Günlük: KoH2: Sovereign - Müzik
#1
kohbanner.jpg

Knights of Honor II: Sovereign geliştirici günlüklerinde bu yazıda müziklerin nasıl geliştirildiği anlatılıyor.

https://community.knightsofhonor.com/ind...music-r16/ :
873991226_KOH2S-Screenshot06_Diary.jpg.0...137ba0.jpg

Merhaba arkadaşlar, 8. Knights of Honor II: Sovereign geliştirici günlüğüne hoş geldiniz! Bu seferki günlükte, birçoğunuzun heyecan duyduğunu bildiğimiz bir konu olan oyunumuzun müziklerine ve seslerine derinlemesine ilk dalışımızı yapıyoruz.

Knights of Honor II: Sovereign'in bestecileri sizi selamlıyor! Audinity'den Yannick ve Robin geçmişte birçok strateji oyunu üzerinde çalıştıktan sonra en sevdikleri çocukluk video oyunlarından birinin devam oyunu üzerinde çalışmaktan inanılmaz bir memnuniyet duyuyorlar. Aslında Robin'in, Knights of Honor'ın ortaçağ dünyasında geçirdiği saatler 1000 saati çoktan aşmış ve her ikisinin de oyunu bugün hala Steam kütüphanelerinde yüklü durumda.

Yani tüm bu yazdıklarımızı hesaba katarak her ikisinin de kendileri için çok kıymetli olan bir oyuna nasıl yaklaşacakları konusunda çok fazla tartışma ve istek oldu!

İlk olarak oyunun geliştirici versiyonunu oynadıktan sonra, bu kapsam ve tarzdaki bir oyunun müziklerine nasıl yaklaşılacağı konusunda biraz beyin fırtınasına ihtiyaç duyacağımız gayet açıktı. Herkes oturdu ve beyin fırtınası yaptı, hem besteci hem de geliştirici tarafından herkesin üstesinden gelebileceği bir konsept ve yaklaşım oluşturmak için işbirliği içinde çalıştı. Bu sadece doğru tonu bulmakla ilgili değildi, aynı zamanda oyunda müzikten nasıl yararlanacağımızı teknik olarak nasıl ele alacağımızı bulmaktı. Kolay bir şey gibi görünebilir ancak sizi temin ederim ki bu işi oldukça karmaşık hale getiren birçok küçük ayrıntı var.

856032953_Arabia1KeyEditor.jpg.9a2557313...1e1a0d.jpg

Muhtemelen önceki geliştirici günlüklerimizden bildiğiniz gibi, KoH2:S çeşitli kültürlere sahip. Öncelikli hedeflerimizden biri oyundaki bu çeşitli kültürler için eşsiz müzikler yazmak. Ne de olsa bir Batı Avrupa fraksiyonu olarak oynamak, bir Arap fraksiyonu olarak oynamaktan farklı hissettirmeli ve farklı görünmeli. Aynı zamanda Knights of Honor'a çok benzeyen bir ton bulmak istedik ve eski oyunun müziklerini dinlemek ve orijinal KoH ekibi üyelerinden bazılarıyla müziğin o zamanlar nasıl geliştirildiğini konuşmak için çok zaman harcadık.


Bu çalışmalar bizi büyük ve benzersiz kültürler için farklı çalma listeleri tasarlama fikrine götürdü. Bizim "parçacıklar" diye adlandırdığımız bu çalma listeleri, uygun kültürel ruhu yansıtabilecek ve ayrıca müzik aksanları olan büyük orkestra imzalı parçalar oluşturmak için otantik kısa parçalar içeriyorlar. Oyuncuların kararlarının ortaçağ Avrupa'sına olan etkisini müzik aracılığıyla hissetmelerini istiyoruz ancak sadece düz bir çevresel etkinin altını çizmek istemiyoruz, aynı zamanda müziğin belirli oyun öğelerine doğrudan geri bildirim vermesini de istiyoruz.

Tıpkı bir bölgenin kültürel çehresinin değişebileceği gibi (İber Yarımadası'nın Reconquista'sını düşünün), bu değişikliklerin bazılarını yansıtan daha uyumlu bir müzik sistemi oluşturmak için müzikler de değişebilir.

Dolayısıyla, örneğin İber Yarımadası kısmen Müslüman kısmen Hristiyan ise, o bölgede daha uzun süre bulunduğunuzda hem Hristiyan/Avrupalı hem de Müslüman/Arap çalma listelerinden müzikler dinleyebilirsiniz.


İlk başta müzikal değişiklikler oldukça küçük olacak ve kültürel değişimlerin seviyesinin ne kadar olduğuna bağlı olarak müzikal adaptasyon seviyesi artacak. Bir Avrupa/Hristiyan bölgesi Paganlar tarafından fethedilirse, önce burada ve orada bir Pagan müzik parçası duyabilirsiniz. Bölge bir süre Pagan olarak kalırsa, daha fazla Pagan müzikleri eklenebilir. Bu, çalma listesindeki “Hıristiyan/Avrupa” müziğinin miktarının, aynı bölgedeki gerçek Hristiyan/Avrupa etkisi gibi zamanla azalabileceği anlamına gelir. Bunun, müziğin ve kültürün birlikte çalışması ve kararlarınızın dünyayı nasıl etkilediğini yansıtması için harika bir yol olabileceğini düşünüyoruz.

Bunlara ek olarak oyundaki bazı etkili oynanış olaylarıyla birlikte tetiklenebilecek ve bunlara müziksel geribildirim ve ruh hali katacak bazı kısa müzik parçaları ile deneyler yapıyoruz. Örneğin, Papa bir haçlı seferi istiyorsa, atmosferi oluşturmaya yardımcı olacak belirli bir müzik olabilir.

Ayrıca müziğin ülkenizdeki siyasi duruma ve istikrara tepki vermesini istiyoruz. Halkınız ağır bir şekilde isyan çıkarıyorsa veya birkaç başka ülke size savaş ilan ederse, "amanın, bir şeyler oluyor!" diyeceğiniz daha fazla gerilim yükselten parçalara doğru bir müzik değişikliği fark edebilirsiniz!

578982392_YannicksZither.jpg.c6e4f617fdb...11b33e.jpg

Pek çoğunuzun bildiği gibi, oyunun ortamı, eylemlerinize ve kararlarınıza göre ileriye doğru alternatif bir yol oluşturduğunuz orta çağdaki gerçek dünyayı yansıtıyor. Siz Hükümdarsınız, ortaçağ liderisiniz ve müziğin de bu havayı desteklemesini istiyoruz. Bu nedenle repertuarımızda birçok otantik geleneksel enstrümana yer vermek istiyoruz. Avrupa/Hristiyan parçalarında lavta, viola da gamba, flavta ve daha fazlasını sıklıkla duyabilirsiniz. Ayrıca Yannick'in büyükannesinden miras aldığı eski bir kanunu kaydetmeyi planlıyoruz! Arap/Müslüman bölgelerinde ney veya darbuka gibi geleneksel enstrümanlar da yer alacak.

Müziğe ortama uyan gerçek bir tarihsel hava katabilmek için oyunun temasına mükemmel bir şekilde uyan gerçek bir otantik ortaçağ melodisi olan ünlü "L'Homme Armé" ("The Armed Man") melodisini de eklemeyi planlıyoruz.


Bu kliplerde duyduğunuz tüm müzik örnekleri, hem hala üzerinde çalışılmaya devam ediliyor hem de bilgisayarlarımızla yapılmış dijital versiyonlar. Müziğimizde hem orkestrayı hem de öne çıkan geleneksel enstrümanları kullanmaktan heyecan duyuyoruz ve gerçek bir şekilde muamele edilmesi  gereken bazı otantik solistler de dahil olmak üzere oyun için canlı müzisyenlerle kayıt yapmayı planlıyoruz. Bununla birlikte, hayranlarımıza müziklerimizin tadına baktırmak için kayıt oturumlarımıza kadar beklemek istemedik, bu nedenle bu önizlemelerin keyfini çıkartınız. En son kaydedeceğimiz parçaların çok daha iyi seslere sahip olacağını aklınızda bulundurun!

9 Temmuz Perşembe günü saat 15:00 GMT/18:00 TSİ'de geliştirici yayınımızda bu konu hakkında daha fazla konuşacağız. Twitch yayını THQ Nordic kanalında olacak. Sadece bu gönderiden yanıtlar almakla kalmayacağız, aynı zamanda yayın sırasında bazı yeni oyun içi çekimlerle daha fazla müzik göstereceğiz. Kaçırmak istemezsiniz!

Elbette, hem müzik bestecileri hem de "Knights of Honor" hayranları olarak mümkün olan en iyi oyun müziğini üretmek istiyoruz. Üstünde çalıştığımız şeylerin bu ilk örneklerini beğeneceğinizi umuyoruz ve işlerin nasıl başladığına dair fikirlerinizi duymak isteriz. Bir bölgenin kültürünü yansıtan müzik fikrini seviyor musunuz yoksa çalan parçalar üzerinde daha doğrudan kontrol sahibi olmayı mı tercih ediyorsunuz? İlk parçalar hakkında düşünceleriniz neler? İlk Knights of Honor 'dan sizin için gerçekten akılda kalan belirli bir parça veya melodiniz var mı ve varsa neden?

Geri bildirimlerinizi duymak ve keyfini çıkarmanız için daha da güzel müzikler yazmak için sabırsızlanıyoruz. O zamana kadar sizlere veda ediyoruz. İlerleyin ve fethedin!
76561198034761601.png
[+] 6 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
KoH2: Sovereign - Müzik - Yazar: Craetus - 03-10-2020, 18:18



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.