle yaklaşırsanız haritada sürekli bulunan orduların oyuncu ve oynanış açısından çok daha sağlıklı olduğunu siz de göreceksiniz zaten.
Neden daha sağlıklı peki? Eğer ki Imperator: Rome, Europa Universalis'in oyun felsefesini ana amaçlarından biri olarak görüyorsa ki görünen köy kılavuz istemez;
1-) Oyuncu çoğu zaman savaş içerisinde olacak.
2-) Oyuncu barış zamanlarında sürekli iç isyanları bastırmak durumunda kalacak.
3-) Ordular isyan çıkması olası bölgelerde isyan olasılığını düşürmek için yerleştirilecek.
Öte yandan Imperator: Rome'un kendi mekaniklerinin haritada bulunan sabit ordulara ihtiyacı olması durumu var;
1-) Orduların sınır şehirlerini kolonileştirebilmesi (ordu popa dönüşüyor) ve yağmalayabilmesi.
2-) Orduların yol inşaa edebilmeleri.
3-) Disloyal karakterlerin ordularının oyuncular tarafından rahatça takip edilebilmesi, isyanların ön görülebilmesi ve isyanlara karşı hazırlık yapılabilmesi.
Durum bu iken Europa Universalis tarzı bir askeri sistemin Imperator: Rome için daha oyuncu dostu olduğu aşikar, tarihsellik oyun deneyimi açısından önemli bir kavram, ancak oynanış çok daha önemli, oyun dizaynında bu nedenle oynanış gerçekçilikten önce gelir her zaman.
Neden daha sağlıklı peki? Eğer ki Imperator: Rome, Europa Universalis'in oyun felsefesini ana amaçlarından biri olarak görüyorsa ki görünen köy kılavuz istemez;
1-) Oyuncu çoğu zaman savaş içerisinde olacak.
2-) Oyuncu barış zamanlarında sürekli iç isyanları bastırmak durumunda kalacak.
3-) Ordular isyan çıkması olası bölgelerde isyan olasılığını düşürmek için yerleştirilecek.
Öte yandan Imperator: Rome'un kendi mekaniklerinin haritada bulunan sabit ordulara ihtiyacı olması durumu var;
1-) Orduların sınır şehirlerini kolonileştirebilmesi (ordu popa dönüşüyor) ve yağmalayabilmesi.
2-) Orduların yol inşaa edebilmeleri.
3-) Disloyal karakterlerin ordularının oyuncular tarafından rahatça takip edilebilmesi, isyanların ön görülebilmesi ve isyanlara karşı hazırlık yapılabilmesi.
Durum bu iken Europa Universalis tarzı bir askeri sistemin Imperator: Rome için daha oyuncu dostu olduğu aşikar, tarihsellik oyun deneyimi açısından önemli bir kavram, ancak oynanış çok daha önemli, oyun dizaynında bu nedenle oynanış gerçekçilikten önce gelir her zaman.