10-02-2016, 01:41
Arkadaşlar lokalizasyon para isteyen bir iştir, para isteyen bir işide EU IV'ün oyuncularının %1,5 i Türkçe konuşuyor diye gerçekleştirmezler.
Bunun sebeplerine gelelim;
1-) Avrupalılar Türk oyun pazarı gelişmediği için bu pazarı riski yüksek olarak değerlendirirler.
2-) Oyun yapımcılarının Türkiye hakkında öğrendiği ilk şey, oyuncu kitlesinin büyük kısmının oyunları korsan oynamasıdır. (Türkiye'de 70TL olan yılın oyunu The Witcher 3 80 milyonluk ülkede 30 bin sattı.)
3-) Paradox oyunları genel olarak eventler, tutoriallar derken çok fazla kelime içerirler, doğal olarak iş yükü arttığı için maliyette artar, Paradox I. ise bu tip riskleri rahatlıkla kaldırabilecek kadar büyük bir firma değildir.
4-) Şirket yönetimi kolay değil arkadaşlar, parayı oraya buraya harcamadan önce üstüne profesyonelce düşünülmesi gerekir, riskleri, avantajları, kısacası değerlendirmesi ve planlaması yapılır, Türkiye bu değerlendirmelerden asla geçemez. (Bunun sebeplerinden bazıları yukarıda var)
5-) Son 13 yılda Türkiye hükumetinin davranışları bir çok Avrupalı tarafından antipatik bulunmuş, en son IŞİD'e yardım iddiasıyla beraber iyiden iyiye kötü bakmaya başlamışlardır Türkiye'ye. (Evet politikanında etkisi var.)
Şimdi siz PI'nın yerinde olsanız, belli bir ekonomik bütçeniz olsa, konuşan kişi sayısı yüksek Brezilya Portekizcesini mi? (200 milyon kişi demiş yukarıda bir arkadaş, bu aynı zamanda bir pazarlama taktiği, oyun Portekizce olacağı için doğal olarak daha fazla kişi alacak.) Yoksa 80 milyonluk, oyuncusu korsancı, dağıtımı pahallı (ARAL) Türkçe'yi mi koyarsınız?
Bunun sebeplerine gelelim;
1-) Avrupalılar Türk oyun pazarı gelişmediği için bu pazarı riski yüksek olarak değerlendirirler.
2-) Oyun yapımcılarının Türkiye hakkında öğrendiği ilk şey, oyuncu kitlesinin büyük kısmının oyunları korsan oynamasıdır. (Türkiye'de 70TL olan yılın oyunu The Witcher 3 80 milyonluk ülkede 30 bin sattı.)
3-) Paradox oyunları genel olarak eventler, tutoriallar derken çok fazla kelime içerirler, doğal olarak iş yükü arttığı için maliyette artar, Paradox I. ise bu tip riskleri rahatlıkla kaldırabilecek kadar büyük bir firma değildir.
4-) Şirket yönetimi kolay değil arkadaşlar, parayı oraya buraya harcamadan önce üstüne profesyonelce düşünülmesi gerekir, riskleri, avantajları, kısacası değerlendirmesi ve planlaması yapılır, Türkiye bu değerlendirmelerden asla geçemez. (Bunun sebeplerinden bazıları yukarıda var)
5-) Son 13 yılda Türkiye hükumetinin davranışları bir çok Avrupalı tarafından antipatik bulunmuş, en son IŞİD'e yardım iddiasıyla beraber iyiden iyiye kötü bakmaya başlamışlardır Türkiye'ye. (Evet politikanında etkisi var.)
Şimdi siz PI'nın yerinde olsanız, belli bir ekonomik bütçeniz olsa, konuşan kişi sayısı yüksek Brezilya Portekizcesini mi? (200 milyon kişi demiş yukarıda bir arkadaş, bu aynı zamanda bir pazarlama taktiği, oyun Portekizce olacağı için doğal olarak daha fazla kişi alacak.) Yoksa 80 milyonluk, oyuncusu korsancı, dağıtımı pahallı (ARAL) Türkçe'yi mi koyarsınız?