Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunun sanat kısmına ve yapılan sanatsal çalışmalara değiniliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...s.1393627/ :Sanat Odağı
Merhaba! Bugün Crusader Kings III'ün sanatsal kısmına göz atacağız. Ben Pontus. Crusader Kings III'ün sanat yönetmeniyim. Bu günlüğü ekibimle birlikte yazdım. Eğer şu ana kadar yazılmış en iyi günlüğün bu olduğunu söylerseniz, günlüğün sonunda sizlerle güzel mi güzel arkaplan görselleri paylaşacağım. Anlaştık mı?
Elbette şimdiye kadarki günlüklerde ve önizleme videolarında sanata dair pek çok şey gördünüz. Oyunun grafiklerini oluştururken sergilediğimiz yaklaşımdan bahsederek başlayalım.
Sanat yönetimimizin başlangıç noktası oyun tasarımıydı ki zaten böyle olması gerekir. İlk günlüğü hatırlarsanız, Henrik Fåhreus oyunun vizyonunun ulaşılabilirlik ve oyuncu özgürlüğünün yanı sıra, karakterlere ve hikâye anlatımına da odaklandığını söylemişti. Bizim asıl amacımız da sanatı kullanarak bunu sağlamaktı.
Yolumuzdan sapmamak için sanat birimi olarak kendimize üç maddeyi rehber bildik.
ROL YAPMA DENEYİMİ – Bu madde, karakterlere ve gözler önüne serilen hikayelerine hayat verme hedefimizle eşleşiyor. Bu duruma örnek olarak karakter portrelerini verebiliriz. Küçük ve donuk portreler yerine önde duran ve merkezde konumlanan, olup bitenlere dair hislerini beden diliyle ifade eden karakterler yarattık.
ORTA ÇAĞ OYUNU – Tasarımlarımızın tarihi açıdan doğru olduğundan emin olmak için çok çabaladık. Çizimlerimiz ve ikonlarımız gibi haritayı dolduran üç boyutlu sanat ögeleri de dönemi yansıtacak şekilde yapıldı. Elbette oyunun geçtiği zaman diliminin tamamını kapsayacak tasarımlar yapmak bazı zamanlar çokça uğraşmamız gerekti.
Mümkün olduğu yerlerde orta çağda giyilen giysilerin dikiş desenlerini yeniden oluşturarak giysilerimizi bu şekilde tasarladık. Örneğin, Sicilya Kralı II. Rugerro'nun 1130'lardan kalma iyi korunmuş "taç giyme tuniğini" (aslında taç giyme töreninden sonra yapılmış) baştan yarattık.
Bir başka örnek olarak iyi boyanmış ayçiçeklerinin bulunduğu bir yükleme ekranı görselini verebiliriz. Ayçiçekleri 16. yüzyıla kadar Avrupa'ya gelmemişti. Beta sürümü test edilirken bunun farkına varılınca çiçekleri yeniden boyadık...
SERT DÜNYA – Crusader Kings her yaşa uygun bir oyun değil. Tehlikeli bir yaşam sürüyorsunuz ve insanlar birbirlerine çok ama çok kötü şeyler yapıyor. Bunu, hem daha kasvetli bir renk paleti seçerek hem de oyunun genel ruh haline yansıtarak gösterdik.
Şimdi ise Crusader Kings III'ü oynarken keyfini süreceğiniz farklı sanat alanlarına bakacağız.
Karakterler
Yeni karakter portrelerimiz ve bu portrelerle görsel olarak yapabileceğimiz şeyler konusunda oldukça heyecanlıyım. Portrelerimiz çok çeşitli ve pek çok karaktere sahipler. Geliştirici sohbetinde her gün oyunda karşılaşılan karakterlerin görselleri paylaşılıyor. Gerçekten de bir karakterin başındaki başlık o karaktere acayip yakışıyor ya da bir karakter, sapık kişilik özelliği görselindeki kişinin tıpa tıp aynısı olarak karşınıza çıkıyor.
Benim için karakterler konusundaki en büyük zorluk size o hissi verip veremedikleri. Bir de kendini beğenmiş rakiplerinizi zindana tıktığınızda gerçekten tatmin olup olmamanız ya da zararsız görünen bir karaktere karşı komplo kurup zehirli yılan gönderdiğinizde onlar için üzülüp üzülmemeniz.
Oyun motorunu geliştiren ekibimizle birlikte, karakter baş tasarımcımız Nils Wadensten ve karakter tasarımı ekibine bu yeni nesle yaraşır portrelere hayat vererek yaptıkları inanılmaz çalışmaların altını çizmek istiyorum.
Aslına bakarsanız, gelecek günlüklerden birinde Nils size karakter portrelerinden bahsedecek. Umarım yara ve hastalık portrelerini göstermez, zira biraz ağır gelebilirler...
Şimdilik iki adet giysinin konsept çalışmasını ve oyuna aktarılmış halini göstererek karakter tasarımı konusuna nokta koyacağım.
Animasyon
Hareketlerin ihtiyatlı olması gerektiğinden ve oyuncunun oynanış elementlerine verdiği dikkati dağıtabileceğinden, karakterleri hareket ettirmek bizim için epey zorlayıcı oldu.
Oluşturulan pozların ve boş bekleme animasyonları, sürükleyiciliğe ve hikâye anlatımına katkıda bulunmak için oyuna eklendi. Sert dünya maddesini aklımızda tutarak bunların gülünç ve abartılı olmaması gerektiğini düşündük. Crusader Kings harika kara mizah etmenleri barındırsa da dürüst bir şekilde oynanan bir oyun. Bence, bir karakterin bir yamyamla aynı kafese tıkıldığını fark ettiğinde yüzünde şok ifadesinin belirmesi gayet uygun.
Genel olarak karakterlerimiz kişilik özelliklerini ya da bulundukları durumu yansıtan pozlar sergiliyor.
Eventler
Rol yapma unsuru tam olarak burada devreye giriyor. Ekranda event belirdiğinde, bu eventle ilgisi olan karakterleri de ekrana taşıyor ve durum hakkında nasıl hissettiklerini gösteriyoruz. Ayrıca bulundukları ortamı yansıtan bir de arkaplan koyuyoruz. Aynı evente bir başka oyunda denk gelirseniz, ilgili karakterlerden ötürü farklı görsellerle karşılaşabilirsiniz.
Arkaplan görselleri, karakterleri tamamlayan elle boyanmış detaylı görsellerden oluşuyor. Aslına bakarsanız, bunların bir kısmını metin, ikon ve karakterlerden ayırarak sizlerin de kullanımına sunacağız.
Yeni bir event arkaplanı oluşturduğumuzda aydınlatmayı elle ayarlayıp ekrana yerleştirilen portrelere vuran ışığı düzenliyoruz.
Görseller
Event arkaplanlarının yanı sıra, Crusader Kings III'te çok sayıda görsel bulunuyor.
Yükleme ekranlarında ruh halini ve işlenen hikâyeyi sert ve tabloları andıran bir tarzda yansıtabilecek birine ihtiyacımız vardı. Doğrudan en üst düzey yöneticiye gittik ve Craig Mullins'i istedik. Şansımıza, o da istekli çıktı ve inanılmaz ötesi görseller yarattı.
Elbette bu görseller, savaşan Tapınakçılardan hayatı tehlikedeki bebeklere kadar Crusader Kings'te elde edeceğiniz her türlü deneyimi göz önüne seriyor.
Yükleme ekranı görselleri ve event arkaplanlarına ek olarak, karar kategorisi, arazi tipleri, toprak parçaları, ordu hareketleri, miras türleri, karakter özellik ikonları, öğretiler ve çok daha fazlası için oyun içinde keşfedeceğiniz ve keyfini sürüp hayranlıkla izleyeceğiniz bir sürü görsel var!
Toprak parçası görselleri de arkaplan olarak kullanılabilir. Bunları da size sunacaklarımızın arasına koyduk.
Birimler
Birimler gerçekten harika görünüyor! Birimler konusunda oldukça hevesli olduğumuzdan gerçekten fazlasıyla detay ekledik. Kalkanı tuttuğunuz kısımdaki çivileri görebilirseniz yorum olarak belirtin lütfen.
Birim görünüşü kültüre göre değişiklik gösterecek. Batı Avrupa, Bizans, Orta Doğu/Kuzey Afrika, Putperest, Hint ve Türk-Moğol olarak ayrılıyorlar.
Bir birimin görünümü üç farklı düzeye sahip olacak ve düzey arttıkça iyice zırhla kaplanıp gelişecek. Bundan ötürü, 2. düzey Bizans birimlerinin 2. düzey Türk-Moğol birimleri kadar sert göründüğünden emin olmaya çalıştık.
Farklı animasyonlar eklediğimizden birimlerin epey enerjik olduğunu söyleyebiliriz. Kazandıklarında seviniyorlar, kuşatma sırasında kalkanlarına vuruyorlar, güzel vuruşlar yaptıklarında ise kırmızı renkte sıvı parçacıklar ortaya çıkıyor.
Kültür, düzey ve arma renkleriyle amblemleri birimlere münasip ve benzersiz bir görünüm veriyor. Bunun örneklerine aşağıdan ulaşabilirsiniz.
Toprak Parçaları
Toprak parçaları bizi çok zorladı. Maksimum yaklaştırma seviyesi ve minimum baronluk boyutuna göre belli bir boyutta olmaları gerekiyordu. Küçük olduklarından hem oyuncak gibi görünmemeliydiler hem de güçlü ve okunabilir olmalıydılar.
Görünüşleri de bulundukları bölgelere göre şekillendi. Batı Avrupa, Akdeniz, Hindistan ve Orta Doğu olarak dörde ayrıldılar.
Toprak parçalarının da gelişim seviyesine göre değişen görsel düzeyleri bulunuyor. Tapınaklar ve şehirler iki düzeye sahipken kale ve surların dört düzeyi var.
Tabii ki ilkel barakalarımız ve bir dizi eşsiz yapılarımız da var. Bu yapıların kimisi (örneğin Piramitler) ötekilere göre (örneğin Şarlman'ın Sarayı) ekibimiz tarafından çok daha kolay oluşturuldu.
Harita
Ortalıkta Crusader Kings II oyuncularının arazi yapısı haritasına hiç bakmadığına dair söylentiler dolaşıyor. Crusader Kings III'te durumun böyle olmasını istemedik. Bu yüzden, haritamızı hem güzel görünecek hem de oyuncunun işine yarayacak şekilde tasarladık.
Crusader Kings'te bilgi büyük yer kapladığından arazi yapısı haritasındaki her şeyin bir fonksiyonu var ve kolayca görülebiliyor. Daha net bir görüntü sağlamak için ikonları, sınırları, metinleri ve üç boyutlu modellemeleri iyi okunacak şekilde arazi üzerinde konumlandırdık. Artık başka bir harita moduna geçmeniz gerekmeden tek bir bakışta hangi arazi tipinde baronluk bulunduğunu görebileceksiniz.
Siyasi harita modunu seviyorsanız da endişelenmeyin, onu da unutmadık. Çok bir fark olmadığını göreceksiniz.
Gördüğümüz kadarıyla kâğıt haritamız oyuncular tarafından beğenilmiş. Istakozları beğenmenize de sevinmedik değil! Dağınıklık yaratmadan yeteri sayıda deniz yaratığı koymak kolay olmadı, fakat bence sonunda başardık.
Arayüz
Paradox oyunlarında çok fazla arayüzle karşılaşıyorsunuz. Bu durum, kullanıcı deneyimi ve oyun tasarımı birimlerimizin yakın işbirliği sonucu ortaya çıkıyor. Sürekli olarak yinelendiğinden oyunlarımızın en zorlu kısımlarından biri de arayüz.
Oyun tasarım biriminin karakter odağı maddesinden ilham aldık ve rol yapma oyunlarının görsel etkilerini de çalışmamıza kattık. Ulaşılabilirliği sağlamak için de arayüzü temiz tutup nefes alacak alan bırakmaya çalıştık.
Sürükleyiciliği ve alınan keyfi arttırmak için arayüzde çok fazla görsel kullandık. Ayrıca, bazı görsellerin içerik hassasiyetine sahip olduğu bir sistemimiz var. Yani, Orta Doğu'da hüküm süren bir Sultan Batı Avrupa'ya has bir taht odasında durmayacak ya da Katolik bir kimsenin din ekranında kiliseler ve benzer görseller yer alacak.
Armalar
Crusader Kings'i orta çağa has yapan en temel şeylerden biri hanedan armalarıdır. Bu yüzden, arma sistemini baştan yaptığımızı müjdelemek istiyorum.
Her bir detayın gerçekçi olmasını sağlamak için olaya sıfırdan el attık, tarih kitaplarını karıştırdık ve hanedan armalarıyla ilgili kaynakları inceledik. Binden fazla unvan ve hanedan için arma tasarladık. Bir de kültür, din ve bu ikisi arasındaki diğer şeylere dayanarak rastgele arma oluşturan yeni bir sistem kodladık. Bölgeler arasındaki en ince ayrıntıları da hesaba katarak modelleri oluşturduk. Yani, artık Almanya, Fransa ve İspanya’daki tasarımlar bile birbirinden farklı olacak. Olası kombinasyon sayısı kaç mı? Milyonlar.
İlk amacımız olan feodal Avrupa armalarını olabildiğince doğru şekilde oyuna aktardık. Elbette burada durmadık. Tüm bölgeler için derinlemesine çalışmak istedik. Örneğin, doğudaki hordalar bozkırları tamgalı armalarıyla süslüyor, İslam dünyası ise güzel Sarazen armalarını (artık sonsuz yıldız ve hilalle karşılaşmayacaksınız) kullanıyor. Ortaya çıkan alt hanedanlar dörde bölünmüş yeni armalar kullanıyor. Bu durumda William'ın önderliğinde Normal İstilası başarıyla sonuçlanırsa İngiltere'nin arması değişecek.
Aşağıya arma sistemimizden örnekler koydum. Başta İngiltere armasının oynanışa göre gösterdiği değişim bulunuyor. Ondan sonra da rastgele oluşturulan bir dizi arma yer alıyor.
Özet
Sanat ekibimiz sıkı çalışıp her gün yepyeni şeyler ortaya çıkarttı. Oyun geliştirmede ekip çalışması çok önemlidir. Bu yüzden ekibimiz kalanından, kodlama, tasarım, kalite kontrol, ses, yapım ve diğer birimlerden paha biçilemez yardımlar ve geri bildirimler aldık. Onların katkılarını da unutmamak gerek.
Elbette geliştirici günlüğünde resim göstermek bir şey, oynarken deneyimlemek başka bir şey. Her zaman olduğu gibi geri bildiriminiz Crusader Kings III için yeni içerik oluşturmamızda ve mevcut içerikleri iyileştirmemizde bize rehberlik edecek!
Bu günlüğü de burada bitirirken sizlere güzel arkaplan görsellerimizi sunmak istiyorum.