27-01-2016, 01:23
Çin mitolojisi işte.
Diğer mitolojilerden çok daha farklı olaylar mevcut ve yapısal olarak da Yunan, Mısır vs. mitolojilerden farklı klasmanda denebilir. İnsanların Tale of the Dragon ile birlikte tanıtılan tanrılara dair 2 şikayeti var, birincisi bu tanrıların aslında tanrı olmadığı (god değil ama deity) ikincisi ise Huangdi aslında Çin halkının atası olarak kabul edilen bayağı sağlam bir tanrıymış ve konusuna bakarsan bayağı iğrenç bir şekilde resmedilmiş.
Çin mitolojisinde diğer mitolojilerden farklı olarak eğer bir insan kendisini acayip bir şekilde geliştirirse "tanrılaşabiliyor". Fazlasıyla "sınavlar"ı geçmiş ve güç elde etmiş kişiler zaman içerisinde bildiğin Tanrı oluyorlar bir bakıma MMORPG oyunlardaki level atlama sisteminin Çin Mitolojisini yansıttığını söylemek mümkün. Görevler yaptıkça (sınavlar atlattıkça) güçlenen karakter en son yenilemez hale gelebiliyor. Bu sebeple Çin mitolojisinde binlerce tanrı var çünkü herkes bir hikayede tanrılık kazanabiliyor.
Öte yandan örneğin Yunan mitolojisinde Tanrı olmak için bir şekilde Oranos'un soyundan gelmen veya direkt olarak doğa unsurlarını sembolize eden Titanlar olman lazım. Hiçbir Yunan mitoloji eserinde bir karakter bir yolculuğa çıkıp çeşitli badireler atlatarak tanrılığa erişmiyor, aksine Yunan hikayelerinde bu tür olaylar Herkül, Aşil gibi Tanrı kanından gelen karakterlerin etrafında gelişiyor.
Diğer mitolojilerden çok daha farklı olaylar mevcut ve yapısal olarak da Yunan, Mısır vs. mitolojilerden farklı klasmanda denebilir. İnsanların Tale of the Dragon ile birlikte tanıtılan tanrılara dair 2 şikayeti var, birincisi bu tanrıların aslında tanrı olmadığı (god değil ama deity) ikincisi ise Huangdi aslında Çin halkının atası olarak kabul edilen bayağı sağlam bir tanrıymış ve konusuna bakarsan bayağı iğrenç bir şekilde resmedilmiş.
Çin mitolojisinde diğer mitolojilerden farklı olarak eğer bir insan kendisini acayip bir şekilde geliştirirse "tanrılaşabiliyor". Fazlasıyla "sınavlar"ı geçmiş ve güç elde etmiş kişiler zaman içerisinde bildiğin Tanrı oluyorlar bir bakıma MMORPG oyunlardaki level atlama sisteminin Çin Mitolojisini yansıttığını söylemek mümkün. Görevler yaptıkça (sınavlar atlattıkça) güçlenen karakter en son yenilemez hale gelebiliyor. Bu sebeple Çin mitolojisinde binlerce tanrı var çünkü herkes bir hikayede tanrılık kazanabiliyor.
Öte yandan örneğin Yunan mitolojisinde Tanrı olmak için bir şekilde Oranos'un soyundan gelmen veya direkt olarak doğa unsurlarını sembolize eden Titanlar olman lazım. Hiçbir Yunan mitoloji eserinde bir karakter bir yolculuğa çıkıp çeşitli badireler atlatarak tanrılığa erişmiyor, aksine Yunan hikayelerinde bu tür olaylar Herkül, Aşil gibi Tanrı kanından gelen karakterlerin etrafında gelişiyor.