Günlük: Warhammer - Binalar ve Yozlaşma
#1

Birçok mekanik gibi bina şemaları da serinin önceki oyunlarına nazaran Total War : Warhammer'da değişikliğe uğradı. Sonuçta Warhammer evreni çok daha karanlık, mistik bir yapıya sahip ve dünya tarihinde hiç görülmemiş seviyede "savaş odaklı " bir evren. Bunu aklımızda tutarak Total War serilerinin diğer oyunlarındaki bina sisteminin olumsuz öğelerini değerlendirerek Total War : Warhammer'da gerçekten önemli olan bazı hususlara odaklandık.

Warhammer evreni büyük bir savaş alanı gibi ve bununla uyumlu olarak yerleşim yerlerinizde inşaa ettiğiniz neredeyse her bina size savaş alanında katkı sağlayacak. Bu binalar ya size üretebileceğiniz bir asker türü sağlayacaklar ya da mevcut askerlerinizi daha hızlı üretebilmenizi ve daha iyi üretebilmenizi sağlayacaklar. Bunların yanı sıra size gelir sağlayan binalar mevcut olduğu gibi en ilginç bina türü de şüphesiz ki Kaos ve Vampir ırklarının etkisini azaltan (veya arttıran) binalar.

Şuanda oyunda üretilebilir 5 bina seviyesi bulunuyor. Yerleşim yerinin merkezinde merkezi bir bina bulunuyor ve bu bina yerleşim yerinin nüfusunu ve basit altyapısını sembolize ediyor. Bu merkezi binanın çevresinde daha yüksek seviye binalar inşaa etmeden önce bu merkezi binayı üst seviyeye çıkartmanız gerekiyor. Bu merkezi binayı üst seviyeye çıkartmanızla birlikte aynı zamanda yeni bina slotu elde ediyorsunuz ve bunla kalmıyor, ırkınıza bağlı olarak çeşitli küçük avantajlara sahip oluyorsunuz.

Yerleşim yerleri eyaletler halinde gruplanmış bir şekilde oyunda yansıtılıyor. Eyalet merkezi olan yerleşim yeri diğerlerine oranla daha büyük ve uzun duvarlarla çevrelenmiş oluyor. Eyalet merkezi olan yerleşim yeri son seviye olan 5. seviyeye erişebilirken etrafındaki nispeten daha önemsiz olan yerleşim yerleri en fazla 3. seviyeye kadar yükselebiliyorlar. Dolayısıyla size gelir ve asker sağlayan binaları nispeten daha az nüfusa sahip düşük yerleşim yerlerinde yaparken, üst seviye binaları daha korunaklı olan eyalet merkezinde yapmanız mantıklı bir tercih olacaktır.

Ne yazık ki Warhammer evreninde sürekli genişlemekte olan tek şey yerleşim yerleri değil. Vampir Kontları ve Kaos Savaşçıları da gittikleri yerlere izlerini bırakmayı ihmal etmiyorlar. Bu ırklar gittikleri yerlere kendilerine has bir yozlaşma etkisi bırakıyorlar.

Yozlaşma Öncesi İmparatorluk Toprağı

Yozlaşma Sonrası İmparatorluk Toprağı

Kaos ırkının Karanlık Tanrıları, takipçilerinin karşılaştığı insanların korkularıyla beslenirler. Kaos ordularının getirdiği yıkım sadece insan yerleşim yerlerinin kül olmasıyla değil aynı zamanda doğayı da etkileyen bir yapıya sahiptir. Onların gittikleri yerlerde toprak yarılır, yarılan toprağın içinden cehennem ateşi bulunan nehirler çıkar. Büyü güçleri yayılmaya başlar ve bu büyüler etraflarındaki her şeyi değişmeye ve bozulmaya uğratırlar. Warhammer evreninde bilinir ki Praag bölgesindeki Kislev şehri kısa bir zaman önce Kaos savaşçıları tarafından yağmaya uğratılmıştır. Orada yaşanan felaketle ilgili çoğu kişi ağzını açmaya hala çekinir.

Sadece toprak değil, aynı zamanda bu yozlaşmanın etrafında yaşayan insanlar da bozulmaya uğrarlar. Buradaki insanlar kafalarında sesler durmaya başlar, bu karanlık sesler o insanlara çeşitli vaatlerde bulunur. Bu sesleri kafasından atamayan insanlar zaman içerisinde delirmeye başlarlar. Yasaklanmış kültler ortaya çıkmaya başlar ve eskiden kanuna hukuka saygılı insanlar zaman içerisinde birbirini boğazlayacak duruma gelirler.

Barış dolu şehirlerinizi tehdit eden tek şey bu değil, hayatınızı ızdıraba dönüştürebilecek Savage Ork grupları mevcut. Norsca (oynanamayan yapayzeka ülkesi) ülkenizin hemen kıyısına bir gemiyle çıkartma yapabilir ve kıyı şehirlerinizi yağmalamaya başlayabilir. Yağmalamaya karşı şehrinizini savunamadığınız zaman o şehir büyük hasar görür. Yağma sonrası birşehir tüm şehir seviyesini kaybeder, birçok binası yıkılır. Düşmanınız şehirden çıkmadan önce sizin orada olmasını tercih etmeyeceğiniz şeyleri şehirde bırakabilirler. Ancak hala karşılaşabileceğiniz en kötü sonuç şehrinizin haritadan tamamiyle silinmesidir. 

Binaların yapısı ve getirileri her ırk için ciddi seviyede farklılık gösteriyor. Yeşilderililer genel olarak asker üretmeye ve kahramanlara yönelik binalara sahip, onlar doğal kaynakları pek umursamıyorlar ve tek istedikleri kanlı bir savaş. İmparatorluk ise nispeten daha medeni. Tıpkı önceki Total War oyunları gibi bazı stratejik yerlerde kurulabilecek maden vb ekonomik gelir getiren binaları var. Cüceler de gelir yükselten bina yelpazesine sahip ve bu binaların bazıları spesifik teknolojilerde ilerlemek için gerekli olabiliyor.

Eski Dünyada birçok yer orada bulunan birtakım eşsiz binalarla tanınırlar. Middenheim'de bulunan Ulric'in Yüce Tapınağı meşhurdur. Nurn'da bulunan Topçuluk Okulu'nun alanında rakibi yoktur. Gunbad dağında az bulunan mineral Brightstone üretilebilir. Warhammer dünyası çok sayıda küçük detayla dolu ve bu küçük detayların her birini Total War : Warhammer'da görebilmek mümkün.

[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Warhammer - Binalar ve Yozlaşma - Yazar: Duman - 24-01-2016, 19:20



Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.