2019 Yaz Festivali: Paradox Soru Cevap Etkinliği
(27-06-2019, 22:15)Aeschyli : Öncelikle oyunlarınızda küçük bir ömür tüketmiş birisi olarak bu platforma gelip sorularımızı yanıtlamanız beni gerçekten çok mutlu etti. Şimdi sorularıma geçebilirim.

1-) İlk olarak Europa Universalis 4 konusunda başlayacağım.  Standart sorulardan çok daha çözümlenebilir konulara odaklanmak istiyorum. Geliştirebileceğiniz veya geliştiremeyeceğiniz özellikleri en iyi siz bildiğinizden önerilerden çok oyun dengesiyle alakalı problemlerimden bahsetmek istiyorum. Europa Universalis için konuşmak istersem multiplayer aşığı olan birisi olarak oyunun son dönemlerinde oluşan bonus stacklama işi beni gerçekten rahatsız ediyor. Daha önce bahsedilmiş ancak ben birkaç öneriyle bu durumun üstünde tekrar durmak istiyorum. Güçlü özelliklere sahip ülkelerin oyunda çeşitli avantajlara sahip olması son derece doğal ancak bence bu durum oyunun sonlarında baya abartılı bir hal alıyor. Bunu engellemek için bu ülkelerin özelliklerini kısmaktan çok diğer ülkeler içinde bir fırsat oluşturulması gerektiğini düşünüyorum. Örneğin askerlerinin maaşlarını ödemeyen bir ülke sırf hükümdarları askeri özelliği yüksek diye o alanda en ileri ülke olamamalı. Bu durumdan kaynaklı askeri dezavantajlar çekebilir. Aynı şekilde diplomatik açıdan başarılı olmayan bir devlet diplomasi puanında eksi yiyebilir olmalı. Anlatmaya çalıştığım olay bonusların etkisinden çok oynayışı ön plana çıkarmak bence oyunu çok daha iyi bir seviyeye getirecektir. Bonusların etkisini kısarak bu avantajları çeşitli oynayış tarzlarına yüklemek sizce nasıl bir fikir ?

2-) Crusader Kings 2 'ye başlamak benim için gerçekten zorlu bir süreçti. Oyunun arayüzünün korkunç gözüktüğünü düşünüyorum. Bu durum oyuna başlamak isteyen oyuncuları önyargıya itiyor. Bu kadar güzel bir oyunun bu şekilde potansiyelini harcaması beni gerçekten üzüyor. Hali hazırda CK2 için bu sürecin geçtiğini düşünüyorum ancak benim fikrimce konsept açısından oyunlarınız içerisinde potansiyeli en yüksek oyun Crusader Kings 2 oyunudur. Siz bu potansiyel hakkında ne düşünüyorsunuz. Sizde aynı şekilde  oyunlarınız arasında en potansiyel sahibi konseptin bu olduğunu düşünüyormusunuz?

3-)Imparator Rome oyunu pekçok kişide olduğu gibi bende de bir hayal kırıklığı yaşadı. Daha sonra Johann'ın PCGamer söyleşisini okuduğumda isteklerime yönelik bir ilerleme gördüğüme sevindim ancak söyleşide kafama yatmayan yerlerde vardı. Johann hali hazırda oyun çıktığında beğenileceğini düşündüğünü söylüyordu. Ben bu durumu pek gerçekçi bulmuyorum çünkü oyun gerçekten çok fazla eksikle çıkmıştı. Sizde gerçekten oyun çıktığında oyunun başarılı olacağını düşünüyormuydunuz?

English :First of all, as a person who has spent a small portion of his life playing your games, I was really happy to see you come to this platform and answer our questions. Now I can move on to my questions.

1-) First, I'll start with Europa Universalis 4. I want to focus on the more solvable issues than the standard questions. I want to talk more about my problems with the balance rather than my suggestions about it, as you know the best of anybody about what can and can't be developed. If I want to talk to Europa Universalis, as a multiplayer lover, I'm really annoyed by the occasional bonus stacking during the game. However, as I mentioned earlier, I would like to dwell on this situation with a few suggestions. I find it quite natural that the countries with strong features have various advantages but this really becomes a problem at the end game. To prevent this, I suggest giving opportunities to other nations rather than nerfing the powerful ones. For example, a country that can't pay the wages of her soldiers should not be the most advanced country militarily just because its leader has good military skills. In the same way, a country that is not diplomatically successful should get negative diplomacy points. What I'm trying to tell you is that I think putting gameplay first rather than the effect of the bonuses will bring the game to a better level. What do you think about limiting the bonuses effects and transferring these advantages to gameplay styles?

2-) It was a really challenging process for me to start playing Crusader Kings 2. I think the game's interface seems terrible. This situation makes the players who want to approach the game more prejudice towards it. Wasting the potential of such a beautiful game like this makes me sad. I think that the time has passed for anything to be done in regards to CK2 and I also think that it had the most potential of any game you have designed. What are you thinking about this potential? Do you also think that CK2 has a concept that has the most potential among your games?

3-) Imperator: Roma was a disappointment to me like many people. Then, when I read Johann's PCGamer interview, I was happy about the advancements towards what I want out of the game but there were some things that didn't sit with me right. Johann was already saying that he believed the game would be liked when it came out. I do not find this situation very realistic because the game was really missing too much. Did you also think that the game would be successful at release?

1. That would be a very ambitious change and is something I've thought about. Nations building their bonuses with some being predisposed towards certain things. However this would require us to rebuild EU4 from the ground up. So right now? Not really an option. But future? Who knows ;)

2. CK2 is from an old generation of our games and it is a lesson we've learned that UX is extremely important. EU4 was the first project to have a proper dedicated UX designer (and he created the Macro Builder). He's now Game Director for Stellaris by the way. 

3. It was extremely successful at release(sales wise). But we were not expecting that response at all.

Çeviri :1. Bu oldukça iddialı bir değişiklik ve daha önce de düşünmüştüm. Ülkeler bonuslarını kendi yaratıyor ve bazıları da bazı alanlara daha yatkın. Ancak bunu yapmak için EU4'ü baştan tekrar yaratmamız gerekiyor. Yani şimdi yapılacak bir şey değil. Ama gelecekte? Kim bilir ;)

2. CK2 eski jenerasyon oyunlarımızdan. Oyuncu tecrübesinin ve arayüzünn çok önemli olduğunu iyi bir şekilde öğrendik. İlk kez EU4 ile düzgün bir oyuncu tecrübesi/arayüzü tasarımcısına sahip olduk (kendisi de Macro Builder'ı yarattı). Kendisi de şu an Stellaris'te Oyun Direktörü.

3. Satış rakamlarına bakarsak çıkışta oldukça başarılıydı. Ancak böyle karşılanacağını hiç beklemiyorduk.
[+] 1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
2019 Yaz Festivali: Paradox Soru Cevap Etkinliği - Yazar: Groogy - 27-06-2019, 22:50



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.