1- Yönetim biçimleri basit kalmış. Roma'ya özel yönetim biçimini DLC ile 30 TL ye satacaklar sanırım.
2- Karakter ile etkileşim çok basit kalmış. Bir oyunu geliştirip geliştirip onun farklı bir zamanda geçen versiyonunu yaparken niye önceki oyunda eklediklerini koymaktan aciz bu Paradox? İki DLC çıkartıp bakın geliştiriyoruz demek için boş oyun satıyorlar resmen. Evlendiğin kişinin tek önemli tarafı yaşı sanırım. Karakter puanları rastgele olmuş. Aile sayısı sınırlı olduğundan bir süre sonra koyacak karakter kalmıyor. Valiler ve ailesinin de kendilerine ait bir soylu aileleri olmalı aynı CK2'deki gibi böylece kendi kendilerine çoğalsınlar.
3- Oyunda korsanlar liman kapatmaktan başka bir zararları yok. Gemilerle liman kapatınca kuşatmaya azıcık etkisi var.
4- Oyunda üretilen ürünlerin ticaret fiyatı hep aynı. Buğdayla baharatı aynı fiyata satmamı istiyor komşu devletler. Ticarete tıklayınca anında gerçekleşiyor. EU4'deki ticaret sistemini bile koymaya üşenmişler. Ticaret hiç sekteye uğramıyor, korsanlar ve düşman gemileri bu ticareti durdurması gerekir. Kara ticareti CK2'deki baharat yoluna benzetilebilir, ticaret yolundaki savaşlar hastalık gibi şeyler geliri azaltmalı.
5- Halkın ihtiyaçları olmalı, hastalık ve yiyecek gibi şeyler eklenmeli. Buna uygun olarak bir sürü bina çeşidi eklenebilir. Binalar yüzde değil miktar olarak katkı sağlamalı diye düşünüyorum bu yüzden. Yoksa sadece freeman olan bir yerde granary veya marketplace kurmanın mantığı kalmıyor tek tip basar geçeriz 10 tane.
6- Mana puanları her şeyde kullanılıyor bu azaltılmalı. Bribe yapıyorsun hayali puanla, para oyunda bir işe yaramıyor. Yolu niye puanla yapıyoruz anlamadım. Claim atma oldukça pahalı.
7- Para daha çok mana yerine kullanılmalı. Bir süreden sonra 30000 altın oluyor ve bina yapsan bir işe yaramadığı için kalıyor.
8- Asker için bir limit gelmeli. İki bölgeli adamın 100k askeri alıyor ve hala kar edebiliyor falan. Çünkü para kazanmak aşırı basitleştirilmiş oyunda ve adam parası kadar asker yapıyor. Yabancı milletteki insanların getirdiği manpower azaltılmalı.
9- AI oyuncuya karşı çok pasif, Frigya ve Makedonya gibi devletlerin yanında OPM olarak başlayıp Major olmak mümkün. Eğer size saldırmalarını istiyorsanız bir başka ülke vasal yapıp ona toprak aldırın böylece gelen geçen vasalına yani size saldırmış olacak. AI vasalın sahibine bakmadan saldırıyor daha. Vasal ilhakı çok uzun sürüyor, 300 yıllık oyunda 100 yıl sürebiliyor yani.
10- Major AI'nin sınırı olmadığı her adama garanti falan atması oldukça sıkıcı. Kendi de gelemiyor ama savaşın lideri oluyor. Savaş açtığın kişiden başka birisi savaş lideri olursa, savaş açtığın bölgeyi alamıyorsun sınırın yok falan diyor, özelden o ülkeyle anlaşıp war leader ile savaşa devam etmek zorundasın.
11- Her vali değiştiğinde bölgelere rastgele bir uygulama koyuyor, senin yaptığın düzeni bozuyor bu kalkmalı.
12- AI ordusunun masraflarını barıştayken hep kısıyor, sonra gidiyor ve senin sınırında tutuyor. Savaş açınca da direk stackwipe.
13- AI adaları koruyamıyor. Gemi basmak ucuz olmasına rağmen AI az gemi üretiyor. Güçsüz bir ülke ile gemi basıp Girit gibi yerlere saldırıp Major'un elinden almak oldukça kolay.
14- Diktatörlüğe geçmek oldukça kolay olmuş, tek yapılması gereken 2000 oratory biriktirmek daha sonra yasayı değiştirip durup popülizm kasmak. Cumhuriyetten kurtulmak kolay, bari iç savaş falan çıksaydı.
15- Ordu tipleri çoğaltılmalı, herkes her türlü orduyu sadece ürünü ithal ettiği için kullanamamalı.
16- AE'yi EU4'teki gibi yapmaları gerek. İberya'da kazandığım AE için Kafkaslardaki adamın benden nefret etmemesi gerek.
17- Yol yaparken tek tek basmak yerine bir rota çizip otomatik yapması gerek AI'nin. Yollar geliştirebilir olmalı ve ticaret medeniyet gibi şeyleri de arttırmalı. Harita'da daha belirgin olasalar fena olmaz.
18- Bina ve mana konusunda Stellaris örnek alınmalı diye düşünüyorum. Sırf yöneticinin rastgele özelliklerine göre olmamalı.
19- Köle taşıma gibi şeyler daha kolaylaştırılmalı. Uzaklara yollayamıyoruz, yakındaki bir şehre yollarken de 5 civic harcıyoruz ve bunu tek tek basarak yapıyoruz tam bir kanser.
20- Barbarlar sinir bozucu, bari işgal ettikleri yerde devlet falan kursalar tek yaptıkları gelip pop öldürüp gezmek.
21- Oyunun tarihi çok erken bitiyor. Ya daha erken başlatsınlar ya tarihi uzatsınlar. Yeni dinlerin çıkmasını nasıl ekleyeceklerini mi bilemediler acaba?
22- Din değiştirme veya kültür değişimi olmalı.
23- Dinlere özel mekanikler gelmeli.
24- Mümkünse gelirler CK2'deki gibi önce valilere oradan bize gelsin. Valinin corruptiona göre gelir azalsın.
25- Çocuğun veya yakınların evli olup olmadığı ile ilgili bilgilendirilme yapılmalı. Veya otomatik yapılsın zaten puanlar rastgele geliyor.
26- İnsan ömrü bana uzun geldi. Yöneticilerim hep 60-80 yıl yaşıyor.
Şunu eklemek çok mu zordu ey Johan:
2- Karakter ile etkileşim çok basit kalmış. Bir oyunu geliştirip geliştirip onun farklı bir zamanda geçen versiyonunu yaparken niye önceki oyunda eklediklerini koymaktan aciz bu Paradox? İki DLC çıkartıp bakın geliştiriyoruz demek için boş oyun satıyorlar resmen. Evlendiğin kişinin tek önemli tarafı yaşı sanırım. Karakter puanları rastgele olmuş. Aile sayısı sınırlı olduğundan bir süre sonra koyacak karakter kalmıyor. Valiler ve ailesinin de kendilerine ait bir soylu aileleri olmalı aynı CK2'deki gibi böylece kendi kendilerine çoğalsınlar.
3- Oyunda korsanlar liman kapatmaktan başka bir zararları yok. Gemilerle liman kapatınca kuşatmaya azıcık etkisi var.
4- Oyunda üretilen ürünlerin ticaret fiyatı hep aynı. Buğdayla baharatı aynı fiyata satmamı istiyor komşu devletler. Ticarete tıklayınca anında gerçekleşiyor. EU4'deki ticaret sistemini bile koymaya üşenmişler. Ticaret hiç sekteye uğramıyor, korsanlar ve düşman gemileri bu ticareti durdurması gerekir. Kara ticareti CK2'deki baharat yoluna benzetilebilir, ticaret yolundaki savaşlar hastalık gibi şeyler geliri azaltmalı.
5- Halkın ihtiyaçları olmalı, hastalık ve yiyecek gibi şeyler eklenmeli. Buna uygun olarak bir sürü bina çeşidi eklenebilir. Binalar yüzde değil miktar olarak katkı sağlamalı diye düşünüyorum bu yüzden. Yoksa sadece freeman olan bir yerde granary veya marketplace kurmanın mantığı kalmıyor tek tip basar geçeriz 10 tane.
6- Mana puanları her şeyde kullanılıyor bu azaltılmalı. Bribe yapıyorsun hayali puanla, para oyunda bir işe yaramıyor. Yolu niye puanla yapıyoruz anlamadım. Claim atma oldukça pahalı.
7- Para daha çok mana yerine kullanılmalı. Bir süreden sonra 30000 altın oluyor ve bina yapsan bir işe yaramadığı için kalıyor.
8- Asker için bir limit gelmeli. İki bölgeli adamın 100k askeri alıyor ve hala kar edebiliyor falan. Çünkü para kazanmak aşırı basitleştirilmiş oyunda ve adam parası kadar asker yapıyor. Yabancı milletteki insanların getirdiği manpower azaltılmalı.
9- AI oyuncuya karşı çok pasif, Frigya ve Makedonya gibi devletlerin yanında OPM olarak başlayıp Major olmak mümkün. Eğer size saldırmalarını istiyorsanız bir başka ülke vasal yapıp ona toprak aldırın böylece gelen geçen vasalına yani size saldırmış olacak. AI vasalın sahibine bakmadan saldırıyor daha. Vasal ilhakı çok uzun sürüyor, 300 yıllık oyunda 100 yıl sürebiliyor yani.
10- Major AI'nin sınırı olmadığı her adama garanti falan atması oldukça sıkıcı. Kendi de gelemiyor ama savaşın lideri oluyor. Savaş açtığın kişiden başka birisi savaş lideri olursa, savaş açtığın bölgeyi alamıyorsun sınırın yok falan diyor, özelden o ülkeyle anlaşıp war leader ile savaşa devam etmek zorundasın.
11- Her vali değiştiğinde bölgelere rastgele bir uygulama koyuyor, senin yaptığın düzeni bozuyor bu kalkmalı.
12- AI ordusunun masraflarını barıştayken hep kısıyor, sonra gidiyor ve senin sınırında tutuyor. Savaş açınca da direk stackwipe.
13- AI adaları koruyamıyor. Gemi basmak ucuz olmasına rağmen AI az gemi üretiyor. Güçsüz bir ülke ile gemi basıp Girit gibi yerlere saldırıp Major'un elinden almak oldukça kolay.
14- Diktatörlüğe geçmek oldukça kolay olmuş, tek yapılması gereken 2000 oratory biriktirmek daha sonra yasayı değiştirip durup popülizm kasmak. Cumhuriyetten kurtulmak kolay, bari iç savaş falan çıksaydı.
15- Ordu tipleri çoğaltılmalı, herkes her türlü orduyu sadece ürünü ithal ettiği için kullanamamalı.
16- AE'yi EU4'teki gibi yapmaları gerek. İberya'da kazandığım AE için Kafkaslardaki adamın benden nefret etmemesi gerek.
17- Yol yaparken tek tek basmak yerine bir rota çizip otomatik yapması gerek AI'nin. Yollar geliştirebilir olmalı ve ticaret medeniyet gibi şeyleri de arttırmalı. Harita'da daha belirgin olasalar fena olmaz.
18- Bina ve mana konusunda Stellaris örnek alınmalı diye düşünüyorum. Sırf yöneticinin rastgele özelliklerine göre olmamalı.
19- Köle taşıma gibi şeyler daha kolaylaştırılmalı. Uzaklara yollayamıyoruz, yakındaki bir şehre yollarken de 5 civic harcıyoruz ve bunu tek tek basarak yapıyoruz tam bir kanser.
20- Barbarlar sinir bozucu, bari işgal ettikleri yerde devlet falan kursalar tek yaptıkları gelip pop öldürüp gezmek.
21- Oyunun tarihi çok erken bitiyor. Ya daha erken başlatsınlar ya tarihi uzatsınlar. Yeni dinlerin çıkmasını nasıl ekleyeceklerini mi bilemediler acaba?
22- Din değiştirme veya kültür değişimi olmalı.
23- Dinlere özel mekanikler gelmeli.
24- Mümkünse gelirler CK2'deki gibi önce valilere oradan bize gelsin. Valinin corruptiona göre gelir azalsın.
25- Çocuğun veya yakınların evli olup olmadığı ile ilgili bilgilendirilme yapılmalı. Veya otomatik yapılsın zaten puanlar rastgele geliyor.
26- İnsan ömrü bana uzun geldi. Yöneticilerim hep 60-80 yıl yaşıyor.
Şunu eklemek çok mu zordu ey Johan: