Merhabalar, Europa Universalis IV için bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugünün geliştirici günlüğü 1.15 yaması için yazılmış 2. geliştirici günlüğü olacak, bu yamanın daha önce de söylediğimiz gibi Ocak ayının sonlarına doğru çıkmasını planlıyoruz.
Horde Değişiklikleri
The Cossacks DLC'si ile birlikte gelen horde değişikliklerine yaklaşım genel olarak pozitifti, oyuncular için horde ülkelerle oynamak bir hayli eğlenceli hale geldi ancak yine de dengelemeye ihtiyaç var. Özellikle toprakları yakma mekaniği horde ülkelerin oyunun sonuna kadar teknolojide geri kalmamasını sağlıyor, bu durum da horde bir ülkenin reforma ihtiyacı olmaması anlamına geliyor - ki bu da bizim istediğimiz bir şey değil - bu hususu nasıl giderebileceğimiz konusunda uzun tartışmalar sonrası hordeları hala eğlenceli tutarak aşağıda sıralayacağım birtakım değişiklikler konusunda karar kıldık.
Bunların yanı sıra toprak yakma mekaniğinde değişikliklerde bulunduk.
Son olarak göçebelerin shock üstünlüğüne yönelik ufak bir değişiklikte bulunduk. Bu değişiklik genel olarak göçebeleri daha güçlü kılarken göçebeler eğer atlılar için uygun olmayan coğrafyalara girmeye çalışırsa sıkıntı yaratacak.
Keşfin Yayılışı
1.15 ile birlikte üzerinde değişiklik yaptığımız bir diğer husus ise keşfin yayılış sistemi. Eski sistem teknoloji ve dine bağlı olarak bölgelerin teker teker diğer ülkelerde de açılması şeklindeydi. Açıkcası fazlasıyla kaotik bir kodlamaya sahipti ve zor anlaşılır bir sistemdi, özellikle teknolojiye bağlı olması bazı custom ülkelerin oynanışında sorunlara sebep oluyordu, bunun yerine yeni bir sistem getirdik. Artık keşifler region bazında yayılıyor, bu tamamen modderlar tarafından modlanabiliyor. Örneğin Fransa bölgesi bir ülke tarafından keşfedildiğinde aşağıdaki unsurlara göre bu keşif yayılıyor.
Arayüz Geliştirmeleri
Eğer bir yama arayüz geliştirmesi barındırmıyorsa o yama EU4 yaması sayılamaz. Bir sürü arayüz geliştirmesi yaptık ancak sizlere sadece en önemlilerinden bahsedeceğim. Artık hükümet sekmesinde bir 'modifier' ekranı mevcut, burada ülkenize etki eden tüm modifierlerin toplam olarak ne eklediğini görebiliyorsunuz, eğer mouse'ı modifier'in üstüne tutarsanız ayrıntılı liste elde edebiliyorsunuz.
Harita modları kısmı 1.14'te de bir hayli değişikliğe uğramıştı, artık bir adım ileriye götürdük işi denebilir. Artık seçtiğiniz 10 haritamodunun gözükmesi yerine birden çok farklı listeler oluşturabilecceksiniz ve harita modları butonuna basarak bu farklı listeler arasında geçiş yapabileceksiniz. Örneğin regionları, areaları, koloni bölgelerini ve ticaret şirketlerini bir listede tutabilirsiniz ve bunlar arasında hızlıca geçiş yapabilirsiniz.
Bir diğer değişikliğimiz youtube yayıncısı Arumba'nın önerilerinden geliyor, artık core'unuz olmayan toprakları alırken barış ekranı size bu toprakları almanın kaç ADM'e patladığını gösteriyor.
Son olarak, savaşta olduğunuz ülkeleri gösteren kalkanın yanında düşmanın savaşa devam isteğini görebiliyorsunuz, dolayısıyla artık düşmanınız hala savaşmaya istekliyse barış ekranını açıp teklif göndermeyi denemenize gerek kalmadı.
Bugünlük bu kadar, bu geliştirici günlüğüyle birlikte 1.15 ile birlikte gelecek büyük değişiklikleri bitirdik, ancak haftaya yine bir başka geliştirici günlüğüyle karşınızda olacağız. Bizi takip etmeye devam edin.
Horde Değişiklikleri
The Cossacks DLC'si ile birlikte gelen horde değişikliklerine yaklaşım genel olarak pozitifti, oyuncular için horde ülkelerle oynamak bir hayli eğlenceli hale geldi ancak yine de dengelemeye ihtiyaç var. Özellikle toprakları yakma mekaniği horde ülkelerin oyunun sonuna kadar teknolojide geri kalmamasını sağlıyor, bu durum da horde bir ülkenin reforma ihtiyacı olmaması anlamına geliyor - ki bu da bizim istediğimiz bir şey değil - bu hususu nasıl giderebileceğimiz konusunda uzun tartışmalar sonrası hordeları hala eğlenceli tutarak aşağıda sıralayacağım birtakım değişiklikler konusunda karar kıldık.
- Göçebe ülkeler artık boylar tarafından kontrol edilmeyen bölgelerde minimum otonomi değerine sahip olmazken, hükümet türlerinden gelen manpower ve forcelimit bonuslarını kaybettiler.
- Göçebe boyların etki alanı artık sahip oldukları toprak sayısı ile artmıyor, sadece daha büyük ülkelerde daha çok toprak istiyorlar.
Bunların yanı sıra toprak yakma mekaniğinde değişikliklerde bulunduk.
- Toprak yakma ile kazanılan monarch point artık 3 level üstü her askeri seviye için %4 azalıyor, maksimum %80'lik bir azalma olabiliyor. (development başına 5 güç)
- Bir toprağı yakmak bölgedeki huzursuzluğu 10 yıllığına +10 arttırıyor. Eğer toprak satılırsa veya terkedilirse bu huzursuzluk yokoluyor.
- Toprağı yakmanız durumunda o toprakta core'u olan diğer ülkelerle -25 ilişki alıyorsunuz.
Son olarak göçebelerin shock üstünlüğüne yönelik ufak bir değişiklikte bulunduk. Bu değişiklik genel olarak göçebeleri daha güçlü kılarken göçebeler eğer atlılar için uygun olmayan coğrafyalara girmeye çalışırsa sıkıntı yaratacak.
- Göçebeler artık tüm düz arazilerde %25 shock avantajına sahip olurken, düz olmayan her arazide -%25 shock dezavantajına sahip.
Keşfin Yayılışı
1.15 ile birlikte üzerinde değişiklik yaptığımız bir diğer husus ise keşfin yayılış sistemi. Eski sistem teknoloji ve dine bağlı olarak bölgelerin teker teker diğer ülkelerde de açılması şeklindeydi. Açıkcası fazlasıyla kaotik bir kodlamaya sahipti ve zor anlaşılır bir sistemdi, özellikle teknolojiye bağlı olması bazı custom ülkelerin oynanışında sorunlara sebep oluyordu, bunun yerine yeni bir sistem getirdik. Artık keşifler region bazında yayılıyor, bu tamamen modderlar tarafından modlanabiliyor. Örneğin Fransa bölgesi bir ülke tarafından keşfedildiğinde aşağıdaki unsurlara göre bu keşif yayılıyor.
- Ülkenin kendisi veya onun lordu olan ülke Fransa bölgesinde en az 1 toprağı en az 20 sene önce keşfettiyse;
- Fransa bölgesindeki herhangi bir ülke o ülkenin başkentini en az 30 yıl önce keşfettiyse;
- Aynı kültür ve dine sahip herhangi bir komşu ülke Fransa bölgesinden en az 1 bölgeyi 75 sene önce keşfettiyse;
- 1700 sonrası eğer başkent Afrikada değilse.
- 1750 sonrası.
Arayüz Geliştirmeleri
Eğer bir yama arayüz geliştirmesi barındırmıyorsa o yama EU4 yaması sayılamaz. Bir sürü arayüz geliştirmesi yaptık ancak sizlere sadece en önemlilerinden bahsedeceğim. Artık hükümet sekmesinde bir 'modifier' ekranı mevcut, burada ülkenize etki eden tüm modifierlerin toplam olarak ne eklediğini görebiliyorsunuz, eğer mouse'ı modifier'in üstüne tutarsanız ayrıntılı liste elde edebiliyorsunuz.
Harita modları kısmı 1.14'te de bir hayli değişikliğe uğramıştı, artık bir adım ileriye götürdük işi denebilir. Artık seçtiğiniz 10 haritamodunun gözükmesi yerine birden çok farklı listeler oluşturabilecceksiniz ve harita modları butonuna basarak bu farklı listeler arasında geçiş yapabileceksiniz. Örneğin regionları, areaları, koloni bölgelerini ve ticaret şirketlerini bir listede tutabilirsiniz ve bunlar arasında hızlıca geçiş yapabilirsiniz.
Bir diğer değişikliğimiz youtube yayıncısı Arumba'nın önerilerinden geliyor, artık core'unuz olmayan toprakları alırken barış ekranı size bu toprakları almanın kaç ADM'e patladığını gösteriyor.
Son olarak, savaşta olduğunuz ülkeleri gösteren kalkanın yanında düşmanın savaşa devam isteğini görebiliyorsunuz, dolayısıyla artık düşmanınız hala savaşmaya istekliyse barış ekranını açıp teklif göndermeyi denemenize gerek kalmadı.
Bugünlük bu kadar, bu geliştirici günlüğüyle birlikte 1.15 ile birlikte gelecek büyük değişiklikleri bitirdik, ancak haftaya yine bir başka geliştirici günlüğüyle karşınızda olacağız. Bizi takip etmeye devam edin.