Tam olarak tartışmanın özünü incelemedim ama EU4'ün supply sisteminden olumlu bir şekilde bahsediliyorsa o argümanda bir şeyler ters gidiyordur. Yayınlanan multiplayerlarda da çok kez gördük ki hem oyuncular hem yapayzeka 300K orduyu birlikte gezdirip neredeyse hiç sorun yaşamayabiliyor, sadece manpower kapasiteleri çok geniş demiyorum - orduların aldığı tahribat seviyesi varla yok arası - hatta eğer savaş ekranında "kaybedilen asker sayısı" istatistiği buglı değilse çoğu durumda tahribat almıyorlar bile.
O sistemin çalışmamasının sebebi düşük manpower artışına ve kapasitesine sahip ülkelerin zaten düşük sayıda ordulara sahip olup attrition almaması, büyük ordulara sahip olup attritionla muhatap olan ülkelerin ise o muhatap olunan attritionu çoğu zaman hayli hayli karşılayan bir manpower artışına ve kapasiteye sahip olması. Tüm bunların yanı sıra Slacken gibi butona bas 100k manpower al gibi mekanikleri de var bu oyunun.
Yayında birden fazla kere denk gelmişizdir, ben de oyunda supply mekaniği var gibi düşünüp "aha 300k askeri tek bir bölgeye topladı bakalım önümüzdeki ay sayısı kaça düşecek" diye yaklaştırıyorum bölgeye, ay geçiyor - 300k'nın sayısı 320k'ya çıkıyor takviyeler geldiği için. Oyuncuları kısıtlayan veya cezalandıran bir supply mekaniğinden bahsediliyorsa bölgenin supply limiti aşıldığında ordular takviye kuvvet alamamalı en basitinden - ancak Europa Universalis serisinde genel olarak oyuncuları "cezalandırıcı" mekanikler istenmiyor tasarımsal olarak - şak diye çıkan isyanların yerini %'sel bir biçimde "bak geliyorum istersen MIL puanı ver %'yi geriye at?" a dönüşmesi ve bir otonomi butonuyla nerede olursa olsun isyan riskinin %10 %10 azaltılabilmesi bu tasarımsal anlayışın basit örneklerinden.
O sistemin çalışmamasının sebebi düşük manpower artışına ve kapasitesine sahip ülkelerin zaten düşük sayıda ordulara sahip olup attrition almaması, büyük ordulara sahip olup attritionla muhatap olan ülkelerin ise o muhatap olunan attritionu çoğu zaman hayli hayli karşılayan bir manpower artışına ve kapasiteye sahip olması. Tüm bunların yanı sıra Slacken gibi butona bas 100k manpower al gibi mekanikleri de var bu oyunun.
Yayında birden fazla kere denk gelmişizdir, ben de oyunda supply mekaniği var gibi düşünüp "aha 300k askeri tek bir bölgeye topladı bakalım önümüzdeki ay sayısı kaça düşecek" diye yaklaştırıyorum bölgeye, ay geçiyor - 300k'nın sayısı 320k'ya çıkıyor takviyeler geldiği için. Oyuncuları kısıtlayan veya cezalandıran bir supply mekaniğinden bahsediliyorsa bölgenin supply limiti aşıldığında ordular takviye kuvvet alamamalı en basitinden - ancak Europa Universalis serisinde genel olarak oyuncuları "cezalandırıcı" mekanikler istenmiyor tasarımsal olarak - şak diye çıkan isyanların yerini %'sel bir biçimde "bak geliyorum istersen MIL puanı ver %'yi geriye at?" a dönüşmesi ve bir otonomi butonuyla nerede olursa olsun isyan riskinin %10 %10 azaltılabilmesi bu tasarımsal anlayışın basit örneklerinden.