16-11-2018, 18:19
Rockstar Games firmanın bütün kaynaklarını 5-6 senede bir olağanüstü planlama ile çıkardığı oyunlara akıtan bir firma, doğal olarak gerek animasyon, gerek senaryo, gerek oynanış açısından Bethesda gibi aynı anda farklı oyunlara destek veren ve yanılmıyorsam 2 senede bir oyun çıkaran firmaya göre neredeyse her alanda daha kaliteli işlere imza atması çok doğal, ancak burada mesele oyun motoru değil, firma bünyesinde oyun üzerine çalışan 3d modelleme ve animasyon biriminin ne yaptığı.
Animasyonların oyun motoruyla uzaktan yakından alakası yok, zira animasyonlar 3. parti yazılımlarla geliştirilip, oyun motoruna aktarılır ve gerek Skyrim olsun, gerek Fallout olsun animasyonlar açısından gayet "yeterli" oyunlar. Burada mesele biraz "bu oyunun şöyle eksikleri var, çünkü diğer oyun şöyle kaliteli" ye dönmüş ki bu tarz bir yaklaşımla oyun oynamayı hobi olarak edinen arkadaşlar pek çok güzel oyunu maalesef ön yargılar nedeniyle kaçırır.
Fallout 76'nın neden kötü bir oyun olduğuna gelirsek, animasyonları, grafikleri, shooting mekanikleri gayet yeterli olsa da oyunun asıl sıkıntısı amaçsız bir grinding mmosundan farksız olması, zorluk eşiğinin çok düşük olması, senaryonun varla yok arası olması, ilgi çekici karakterlerin olmaması ve bunların üstüne eklenebilecek pek çok dizayn sıkıntısıdır. Anlatmaya çalıştığım Fallout 76 zaten oyun dizaynı olarak rezalet bir durumdayken oyunun tek artı noktası olan teknik konuları ve oyun motorunu (buglar hariç) eleştirmek çok yersiz bir çaba, bir oyunun ne kadar kaliteli olduğunu belirleyen etmenler arasında grafikler yahut animasyonlar yer edinmez, bunu pek çok kez AAA oyunlarda görmedik mi?
Animasyonların oyun motoruyla uzaktan yakından alakası yok, zira animasyonlar 3. parti yazılımlarla geliştirilip, oyun motoruna aktarılır ve gerek Skyrim olsun, gerek Fallout olsun animasyonlar açısından gayet "yeterli" oyunlar. Burada mesele biraz "bu oyunun şöyle eksikleri var, çünkü diğer oyun şöyle kaliteli" ye dönmüş ki bu tarz bir yaklaşımla oyun oynamayı hobi olarak edinen arkadaşlar pek çok güzel oyunu maalesef ön yargılar nedeniyle kaçırır.
Fallout 76'nın neden kötü bir oyun olduğuna gelirsek, animasyonları, grafikleri, shooting mekanikleri gayet yeterli olsa da oyunun asıl sıkıntısı amaçsız bir grinding mmosundan farksız olması, zorluk eşiğinin çok düşük olması, senaryonun varla yok arası olması, ilgi çekici karakterlerin olmaması ve bunların üstüne eklenebilecek pek çok dizayn sıkıntısıdır. Anlatmaya çalıştığım Fallout 76 zaten oyun dizaynı olarak rezalet bir durumdayken oyunun tek artı noktası olan teknik konuları ve oyun motorunu (buglar hariç) eleştirmek çok yersiz bir çaba, bir oyunun ne kadar kaliteli olduğunu belirleyen etmenler arasında grafikler yahut animasyonlar yer edinmez, bunu pek çok kez AAA oyunlarda görmedik mi?