Postklasik Tarih: Saicho (767 - 822)
#1
WS42gHl.jpegSAICHO
Aynı zamanda Dengyo Daishi olarak da bilinen Saicho, Japonya'da Budizmin Tendai mezhebinin kurucusudur. Çin Titantai mezhebinin öğretilerini esas alan Saicho bu öğretileri basitleştirerek Budizmin Japonya'da yayılmasını sağlamıştır. Japonya'da Hiei Dağında yer alan Enryakuji Tapınağı Budizmin en önemli merkezlerinden biri haline gelmiştir.

Hayatı
Saicho milattan sonra 767 senesinde Omi bölgesindeki Furuchi-go kentinde dünyaya geldi. Gyohyo isminde bir keşiş tarafından eğitilen Saicho 785 yılında keşiş oldu, 3 yıl sonra dönemin keşişleri için çok da sıradışı olmayan bir biçimde Kyoto yakınlarındaki Hiei Dağına çıkarak ileride devasa bir tapınak haline getirilecek olan yere bir sunak inşa etti. Aralarında en bilineni Ensho ve Gishin olmak üzere çeşitli öğrenciler yetiştiren Saicho bu dönemde Japonya'da ünlendi.

797 senesinde görevi "devletin ve imparatorun refahı için dua etmek" olan 10 saray görevlisinden biri olarak seçilen Saicho, 804 senesinde İmparator Kammu'nun elçisi olarak Tang hanedanı kontrolündeki Çin topraklarını ziyaret etti ve burada aralarında Zen ve Tiantai mezhepleri olmak üzere Budizmin farklı mezheplerini inceledi. Mikkyo yazıtları gibi Budizmin birçok kaynağına ulaşma imkanı elde eden Saicho Japonya'ya dönerken beraberinde 200 yazıt taşıttı.

Tendai Budizmi
Saicho Budizmin öğretilerini basitleştirerek Tendai mezhebini kurdu, bu mezhep Çin'deki Tiantai mezhebine ve Lotus Sutrasına (Buda'nın son öğretileri) dayanıyordu. Saicho aydınlanmaya ulaşmanın en iyi ve en hızlı yolunun ezoterik ritüeller olduğunu savunuyor, bu ritüelleri de sadece keşişlerin ve öğrencilerinin yapabileceğini ifade ediyordu. Aynı zamanda Lotus Sutra'nın birçok öğretisi aydınlanmaya ulaşmak için çok sayıda alternatif sunuyordu ve bu öğretiler çerçevesinde bazı özel koşullarda kadınlar dahi aydınlanmaya erişebiliyordu.

Tendai mezhebi Japonya'da yer alan yegane Budizm mezhebi değildi, dolayısıyla hem eski hem de Kukai tarafından kurulan Shingon Budizmi gibi mezheplerle rekabet etmesi gerekti. Tendai Budizmi İmparator Kammu tarafından 805 senesinde resmi mezhep olarak kabul edildi, bu eylemin arkasında imparatorun manastırların politik nüfuzunu azaltma isteği ve Tendai Budizminin birbirine düşman olan diğer mezheplere nazaran daha ılıman bir yapıda olmasının etkisi vardır. Öte yandan Saicho kendisini takip edenlerin sadece dinen değil aynı zamanda tarlalarda çalışmaktan inşaatlarda yer almaya kadar birçok noktada ülkeye yardımcı olmaları gerektiğini öğütlüyordu.

ULeFwFp.jpeg

Tendai mezhebi kökeni olan Çin'deki Tiantai mezhebine oranla ezoterik ritüelleri benimsemiş olması vb. yönlerden farklılıklar içeriyordu. Her ne kadar diğer mezheplere de ılıman yaklaşılmış olsa da, 813 senesinde Ehyo Tendaishu'yu kaleme alan Saicho bu kitabında "neden Tendai mezhebinin diğerlerinden daha üstün olduğunu" anlatmıştır. 818 senesinde Tendai rahipleri için yeni kurallar oluşturan Saicho, Japonya'daki oturmuş Budizm kalıplarının dışına çıkmıştır. Bu değişikliklerin Japonya'da tepki görmesi üzerine önerilerinin neden kabul edilmesi gerektiğine dair 58 madde sıralayan Saicho bunları Kenkairon eserinde yayınlamıştır. 822 senesinde hayatını kaybeden Saicho'ya Dengyo Daishi onursal ünvanı verildi, bu ünvan nirvanaya ulaşmış ancak diğerlerine rehberlik etmek üzere dünyada kalmayı seçmiş kişilere veriliyordu. Ölümünden bir süre sonra Tendai mezhebi Budizmin bağımsız bir mezhebi olarak kabul edildi, bu mezhebin merkezi Enryakuji tapınağı yüzyıllar boyunca Japonya'da daha farklı inançların da yayılacağı bir merkez haline geldi.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Saicho (767 - 822) - Yazar: Duman - 21-01-2019, 16:00



Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.