Hearts of Iron IV tarihsel bir oyun olduğu için çok sayıda araştırma, çok sayıda event/national focus vb. uğraş gerektiriyor. Hearts of Iron IV'de çok sayıda ülke var iken Stellaris'te önceden belirlenmiş tek bir ülke yok, sadece randomize edilmek üzere belli dizaynları hazırlıyorlar.
Bir diğer husus ise kullanılan mekanikler, Stellaris'te bir çok kısımda EU4 ve CK2'den sistemler görmek mümkün iken HOI4'te çok daha derin mekanikler kullanılıyor gibi geliyor bana. Korkulabilecek tek kısım Stellaris Beta'ya dışarıdan oyuncu alınmamış olması, dolayısıyla ne kadar test edilmiştir meçhul.
Bir diğer husus ise kullanılan mekanikler, Stellaris'te bir çok kısımda EU4 ve CK2'den sistemler görmek mümkün iken HOI4'te çok daha derin mekanikler kullanılıyor gibi geliyor bana. Korkulabilecek tek kısım Stellaris Beta'ya dışarıdan oyuncu alınmamış olması, dolayısıyla ne kadar test edilmiştir meçhul.