Herkese Merhaba,
Artık Ck2 ve Stellariste araştırdığım ve öğrendiğim önemli konuları forum da vakit buldukça sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Bugünde oyun için hayati bir önemli olan ama oyun içinde hiç bilgi kırıntısı bile verilmeyen Teknoloji gelişimi hakkında yaptığım araştırmaları sizlerle paylaşmak istiyorum.
Bu rehber sayesinde random olarak görülen ama pek de öyle olmayan teknoloji sisteminde istediğiniz teknolojiye biraz daha hızlı ulaşabileceksiniz. En azından olayın mantığını kavramanızı amaçlamaktayım.
Kart Sistemi ve Research Alternatives(Araştırma Alternatifleri) üzerine:
Stellaris bildiğiniz üzere teknolojileri oyunculara verirken bir kart sistemi kullanmaktadır. Bu şu demek bir oyuncu bir teknoloji araştırmadan önce oyunun verdiği N sayıdaki kart arasından bir kart seçer ve onu araştırmaya başlar. N burada oyun içi değimi ile "Resarch Alternatives" yani oyun başlangıcında ve daha sonra edindiğiniz teknolojiler ile her teknoloji açtığınızda daha sonra kaç kart yani teknoloji içerisinden seçim yapacağınızı belirler. Bazı civicler ve teknolojiler bu sayıyı arttırmaktadır.
"Research Alternatives" ne kadar yüksek ise istediğiniz teknolojiye ulaşma şansınız da o kadar yükselecektir. Çünkü yapabileceğiniz seçim sayısı artacaktır.
Cost(Maliyet) ve Weight(Ağırlık) kavramı üzerine:
Her teknolojinin weight(ağırlık) ve cost(maliyet) değerleri varıdır.
Cost ne kadar yüksek ise araştırma zamanı da o kadar yükselir.
Weight de ne kadar yüksek ise alternatif olarak o teknolojinin önünüze düşme şansı o kadar yüksek demektir. Ek ve önemli bilgi olarak bir teknoloji önünüze gelip onu o tur seçmediğinizde gelecek turda seçmediğiniz diğer teknolojiler ile birlikte o teknolojinin weight yani ağırlığı yarıya iner. Bu da bir sonraki tur seçmediğiniz teknolojinin yeniden büyük oranda gelmemesini sağlar. Ama bir sonraki seçimde bu penaltı kalkar ve o teknolojinin tekrar gelme olasılığı da normal haline döner.
Tier(Seviye) ve Area(Alan) kavramı üzerine:
Her teknoloji 5 ayrı tier yani seviyeye ve 3 area (physics, society, engineering) yani alana sahiptir.
Yüksek rütbeli teknolojileri araştırabilmek için aynı alanda bir alt rütbesine ait en az 6 adet araştırmayı çoktan bitirmek lazım.
Yani örnek olarak Cold Fusion Reactor teknoloji tier 2 bir teknolojidir. Bunu araştırabilmek için önce tier 1'e ait 6 adet physics alanında teknoloji geliştirmeniz lazım ki tier 2 teknolojiler artık açılabilsin.
Ön Şartlı Teknolojiler:
Çoğu teknolojiyi araştırabilmek için öncelikle bazı ön koşulları yerine getirmeniz gerekmekte. Bunlar çoğu zaman başka teknolojiler olabilirken bazıları için gerekli ethos yada civicler olabilir.
İstediğiniz teknolojiyi belirlerken öncelikli olarak daha önce ne istediğini de bilmeniz ve planınızı ona göre yapmanız gerekmekte.
Weight Modifiers(Ağırlık değiştiriciler) kavramı üzerine:
Ayrıca oyun içesinde bu ağırlık kavramına ufakta olsa etki etmenizde mümkündür. Bunuda weight modifiers(ağırlık değiştiriciler) ile yapıyoruz. Ağırlık değiştiriciler teknolojinin weight yani ağırlık kavramına oyun içi olarak etki eden faktörleri göstermektedir. Şimdi Bu linkten ayrıntılı teknoloji ağacımızı açıyoruz. Mesela "Flesh is Weak " Ascension perkini ikinci seçenekten seçmek için bunun ön koşulu olan "Droids" teknolojisini araştırmamız lazım. Buna daha çabuk ulaşmamız için verdiğim linkten Droids teknolojisine bakıyoruz.
Şimdi bu bilgileri güzel bir örnek ile bir araya getirelim:
Reverse Engineering (Tersine Mühendislik) ve Anomalies (Anomaliler):
Üstteki kurallara karşı bir kaç istisna mevcut bunlara düşman enkazlarını tersine mühendislik yolu incelemek ve bazı anomalilerden ve eventlerden gelen teknolojileri sayabiliriz. Bu şekilde gelen teknolojiler "Research Alternatives" sayfanızda kalıcı olarak kalır ve tamamen araştırılana kadar orada kalır. Bazı teknolojileri de sadece bu şekilde öğrenebilirsiniz.
Umarım bu rehber ile Tech konusunda sizlere yardımcı olabilmişimdir. Sormak ve eklemek istediğiniz bir şey olursa çekinmeden bu mesaj altında belirtebilirsiniz. İyi oyunlar ve pazarları olan multiplayer etkinlikler için katılımlarınızı bekliyoruz.
Artık Ck2 ve Stellariste araştırdığım ve öğrendiğim önemli konuları forum da vakit buldukça sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Bugünde oyun için hayati bir önemli olan ama oyun içinde hiç bilgi kırıntısı bile verilmeyen Teknoloji gelişimi hakkında yaptığım araştırmaları sizlerle paylaşmak istiyorum.
Bu rehber sayesinde random olarak görülen ama pek de öyle olmayan teknoloji sisteminde istediğiniz teknolojiye biraz daha hızlı ulaşabileceksiniz. En azından olayın mantığını kavramanızı amaçlamaktayım.
Kart Sistemi ve Research Alternatives(Araştırma Alternatifleri) üzerine:
Stellaris bildiğiniz üzere teknolojileri oyunculara verirken bir kart sistemi kullanmaktadır. Bu şu demek bir oyuncu bir teknoloji araştırmadan önce oyunun verdiği N sayıdaki kart arasından bir kart seçer ve onu araştırmaya başlar. N burada oyun içi değimi ile "Resarch Alternatives" yani oyun başlangıcında ve daha sonra edindiğiniz teknolojiler ile her teknoloji açtığınızda daha sonra kaç kart yani teknoloji içerisinden seçim yapacağınızı belirler. Bazı civicler ve teknolojiler bu sayıyı arttırmaktadır.
"Research Alternatives" ne kadar yüksek ise istediğiniz teknolojiye ulaşma şansınız da o kadar yükselecektir. Çünkü yapabileceğiniz seçim sayısı artacaktır.
Cost(Maliyet) ve Weight(Ağırlık) kavramı üzerine:
Her teknolojinin weight(ağırlık) ve cost(maliyet) değerleri varıdır.
Cost ne kadar yüksek ise araştırma zamanı da o kadar yükselir.
Weight de ne kadar yüksek ise alternatif olarak o teknolojinin önünüze düşme şansı o kadar yüksek demektir. Ek ve önemli bilgi olarak bir teknoloji önünüze gelip onu o tur seçmediğinizde gelecek turda seçmediğiniz diğer teknolojiler ile birlikte o teknolojinin weight yani ağırlığı yarıya iner. Bu da bir sonraki tur seçmediğiniz teknolojinin yeniden büyük oranda gelmemesini sağlar. Ama bir sonraki seçimde bu penaltı kalkar ve o teknolojinin tekrar gelme olasılığı da normal haline döner.
Tier(Seviye) ve Area(Alan) kavramı üzerine:
Her teknoloji 5 ayrı tier yani seviyeye ve 3 area (physics, society, engineering) yani alana sahiptir.
Yüksek rütbeli teknolojileri araştırabilmek için aynı alanda bir alt rütbesine ait en az 6 adet araştırmayı çoktan bitirmek lazım.
Yani örnek olarak Cold Fusion Reactor teknoloji tier 2 bir teknolojidir. Bunu araştırabilmek için önce tier 1'e ait 6 adet physics alanında teknoloji geliştirmeniz lazım ki tier 2 teknolojiler artık açılabilsin.
Ön Şartlı Teknolojiler:
Çoğu teknolojiyi araştırabilmek için öncelikle bazı ön koşulları yerine getirmeniz gerekmekte. Bunlar çoğu zaman başka teknolojiler olabilirken bazıları için gerekli ethos yada civicler olabilir.
İstediğiniz teknolojiyi belirlerken öncelikli olarak daha önce ne istediğini de bilmeniz ve planınızı ona göre yapmanız gerekmekte.
Weight Modifiers(Ağırlık değiştiriciler) kavramı üzerine:
Ayrıca oyun içesinde bu ağırlık kavramına ufakta olsa etki etmenizde mümkündür. Bunuda weight modifiers(ağırlık değiştiriciler) ile yapıyoruz. Ağırlık değiştiriciler teknolojinin weight yani ağırlık kavramına oyun içi olarak etki eden faktörleri göstermektedir. Şimdi Bu linkten ayrıntılı teknoloji ağacımızı açıyoruz. Mesela "Flesh is Weak " Ascension perkini ikinci seçenekten seçmek için bunun ön koşulu olan "Droids" teknolojisini araştırmamız lazım. Buna daha çabuk ulaşmamız için verdiğim linkten Droids teknolojisine bakıyoruz.
Şimdi bu bilgileri güzel bir örnek ile bir araya getirelim:
Öncelikle Requirements yani ön koşullara bakıyoruz. Burda öncelikle Gestalt Conciousness olmaması gerekiyor. Yani Gestalt Conciousness civiği seçti isek bu teknoloji bize açılmayacaktır.
Daha sonra Required Technologies(Ön şartlı teknolojiler) bölümüne bakıyoruz. Burda gördüğümüze göre "Droids" teklonojisini açmak için öncelikle "Robotic Workers" ve "Colonial Centralization" teknolojilerini açmanız lazım.
Ayrıca kartın Tier 2 olduğunu görülmekte. Yukarıda bahsettiğim gibi Tier 2 teknolojiyi açmak için aynı alanda 6 adet Tier 1 teknoloji açmamız lazım. Eğer bu kısıma kalan herşey yapıldı ise artık bu kartın karşımıza çıkma şansı vardır. Ancak bu kartın çıkma şansını etkileyen bazı faktörler mevcut. Bunu da Weight Modifiers (Ağırlık Değiştiriciler) larla sağlıyoruz.
Daha sonra "Weight Modifiers"(Ağırlık Değiştiriciler) bölümüne geliyoruz. Kırmızı olanlar ağırlığı düşürken, yeşil olanlar ağırlığı arttıracaktır. Ağırlık ne kadar yüksek olursa o teknolojinin kartının gelme olasılığı o kadar yüksek olur.
Kırmızı olanlara bakalım eğer Policies(Politikalar) sekmesinden Robotics Workers Outlaw, yani robot işçi çalıştırmayı yasaklarsanız hali ile droids teknolojisi ile karşılaşma şansınızı sıfıra indirmiş olursunuz. Çünkü weight modifier'i x0 dır. Droids'in 70 weight'i var bunu sıfır ile çarpar isek sıfır olur. Bu da bu teknolojinin karşınıza hiç gelemeyeceği anlamına gelir.
Ayrıca Spritualist yani ruhani etik sahibi ırklarda robot teknolojisinde daha zor gelişeceklerdir. Yani 70 olan ağırlık 0,5 ile çarpıldığında 35 e yani yarı yarıya düşecektir.
Yeşiller baktığımızda eğer etiğimiz materyalist isek ve hatta mechanist civiğe sahipsek ve bilim adamımız da 2 level üzeri industry expert ise ilk fırsatta bu teknolojiye ulaşmamız çok büyük ihtimaldir. Bu da 70 weight x2 (Materialist) x2 (mechanist civic) x 1.25 = 350 ağırlık kazanır ve ilk fırsatta bu kartın gelmesini sağlarız.
Reverse Engineering (Tersine Mühendislik) ve Anomalies (Anomaliler):
Üstteki kurallara karşı bir kaç istisna mevcut bunlara düşman enkazlarını tersine mühendislik yolu incelemek ve bazı anomalilerden ve eventlerden gelen teknolojileri sayabiliriz. Bu şekilde gelen teknolojiler "Research Alternatives" sayfanızda kalıcı olarak kalır ve tamamen araştırılana kadar orada kalır. Bazı teknolojileri de sadece bu şekilde öğrenebilirsiniz.
Umarım bu rehber ile Tech konusunda sizlere yardımcı olabilmişimdir. Sormak ve eklemek istediğiniz bir şey olursa çekinmeden bu mesaj altında belirtebilirsiniz. İyi oyunlar ve pazarları olan multiplayer etkinlikler için katılımlarınızı bekliyoruz.