21-04-2019, 19:05
Dövüş oyunlarını hikayesi için takip eden biri olarak Mortal Kombat 11'in hikaye modunu beğenmedim.
Bütün fragmanlarda öne çıkarılan Dark Raiden Kronika'nın 2 zamanı birleştirmesi sonrası dümdüz "kayboluyor". Yenilmiyor veya alt edilmiyor bile, dümdüz, kayboluyor. Earthrealm'in sürekli saldırı alan tarafta olması, diğer diyarların hükümdarlarının çoğu zaman kurallara uymadan istila düzenlemesi vs. itibariyle "Earthrealm koruyucusunun" yeter diyip farklı bir yol izlemesinin "Shinnok'un madalyonunun etkisi altına girdi o yüzden böyle" diye basitleştirilmesini sevmedim.
Kronika karakteri Yunan mitolojisindeki Kronos ile Prince of Persia'nın birleştirilmesiyle oluşturulmuş ve herhangi bir özgünlükten uzak. Bu tarz zaman temalı hikayelerde izlenebilecek ilginç yollar var, ancak Mortal Kombat bu ilginç yolları bulmakta başarısız kaldığı gibi aynı zamanda "multiple timeline" olayıyla hikayeyi anlamsızlaştırmış. Özellikle Kronika'nın Raiden ile Liu Kang'in birlikte gücünden korkarak her timelineda onları birbirine düşürüyor oluşu çok sırıttı. Raiden'dan "dış güçler bizi birbirimize düşürüyor, üst akıl var" açıklaması duymak üzücüydü.
Tüm bu hikaye aynı zamanda daha önceki oyunların akışıyla çelişkiler oluşturdu. Örneğin 1. timeline'dan 2. timeline'a mesaj gönderen Raiden'in bunların sonucunda kararsızlığa düşüp Liu Kang'ı öldürmesi Kronika ile açıklandı, ancak 1. timeline'da Liu Kang Raiden tarafından değil, Shang Tsung tarafından öldürülmüştü ve Raiden de Shao Kahn tarafından öldürülmüştü dolayısıyla "Kronika her timelineda bizi birbirimize düşürüyor" olayı orijinal hikayede havada kaldı.
Bazı karakterlere ekstradan bir derinlik verilmiş (Jade), ancak bazı karakterler hikayenin tamamen dışında bırakılmışlar veya hatta direkt silinmişler. Jax ile Sonya'nın kızları vardı ama MK 10'daki 2 erkek çocuk yoktu. Kitana tüm hikayede tanrı modu açmış bir şekilde hareket ediyor, bu kadar kolaydı Shao Kahn'ı yenmek niye Edenia'yı işgal ederken yenemedin yani. Sıkıntılı olan şey şu, "geçmişteki versiyonların" 1. oyunun Mortal Kombat turnuvası esnasında transfer edilmiş olmaları, yani karakterler olabildikleri en "ham" haldeler.
Bu da meseleyi son eleştiri noktama getiriyor, Tanrı Liu Kang. Bu karakterin hikayesinde Mortal Kombat "ortayı" bulabilmiş değil, ya adamı zombi yapıyorlar ya da tanrı yapıyorlar. Adam akıllı "kahraman" hikayesi yazamadılar malesef. Şimdi olayları Liu Kang'in gözünden takip edelim, 1. oyunun Mortal Kombat turnuvasına katılıyorsun, oradaki herkesle neredeyse ilk defa tanışıyorsun, derken zamanda yolculuk ediyorsun geleceğe gidiyorsun ve burada Raiden "birlikte güçlerimiz çok fazla Kronika bizden korkuyor" diyip senle birleşiyor ve seni "Yıldırım ve Ateş Tanrısı" yapıyor. Sonra Mortal Kombat turnuvası için çıktığın yolculuk Elder Gods'ın bile üstünde "Titan" Kronos Kronika'yı yenmenle ve zamanı restore etmenle sonuçlanıyor. Seçilmiş kahraman hikayeleriyle bir sorunum yok, ama bu kadar kolay olmamalı.
Son olarak, Dark Raiden did nothing wrong.
Kronika karakteri Yunan mitolojisindeki Kronos ile Prince of Persia'nın birleştirilmesiyle oluşturulmuş ve herhangi bir özgünlükten uzak. Bu tarz zaman temalı hikayelerde izlenebilecek ilginç yollar var, ancak Mortal Kombat bu ilginç yolları bulmakta başarısız kaldığı gibi aynı zamanda "multiple timeline" olayıyla hikayeyi anlamsızlaştırmış. Özellikle Kronika'nın Raiden ile Liu Kang'in birlikte gücünden korkarak her timelineda onları birbirine düşürüyor oluşu çok sırıttı. Raiden'dan "dış güçler bizi birbirimize düşürüyor, üst akıl var" açıklaması duymak üzücüydü.
Tüm bu hikaye aynı zamanda daha önceki oyunların akışıyla çelişkiler oluşturdu. Örneğin 1. timeline'dan 2. timeline'a mesaj gönderen Raiden'in bunların sonucunda kararsızlığa düşüp Liu Kang'ı öldürmesi Kronika ile açıklandı, ancak 1. timeline'da Liu Kang Raiden tarafından değil, Shang Tsung tarafından öldürülmüştü ve Raiden de Shao Kahn tarafından öldürülmüştü dolayısıyla "Kronika her timelineda bizi birbirimize düşürüyor" olayı orijinal hikayede havada kaldı.
Bazı karakterlere ekstradan bir derinlik verilmiş (Jade), ancak bazı karakterler hikayenin tamamen dışında bırakılmışlar veya hatta direkt silinmişler. Jax ile Sonya'nın kızları vardı ama MK 10'daki 2 erkek çocuk yoktu. Kitana tüm hikayede tanrı modu açmış bir şekilde hareket ediyor, bu kadar kolaydı Shao Kahn'ı yenmek niye Edenia'yı işgal ederken yenemedin yani. Sıkıntılı olan şey şu, "geçmişteki versiyonların" 1. oyunun Mortal Kombat turnuvası esnasında transfer edilmiş olmaları, yani karakterler olabildikleri en "ham" haldeler.
Bu da meseleyi son eleştiri noktama getiriyor, Tanrı Liu Kang. Bu karakterin hikayesinde Mortal Kombat "ortayı" bulabilmiş değil, ya adamı zombi yapıyorlar ya da tanrı yapıyorlar. Adam akıllı "kahraman" hikayesi yazamadılar malesef. Şimdi olayları Liu Kang'in gözünden takip edelim, 1. oyunun Mortal Kombat turnuvasına katılıyorsun, oradaki herkesle neredeyse ilk defa tanışıyorsun, derken zamanda yolculuk ediyorsun geleceğe gidiyorsun ve burada Raiden "birlikte güçlerimiz çok fazla Kronika bizden korkuyor" diyip senle birleşiyor ve seni "Yıldırım ve Ateş Tanrısı" yapıyor. Sonra Mortal Kombat turnuvası için çıktığın yolculuk Elder Gods'ın bile üstünde "Titan" Kronos Kronika'yı yenmenle ve zamanı restore etmenle sonuçlanıyor. Seçilmiş kahraman hikayeleriyle bir sorunum yok, ama bu kadar kolay olmamalı.
Son olarak, Dark Raiden did nothing wrong.