29-11-2019, 14:21
Öncelikle şahsi görüşümü belirteyim. Yeni diplomasi arayüzü ve sistemi çok güzel duruyor. Galaktik konsey ve yasa geçirme ile ilgili mekanikler de paradoxun diğer oyunlarından çok üst düzeyde bir diplomatik sisteme sahip. Hatta paradox ilk defa gerçek bir diplomasi mekaniği yapmış diyebilirim. Ally-Guarantee-Declare War üçlüsüne tıkılı kalmış sığ diplomasi seçenekleriyle dolu oyunlardan sonra gerçek bir diplomasi görmek çok ilginç olacak. İmzamda da dlc'nin mottosu olan cümle mevcut. Ve bu cümle gerçekten bu oyuna umutla bakabilmemi sağlıyor. Grand stratejilerin rtslerden en büyük ülkedeki farkı iç odaklar ve geniş diplomasi seçenekleri olmalı. Şimdiye kadar grand strateji gibi görünen rtsler oynadık. Artık gerçek bir grand strateji diplomasisi göreceğimiz için çok heyecanlıyım.
Onun dışında günlüğe bikaç ekleme yapayım.
Karşılıklı improve relations yapıldığında bu ilişki bonusu stacklanıyor. Aynı şekilde bir taraf improve diğer taraf harm relations yaptığında ise ilişki sabit kalıyor.
Bir ülkenin favor ile başkasından aldığı diplomatik ağırlık diğer ülkeden bir şey eksiltmiyor. Yani A ülkesi 120 puanla evet diyor. B ülkesi 150 puanla hayır diyor. A ülkesi 10 favor ile B ülkesinden DW aldığında A ülkesi 270 puanla evet demiş oluyor ama B ülkesi hala 150 puanla hayır diyor. Yani kendinden bir şey eksilmiyor.
Inward Perfection içine kapanık bir ülke de olsa Isolationist dışında diplomatik duruş seçeneklerine sahip. Tabi yine de bazı kısıtlamaları var.
İki tane Supremacist ülkeden biri diğerine humiliate attığında onun diplomatik duruşunu Belligerent'e çeviriyor.
Favor kullanmak influence harcıyor.
Diplomatik duruşlarda da sıkça yer alan border friction artık daha önemli bir hale gelmiş.
Diplomat sayısı bazı civiclerle, unique binalarla, federasyon perkleriyle ve Interstellar Assembly megayapısıyla arttırılabiliyor. Ve bu gerçekten önemli bir kaynak. Inward Perfectionda diplomat sayısı daha az.
Diplomatlar da diğer liderler gibi ömre sahip yani ömrü dolunca ölüyor ama trait vsleri olmadığı için yerine anında yenisi geliyor. Oyuncu bununla uğraşmıyor.
2. resimde nüfus ve gezegen sayısının solunda 95 ile belirtilen şey empire sprawl.
Onun dışında günlüğe bikaç ekleme yapayım.
Karşılıklı improve relations yapıldığında bu ilişki bonusu stacklanıyor. Aynı şekilde bir taraf improve diğer taraf harm relations yaptığında ise ilişki sabit kalıyor.
Bir ülkenin favor ile başkasından aldığı diplomatik ağırlık diğer ülkeden bir şey eksiltmiyor. Yani A ülkesi 120 puanla evet diyor. B ülkesi 150 puanla hayır diyor. A ülkesi 10 favor ile B ülkesinden DW aldığında A ülkesi 270 puanla evet demiş oluyor ama B ülkesi hala 150 puanla hayır diyor. Yani kendinden bir şey eksilmiyor.
Inward Perfection içine kapanık bir ülke de olsa Isolationist dışında diplomatik duruş seçeneklerine sahip. Tabi yine de bazı kısıtlamaları var.
İki tane Supremacist ülkeden biri diğerine humiliate attığında onun diplomatik duruşunu Belligerent'e çeviriyor.
Favor kullanmak influence harcıyor.
Diplomatik duruşlarda da sıkça yer alan border friction artık daha önemli bir hale gelmiş.
Diplomat sayısı bazı civiclerle, unique binalarla, federasyon perkleriyle ve Interstellar Assembly megayapısıyla arttırılabiliyor. Ve bu gerçekten önemli bir kaynak. Inward Perfectionda diplomat sayısı daha az.
Diplomatlar da diğer liderler gibi ömre sahip yani ömrü dolunca ölüyor ama trait vsleri olmadığı için yerine anında yenisi geliyor. Oyuncu bununla uğraşmıyor.
2. resimde nüfus ve gezegen sayısının solunda 95 ile belirtilen şey empire sprawl.
Sic Parvis Magna