Age of Empires IV - Fragman Sonrası Yeni Bilgiler
#1

Bu yazıda Age of Empires IV'ün yapımcılarının paylaştığı ayrıntılar ve fragman ile ilgili bilgiler yer alıyor.

Alıntı:
Age of Empires IV - Fragman Sonrası Yeni Bilgiler

Age of Empires 4 için Age of Empires 2'ye benziyor derken bu bir övgü aslında. Yirmi yıl yeni olmasına ve 2 boyutlu yerine 3 boyutlu grafiklere sahip olmasına rağmen binalardaki şu mavi lekelere ve tarlada çalışan köylülere bakınca savaş alanlarında iyi giyimli Terminatörler gibi dolaşan Töton Şövalyelerinden ordu kurma takıntım aklıma geldi. "Age of Empires'ın modern halini yapmak istediğimizi biliyorduk fakat aynı zamanda yapacağımız oyunun Age of Empires gibi de hissettirmesini ve (oyunu oynayan) çekirdek kitleye de doğrudan hitap etmek  istiyoruz." diyor oyunun yönetmeni Quinn Duffy. Geçtiğimiz cumartesi günü yayınlanan fragman üstüne de konuşuyor; Oyunun çıkmasını bekleyen oyuncuların cevap aradıkları üç önemli soruyu hemen yanıtlamak gerekirse; Oyunun (çoğunlukla Avrupa ve Asya uygarlıkları yoğunluklu olarak) 8 farklı uygarlık ile çıkış yapması bekleniyor. Oyunda bu uygarlıkların bazılarını konu alan dört farklı ana hikayenin yanı sıra deniz savaşları da oyunda yer alacak.


Oyunun grafikleri harika gözüküyor ve zeminin tasarlanmasında da 3 boyutlu grafiklerin sunduğu tüm imkanlar kullanılmış. Yüksek yamaçlı tepeler ve dağlar savaş zamanında orulara avantajlar verecek. Age of Empires 2'de de olduğu gibi oyundaki her birlik kendi uygarlığının dilini konuşuyor. Fakat Relic Entertainment oyunun bu yönünü daha da zenginleştirmek adına dillerin çağa göre değişimini de oyuna yansıtmış. "Örneğin; İngilizler ile oynamaya başladınız, ilk çağda birliklerinizin anlaşılması güç bir dil de konuşacak. Dördüncü Çağa atladığınızda ise Eski/Orta İngilizce konuşmaya başlayacaklar ve (İngilizce biliyorsanız) ne dediklerini anlayabileceksiniz" diyen oyunun yaratıcı yönetmeni Adam Isgreen ayrıca şunu da ekliyor: "Çinlilerle oynadığınızda Çince öğreneceksiniz çünkü oyundaki tüm birlikler seçtiğimiz uygarlığından dilinde konuşuyor olacaklar. Bu oyundaki tüm diğer uygarlıklar ve diller için geçerli." Her uygarlığın müzikleri de oyunda çağ atladıkça daha kompleks bir hâl almaya başlayacak. Hatta tüm dünya bile siz çağ atladıkça daha canlı ve daha renkli bir hâl alabilir.

Age of Empires 2 zamanı için harika gözüken bir strateji oyunuydu ve günümüzde bile izometrik sanat tarzının kendine göre bir çekiciliği var fakat muhtemelen ilk Age of Empires 4 maçınızı, birliklerinizin ve binaların üzerindeki detaylara bakmaktan, kaybedeceksiniz. "Binalar her çağda farklı olacak... Binaların modelleri ve dokuları değişecek. Aslında bu oyunda ilerleme hissini yansıtmak için; yani ilk çağda neredeyse ilkel görünümlü ve basit materyallerden yapılan binalara sahipsiniz. Bu binalar ikinci, üçüncü ve dördüncü çağlara geldiğinizde her uygarlığın teknolojik gelişmini yansıtan daha düzgün ve dekoratif binalara dönüşecek." diyor sanat yönetmeni Zach Schlappi.


Her uygarlıkta süvari, okçu ve piyade gibi birim tipleri olacak, bu nedeni yapımcıların serinin eski oyunlarında da olan "taş, kağıt, makas" mantığını korumak istemeleri. Fakat birimlerin geneline baktığımızda uygarlıkların her biri diğerinden farklı olacak veya oyunun yapımcılarının ifade ettiği yol ile, uygarlıklar "asimetrik" olacak. Örneğin Moğollar tüm binaları toplayın başka bir yere taşıyabilecekler ki bu İngilizlerin taştan kaleleri ile yapabilecekleri bir şey değil. İngilizler ve Moğolların yanı sıra oyunda yer alacağı kesinleşmiş diğer iki uygarlık lan Delhi Sultanlığı ve Çinlilere de yapımcılar değiniyor. Her uygarlığın, mimari yapılarından tutun da tarlalarda çalışan işçilerine kadar kendine has bir estetiği mevcut. "[Yeni bir Age of Empires oyunu çıkmayalı] çok uzun geçti ve diğer strateji oyunları Gerçek Zamanlı Strateji oyunlarının tarzını geliştirdi ve değiştirdi." diye Isgreen Age of Empires 4'a eklenen büyük yeniliklerden (yalnızca) biri olan pusu özelliğine dikkat çekiyor. Birimlerinizi ormanlara gizleyip rakiplerinize pusu kurbileceksiniz. Ayrıca birimlerinizi artık inşa edeceğiniz duvarlara konuşlandırabiliyorsunuz ki bu da kuşatmaları daha karmaşık ve dramatik yapacak.


Bazı strateji oyunlarında savaşları doğrudan yönetemezsiniz, askerlerinize doğrudan emir vermek bir yana dursun savaş alanını bile göremezsiniz. Bazı oyunlarda ise savaşları yönetseniz bile imparatorluğunuz geri kalanına yani ekonomi, şehir düzenlemesi veya teknolojik gelişmi gibi konulara etkiniz ya çok azdır ya da hiç yoktur. Her ne kadar son dönemde Gerçek Zamanlı Strateji oyunlarına olan ilgi düşüşte olsa da belki de Age of Empires serisinin bu kadar sevilmesinin nedeni de bu iki farklı yönetim tarzını bir arada sunmasıdır. Belki binlerce kişilik orduları yönetemezsiniz fakat her askeriniz, her köylünüz ve yapacağınız her bina doğrudan sizin kontrolünüzdedir. Ve bir oyunu kazanıp kazanmayacağınız sadece sizin yaptığınız hamleler ile ilgilidir. Bu geleneği Age of Empires 4 da sürdürmek istiyor.


Bina bina büyüterek güçlü bir şehir planlaması ile geliştirdiğiniz şehrinizdeki akan hayatı izlemek, bunu savunmak için inşa edeceğiniz duvarların yapısına dikkat etmek, kışlaları ve kaleleri stratejik noktalara yerleştirmek... Bu konuda Age of Empires serisi neredeyse bir şehir planlama oyununa dönüşür. Bir yandan ordularınız rakipleriniz orduları ile çarpışırken bir yanda da şehriniz ile ilgilenmek zorunda olmanız oyunun asıl strateji ve planlama yönünü ortaya koyuyor. Yeni oyunun asıl ilgi çekici noktası ise tüm bunların yanına asimetrik uygarlıkları eklemesi... Yapımcılar detay paylaşmaktan geri dursa da her uygarlık inşa ettiği şehirden ve özel binalardan farklı artılar kazanabiliyormuş. Bunun yanı sıra ticaret, araştırma ve üretim gibi basit sistemler üzerinde de oynamalar yapılmış. Uygarlıkların doğrudan göze çarpan bazı özellikleri ve birimleri var; Delhi Sultanlığının savaş filleri gibi. İngilizler gibi birkaç uygarlık "rahat" ve tanıdık bir oynanışa sahipken Moğollar ve daha açıklanmamış bazı uygarlıklar Isgreen'e göre: "Şu ana kadar diğer Age of Empires oyunlarında gördüğünüz oynanış stilinin sınırlarını zorlayacak. Sekiz uygarlık ile başlayacağız. Uygarlıkları olabildiğince detaylı yapmak istiyoruz ve her uygarlığı kendine has hissettirmek için verdiğimiz özen ile siz de tahmin edebilirsiniz ki bu asimetrik yapıları dengelemek büyük bir karmaşaya neden oluyor. Bizce sekiz uygarlık ile başlamak büyük bir şey ve zamanı geldiğinde oyunu bu yönde de büyüteceğiz."



Age of Empires 4'un çıkışında yer alması planlanan dört ana hikaye de oldukça etkileyici gözüküyor; sadece bir tarihsel figüre odaklanmak yerine uygarlıkların tarihsel gelişimlerine geniş ölçekte odaklandıkları göze çarpıyor. İngiltere senaryosu Normandiyalı William'ın, İngiltere seferi ile başlıyor ama daha sonraki bölümlerde onun ardılları olan I. Henry ve II. Robert'in taht mücadelesini ve sonra onların ardıllarının mücadelesini konu alıyor. Yani İngiltere senaryosu Norman İstilası ile başlayan yüzyıllık bir süreci anlatacak. Oyunun hikaye yönetmeni Phillip Boulle'a göre "William'ın Manş denizini geçip İngiltere'yi fethetmesinden Magna Carta'nın imzalanıp modern İngiltere'nin temellerinin atıldığı döneme kadar ki tarihsel sürecin hikayesini önünüzde olacak. Bölümler arasındaki boşlukları ise tarihi filmler ve sinematikler ile doldurduk. Bunun için tarihçiler ve belgeselciler ile çalışarak, bu olayların geçtiği yerler olan Hastings ve Dover'a gittik. İngiltere senaryosu çıkış zamanı oyunda olacak senaryolardan sadece biri."

Oyunun 2021 yılının sonbaharında çıkması planlanıyor. Fakat çıkıştan önce kapalı beta ile serinin hayranları oyunu deneme fırsatına sahip olacak.


Kaynak: PcGamer
Sinkaf-ül Tertibat
[+] 2 üye Doraemon nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Age of Empires IV - Fragman Sonrası Yeni Bilgiler - Yazar: Doraemon - 13-04-2021, 14:23



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.