Günlük: CK2 - Eğitim ve Yasa Değişiklikleri
#1
Merhabalar.

Conclave ile birlikte çocuk karakterlerin gelişiminde büyük değişikliklerde bulunduk. Artık çocuk karakterler 2 aşama geçiriyorlar, 0 ila 11 yaş arasında normal çocukluk dönemi yaşarken 12 ila 15 yaş arasında ergenlik dönemini geçiriyorlar. Conclave'e sahip olan kişilere bu yaş aralıklarında gelecek bazı özel eventler, eski eventlerin yerini alacak. Bu gelen eventler daha çok genç hükümdarınızla ilgili olsa da kimi zaman etrafındaki yetişkin karakterleri de etkileyebilecek. Böylelikle yetişkin karakterler çocuk karakterinizin hayatında iz bırakabilecek.

Altı yaşından itibaren her çocuğun kendine has bir öğretmeni bulunabilecek. Tıpkı eski sistemdeki gibi o çocuğu eğitmesi için birini bulabileceksiniz, eğer siz birini seçmezseniz o çocuğun öğretmeni ailesi, kralı veya regent'i olacak. Çocukluk dönemindeki karakterler için aynı zamanda eğitim odağı seçebileceksiniz, çocuğun geçirdiği eğitimin odaklanacağı kısım burada seçilmiş olan odağa göre belirlenecek. Artık öğretmenin kendi özellikleri çocuğun eğitimini eskisi kadar güçlü bir şekilde etkilemeyecek. Bunların yanı sıra artık çocuk karakterlerin becerileri rastgele bir şekilde artış gösterecek ancak çoğu zaman ebeveynlerinin becerilerinden genetik bir şekilde etkilenme yaşayacaklar, artık öğretmenin kendi becerisi çocuğa direkt olarak etki etmeyecek. Bu değişiklikleri yapmamızın genel sebebi çocuğun gündelik hayatında asıl olarak dadısından veya hocalarından etkilendiği gerçeği, öğretmenlik ise bir nebze diplomaside kullanılan onursal bir ünvandan ibaret.

Görsel

Çocuk eğitimi solda, odak seçim ekranı sağda incelenebilir.

Çocukluk Odağı
Karakterin çocukluk odağı eğitimi esnasında ne gibi özellikler kazanacağını belirliyor. Heritage ve Faith odaklarıyla birlikte çocuğun dini veya kültürü de erken yaşta değişikliğe uğrayabiliyor.

Çocukluk Özellikleri
Çocuklar yetişkinlerden farklı olarak bir takım özelliklere sahip olabiliyorlar. Bu yeni özellikler yetişkinlerin sahip oldukları özelliklere oranla daha çocuksu kişilikleri sembolize ediyor ve her çocukluk özelliğinin ergenlik esnasında yetişkinlerin sahip olabileceği bir özelliğe dönüşme olasılığı mevcut. 

65boO3.png
Çocukluk Özelliği : Meraklı

Çocuk karakter 12 yaşına geldiğinde ergenliğe girmiş kabul ediliyor ve bu yaştan itibaren yeni bir dönem başlıyor, eğitim.

Eğitim Odağı
Bu odaklar yetişkinlikteki karşılıklarına uygun bir şekilde renklendirilmiş haldeler. Benzer mekaniğin kullanıldığı diğer örneklerden farklı olarak eğitim odağı bir kere seçildikten sonra bir daha değiştirilemiyor. Eğitim odağı seçildiğinde o odağa has özelliklere sahip olacağınız garantilenmiş oluyo ve odakları incelediğinizde hangi alanda eğitim alırsanız hangi çocukluk özelliklerinin size faydalı olabileceğini ve hangi çocukluk özelliklerinin seçtiğiniz alanda size dezavantaj sağlayabileceğini görebilirsiniz. Yine de istediğiniz odağı seçebilirsiniz ancak bazı çocuklar örneğin savaş alanında eğitim almaya diğerlerinden daha istekli olabilir.

Bu odağı eğer çocuğunuz toprak sahibiyse kendisi seçecek, eğer toprak sahibi değilse hükümdarı belirleyebilecek. Hükümdar olarak vassalınıza sizin öğretmenliğini yaptığınız çocuğunun çocukluk odağını değiştirmesini talep edebileceksiniz, böylelikle o odağı Heritage veya Faith'e alarak çocuğun sizin dininize veya kültürünüze geçmesini sağlayabileceksiniz.

Görsel


Konsey Oyları Neye Göre Veriyor?
Çocuk eğitiminin yanı sıra bugün sizlere konsey üyelerinizin verdikleri kararları nerelere göre verebildiğini tanıtacağız. Öncelikle şunu belirtmekte fayda var, bu oylama sistemi tamamen otomatik gerçekleşiyor dolayısıyla sırf hükümdarınız sizin claiminizi almak için savaşa girmek istediğinde binlerce pop-upla karşılaşmıyorsunuz. Yasalarla ilgili siz de evet veya hayır şeklinde oy verebiliyorsunuz ancak konsey işleri için belli bir tavır belirlemeniz gerekiyor. Bu tavır yapayzekanın olaylara olan yaklaşımını direkt olarak etkiliyor ve mouse'ı bu tavrın üstüne getirdiğinizde yapayzekanın neden o şekilde tavır aldığını madde madde görebiliyorsunuz. 

Görsel

Konsey üyelerinizin takınabileceği 5 farklı tavır mevcut. Loyalist (sadakat), pragmatist (istikrar), Glory Hound (prestij), Zealot (din) ve Malcontent (muhalif). Sadık ile muhalifler birbirlerinin tam zıttı, sadık olan kişiler ne olursa olsun hükümdarının yanında olmayı yeğlerken muhalifler hükümdar ne önerirse önersin ona karşı tutum takınacaklar. Prestijciler ise hükümdarlarının tüm dünyaya krallıklarının dünyanın en iyi krallığı olduğunu kanıtlamasını istiyorlar ve kralın bu amaca yönelik verdiği kararlara tam destek veriyorlar. İstikrarcılar ise ülkenin kendi içerisindeki istikrarını umursuyorlar ve daha az risk taşıyan kararlar verilmesi gerektiğini savunuyorlar. Dini tavır takınan kişiler kutsal metinlere uygun hareket edilmesi gerektiğini düşünüyorlar ve ne olursa olsun Tanrının sözüne aykırı olduğunu düşündüğü bir hareketin yapılmasını uygun bulmuyorlar. Ancak aşağıdaki görselde de görebileceğiniz gibi bu tavırların birçoğu doğru dokunuşla değiştirilebilecek türden.

Görsel


Yasa Değişiklikleri
Tüm bu değişikliklerin yanı sıra sizlere yasalarda yaptığımız değişiklikleri de bu günlükle tanıtacağız. Daha önceki -nispeten daha sıkıcı olan- yasaları belli alt gruplara bölmeye karar verdik. Crown Authority gibi birçok yasa artık çok daha farklı bir şekilde yansıtılıyor. Konseyiniz de bu yasalarla ilgili farklı düşüncelere sahip olabilecekler, bazı konsey üyeleri ülkenin daha merkezi bir şekilde direkt olarak başkentten yönetilmesi gerektiğini düşünürken bazı konsey üyeleri heretiklerin ünvanlarını derhal almanız gerektiğini düşünecek ve bu konuda yasa geçmesini isteyecek. Ancak ne isterseniz onu geçirebilmenize müsaade edecek bir konsey bulmanız bir hayli zor, dolayısıyla yasaları geçirmek artık eskisine göre çok daha zor ancak zor olduğu kadar da ilginç ve eğlenceli.

Veraset
VvNomB.png
Veraset ekranı büyük oranda aynı, sadece grafiksel değişiklikler bulunuyor. Breizh düşesinin portresini görebiliyorsunuz ayrıca artık veraset yasalarının geri kalan yarısını görmeniz için aşağıya sarmanıza gerek kalmıyor. Artık çok daha açık bir şekilde tahtınızda hak iddia edebilecek kişileri görebiliyorsunuz, özellikle elektif monarşilerde bu bilgi önem taşıyor. Tüm bu yaptığımız değişiklikler sonrası altta bir boşluk elde edince oraya da yönetim biçiminizle ilgili resimler yerleştirmeye karar verdik. Bu resimlerden yenilerini oyun içerisinde keşfedebileceksiniz ve doğru yasaları, dinleri ve kültürleri kullandığınızda çok daha egzotik görseller görebilirsiniz.

Sorumluluklar
Görsel

Sorumluluklar daha önceden bulunan vergi/asker yasalarının yerini alıyor. Burada vassallarınızın size hangi şekilde sorumluluklarının olduğunu belirleyebiliyorsunuz, her vassal türü için ayrı ayrı belirlenmek üzere bu kararları verebiliyorsunuz ve her vassal türünün bulunmak istediği standart bir yön bulunuyor. Sadece kiliseler tam merkezde olmaktan, asker ve vergiyi dengeli vermekten mutluluk duyuyorlar. Bu seçeneklerin en uçlarında da olsanız vassallarınızdan her zaman hem asker hem de altın elde ediyorsunuz, dolayısıyla altını 2. plana atıp orduya yoğunlaşmanız vassalınızın size vergi vermeyi bıraktığı anlamına gelmiyor. Örneğin ben daha çok burjuvazi sınıfından az asker, çok vergi alırken asillerden yüksek sayıda ordu talep ediyorum, her ne kadar bu yaptığım asillerin hoşuna gitmese de.

Mutlakiyet / Konsey Yönetimi
Görsel

Ülkenizi yönetme hususunda 2 seçeneğiniz mevcut, isterseniz konseyinizle birlikte ülkeyi yönetebilirsiniz. Bu yönetim biçiminde konseyinizin işlere karışma oranı değişiklik gösterir veya mutlak hükümdar olarak demir yumruğunuzu masaya vurarak işlerin gerçekleşmesini sağlayabilirsiniz. Yukarıdaki görselde gördüğünüz yasalar 1066 senesindeki Kutsal Roma İmparatorluğunu gösteriyor. Kutsal Roma İmparatorluğu merkeziyetçilikten çok uzak bir devlet ve her şey konseyin hakimiyetinde. Ancak aynı zaman aralığında müslüman bir hükümdar ile oyuna başlarsanız bu sefer durumun tam tersi olduğunu görebilirsiniz. Müslüman hükümdarlar mutlakiyetle ülkelerini yönetiyorlar ve bu durumdan çeşitli avantajlar elde edebiliyorlar. Ancak bu durum vassallarının pek hoşuna gitmiyor ve çok daha fazla isyanla karşılaşabilyorlar. Oyun içerisinde bulunabileceğiniz en sağlıklı konum gücün konsey ve hükümdar arasında dengelenmiş olması.

Tribal ve nomadic ülkelerde bu sistem daha farklı işliyor, tribal hükümdarlar tribal organization'ı yükselterek feodalize olma yolunda konseyi aktif hale getirebilirken nomadlarda her zaman konsey ön planda oluyor.

Ambition
Conclave ile birlikte oyunda bulunan ambition seçeneklerini de değişiklikten geçirdik, artık ambitionlar oyunun akışına göre değişiklik gösterebiliyor, bu demek oluyor ki artık oyun boyunca 'Get Married +5 prestige' ambitionu görmeyeceksiniz. 

İlk olarak 'Become King' ambitionunda değişikliklerde bulunduk, bu tür ambitionlara sahip olmak artık krallıkta hak iddia edebilme olasılığınızı arttırıyor, aynı zamanda o krallığı kurmanın fiyatını azaltıyor.

Konseyde Pozisyon İstemek
Görsel

Eğer ülkenizin yönetiminde yer almanız gerektiğini düşünüyorsanız konseyde pozisyon elde etmeyi ambition olarak seçebilirsiniz. Bu ambitionla birlikte artık hükümdarınıza konseyde size koltuk vermesi için istekte bulunabiliyorsunuz, yukarıdaki ekran görüntüsünde de gördüğünüz gibi işler her zaman iyi gitmeyebiliyor ancak eğer hükümdarınızla aranız çok iyiyse hükümdarınızın size bir kıyak yapma olasılığı her zaman mevcut. Hükümdarın iyilik borcunun bulunduğu vassallar bu şekilde bir ambition alırlarsa yaptıkları iyiliğin karşılığı olarak konseyde yer edinmeyi bekleyecekler.

Topraksız Çocuğa Toprak İstemek
Görsel

Eğer sayısını bile bilmediğiniz kadar çok oğlunuz ancak bir elin parmaklarını geçmeyen toprak sayısına sahipseniz cüretkar hükümdarınıza oğlunuza bir yerlerde bir toprak ayarlaması için talepte bulunabilirsiniz. Bu ambitionla birlikte hanedanınızın ülke içerisindeki etkisini yükseltebilirsiniz, ancak kabul edilmesi için fazlasıyla şanslı olmanız ve yukarılarda iyi arkadaşlarınızın olması gerekiyor.

Ünvan İstemek
Görsel

Eğer fazlayısla yürekli bir karaktere sahipseniz direkt olarak hükümdarınızın yanına gidip toprak isteyebilirsiniz. Eğer hükümdarınızın ters bir gününe gelirseniz bu talebin sonucu çok ağır olabilir ancak eğer ülke içerisinde çok güçlü bir vassalsanız hükümdarınız sizinle ters düşmemek adına bu isteklerinize göz yumabilir. Ancak dikkat edin yüksek diplomasiye sahip hükümdarınız sizi hayali sözlerle kandırmasın!

Savaş Sandığı Oluşturmak
Görsel

Eğer yakınlarda açmaya niyetli olduğunuz bir savaşa paranızın yetmeyeceğini düşünüyorsanız savaş sandığı oluşturmayı değerlendirebilirsiniz. Bu ambitionu seçtiğinizde vassallarınız savaş sandığına destek olma amacıyla size bağışlar göndermeye başlayacak. Ayrıca siz de kendiniz vassalınızın yanına gidip bağışta bulunmasını isteyebileceksiniz, eğer vassalınız para vermeyi kabul ederse o vassala bir iyilik borcunuz olacak. Eğer vassallarınız bağış verme konusunda pek istekli değilse vassallarınızdan zorla haraç toplayabilirsiniz.

Görsel

Bu seçeneği seçmenizle birlikte vassallarınız size kısa süre içerisinde para göndermek zorunda kalacak. Ancak bu hareketiniz karşılığında bir miktar tiranlık elde edeceksiniz ve herkesin size olan bakış açısı düşecek. Kendi topraklarınızda bulunan çiftçilerden de haraç toplayabileceksiniz, sarayınızdaki zengin karakterlerden de ve hatta din adamlarından da. Bu seçeneği kullanmadan önce iyice bir düşünüp sonuçlarını iyi değerlendirmelisiniz.

Şimdi bir önceki günlüğün sonunda belirttiğimiz gibi, vassalların nasıl iş adamlarına dönüştüğünden bahsedelim.

Dinamik Paralı Askerler
Bildiğiniz üzere Horse Lords ile birlikte oyuna dinamik paralı askerler eklenmişti. Conclave ile birlikte artık lordlar ve dogelar da kendi yönetimlerinde paralı asker şirketleri kurabilecekler. Nomadlardan farklı olarak bu paralıaskerler oğullarının ününü yaymak için değil, direkt olarak kendilerinin zenginliği için kurulacak. Ne zaman paralı askerleriniz başkası tarafından kullanılmaya başlanırsa paralı askerlerin ettiği gelirin belli oranı size gidecek.

vnV00A.jpg
Paralı asker bölüğü kurmadan öce askeri alanda eğitim görmüş birine ihtiyacınız var. Sadece bir paralı asker bölüğünüz olabiliyor ve bu paralı asker şirketleri ilgili karakterin eylem penceresinden kurulabiliyor.  Bu yeni kaptana işe başlamadan önce 50 altın ödemeniz gerekiyor.

Görsel

Kurulan paralı asker ordusunun büyüklüğü sizin kendi ordunuzun büyüklüğüyle bağlantılı oluyor. Bu paralı asker bölüğü sizin ordunuzun büyüklüğüne bakıyor ve ordunuzun bir kısmını kendi hakimiyeti altına alıyor. Bu kurulan paralı asker grupları 100-200 askerle 2000-3000 asker arası değişiklik gösterebiliyor. Ancak oyun içerisinde doğru hamlelerle çok daha güçlü paralı asker şirketleri elde edilebiliyor. Normal paralı asker boyutu nomadların paralı askerlerinin boyutu ile daha önceden bulunan paralı askerlerin boyutlarının arasında oluyor, ancak her zaman siz kendiniz paralı asker bölüğü kurmasanız bile savaşınızda zaferi kesinleştirmek başkasının paralı asker bölüğünü ufak bir miktar ödeyerek hizmetinize alabiliyorsunuz. 

Bu paralı askerlerin bakım ücreti tuzlu oluyor, dolayısıyla sürekli bir biçimde bu paralı askerlere para vermek istemeyebilirsiniz. Paralı asker bölüğü kurduğunuzda sahip olduğunuz her toprak paralı askerleri beslemeye başlıyor, bu durum sizin kendi ordunuzu zayıflatıyor. İstediğiniz an paralı asker bölüğünü fes edebiliyorsunuz.

Son olarak paralı asker şirketlerinin kaptanları başarıdan başarıya koştukça daha hırslı karakterlere dönüşebiliyorlar ve bir yerden sonra sizin sözünüzden çıkıp ordularını kendileri komuta etmeye başlayabilirler. Çok başarılı bir paralı asker kaptanı sizden para bile talep edebilir. Bunun gerçekleşmesini engellemek için belli aralıklarla paralı asker bölüğünüzün kaptanını değiştirmeniz gerek.

Bugünlük bu kadar, haftaya Conclave çıkıyor!
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
CK2 - Eğitim ve Yasa Değişiklikleri - Yazar: Duman - 26-01-2016, 16:58



Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.