CK3 - PDXCON'dan Bilgiler
#1
ckiii_small_16x9_v1.jpg

Rockpapershotgun PDXCON 2019'da duyurulan Crusader Kings III'e dair bilinenleri listelemiş.

Nate Crowley, Rockpapershotgun: https://www.rockpapershotgun.com/2019/10...ore-743883 :Birkaç dakika önce Berlin'de düzenlenen PDXCON'da Crusader Kings III duyuruldu. Son eklentisi geçtiğimiz sene Kasım ayında çıkan Crusader Kings II çıkışından 8 sene sonra halen popüler ve güçlü bir oyun ancak görünen o ki artık eski savaş atını çiftliğe bırakmanın vakti geldi. Belki de Papa olma vakti gelmiştir, kim bilir.

Peki Crusader Kings III'te krallarımızı, düklerimizi ve sultanlarımızı neler bekliyor? Bu yazıda sizler için şu ana kadar elde ettiğimiz bilgileri paylaşacağım.

2020'de çıkıyor
4 yılı aşkın süredir geliştirilme aşamasında olan Crusader Kings III'ün hala biraz vakte ihtiyacı var. Paradox 2020 tarihinde kendine güveniyor gibi görünüyor, benim tahminim yaz mevsiminden önce çıkmasının sürpriz olacağı şeklinde. Konuştuğum geliştiricilere bakılırsa CK3, CK2'nin çıktığı gün sahip olduğu içerikleri çoktan sollamış durumda ve (Old Gods eklentisinin 867 başlangıç tarihi gibi) önceki oyunun DLC'lerinde yer alan birçok içeriğe şimdiden sahip. Her şeye rağmen Paradox'un 7 senelik DLC'leriyle CK2'yi baştan oluşturmaktansa yeni bir şey ortaya çıkartmaya odaklandığı görülüyor.


Crusader Kings II'den daha kolay
Oyun direktörü Henrik Fahraeus CK3'ü tasarlarken CK2'ye nazaran "daha kolay bir biçimde ısınılabilir" bir oyun yapmak istediklerini belirtiyor. Ancak bunun oyunun mevcut fanları tarafından çok da istenen bir şey olmadığının farkındalar, bu kapsamda oyunda "basitleştirilmiş" bir görüntü söz konusu değil. Daha çok kullanıcı dostu arayüzle bu amaçlarına ulaşmaya çalışmışlar gibi görünüyor. Her yerden bir bilgi çubuğu çıkıyor. Yeni oyuncular için "öneriler" arayüzünde oyuncuya bulunduğu şartlara göre bazı bilgiler sunuluyor, örneğin karakterinin evlenmesi gerek veya şu unvanın varislerinden birisin gibi. Aynı zamanda CK2'nin meşhur "tutorial adası" İrlanda, CK3'de gerçekten bir tutorial adasına dönüşmüş durumda.

Devlerden oluşan bir hanedan yapmanız mümkün
Eğer CK2'de hanenizin genetikleriyle haşır neşir olmaktan keyif alan biriyseniz Crusader Kings 3'e bayılacaksınız. Söylendiğine göre oyunda tam bir genetik sistemi var ve bu sistemde çeşitli karakteristik özellikleri nesilden nesile aktarabiliyorsunuz. Bu basitçe özellik seçmekten ibaret değil, haneniz evlilikler aracılığıyla dünyaya yayıldıkça şöhretiniz artıyor, bu şöhretle de soyunuz için çeşitli bonuslar açabiliyorsunuz. 


Kilise onaylı yamyam karakterlere sahip olabilirsiniz
CK2'nin Holy Fury eklentisinden alınan ilham neticesinde Crusader Kings 3'ün dinamik dinlere ve sapkınlıklara sahip olacağı söyleniyor. Krallığınızın dininde büyük değişiklikler yapmanın elbet bazı sonuçları olacak, ancak yeteri kadar azimliyseniz ülkenizde Katolikliğin "hükümdar hanesinin yamyam olmasını makul gösteren" bir versiyonunu yayabilir, gizli ritüeller düzenleyebilirsiniz.

Kötü adam olmak daha eğlenceli
Crusader Kings 3'te entrika sistemine büyük önem verilmiş, gizli bir biçimde çevirebileceğiniz çok daha fazla iş var. Rakipleriniz karşısında kullanabileceğiniz bilgiler elde edebiliyorsunuz, örneğin baronunuzun arkanızdan iş çevirdiğini farkettiğinizde bunu kullanıp kendi lehinize şartları kabul ettirmeniz mümkün. Plot sistemi artık random kişilerin katılımından ziyade kilit kişileri yanınıza çekebilmenize bağlı.


Deus Vult artık yok
CK2'nin çıkışı sonrasında 11. yüzyıl haçlı narası olan Deus Vult internette ırkçılar tarafından kullanılan bir meme haline dönüşmüştü. Paradox'un topluluk yöneticisine bu konu hakkında ne hissettiklerini sorduğumda bu sözlerin CK3'te yer almayacağını söylediler.

- Ekleme: Henrik Fahraeus yazının yayınlanmasının ardından yazarla iletişime geçip yanlış anlaşılma olduğunu belirtmiş. Tarihsel olarak mantıklı olup olmaması dışında hangi terimlerin kullanılıp hangilerinin kullanılmayacağı üzerinde bir karar almamışlar.

Roleplay potansiyeli çok yüksek
İşin strateji yönüyle çok alakalı olmasa da Crusader Kings 3 biraz daha RPG'ye yaklaşmış gibi görünüyor. Yeni hareketli karakter portreleri ve dinamik bir biçimde oluşturulan kişilik tanımlamaları bu durumu iyice pekiştirmiş. Fahraeus'un dediğine göre bu oyun karakterler üzerinden yürüyen bir oyun ve her mekaniğin karakterlerle bir bağlantısı olması gerekiyor.


Yetenek ağaçları
Oyunun belki de yeni mekanikleri arasında en RPG'yi andıranı yetenek ağaçları. 2014 senesinde CK2 için çıkan Way of Life eklentisindeki mekanikleri andıran bu yetenek ağacında seçtiğiniz yaşam şekline göre belirlenen 3 kısım bulunuyor. Bu noktada karakterinize uygun tercihler yapmanız önem sarfediyor keza bunun zıttı bir yaşam koşulu belirleyip ona zorlarsanız karakterinizin sağlığı kötü etkileniyor.

Şövalyeler ve kuşatma silahları
Crusader Kings 3'te ordularınıza komutanlık eden kişilerin yanı sıra, ordularınızı oluşturan kişiler de bir isme sahip şövalyeler olacak. Bu kişiler sahip oldukları muharebe yeteneklerine göre tüm savaşın seyrini değiştirebilecekler. Aynı zamanda oyunda kuşatma silahları olacak.
[+] 8 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
CK3 - PDXCON'dan Bilgiler - Yazar: Duman - 19-10-2019, 20:37
CK3 - PDXCON'dan Bilgiler - Yazar: PashaZade - 20-10-2019, 10:48
CK3 - PDXCON'dan Bilgiler - Yazar: Lothebork - 20-10-2019, 10:57
CK3 - PDXCON'dan Bilgiler - Yazar: Örüzmek - 20-10-2019, 12:10



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.