29-06-2021, 21:33
(Son Düzenleme: 14-03-2022, 23:31, Düzenleyen: Craetus. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Oyunu erken erişime açıldığı gün arkadaşımla beraber PvP oynamak için satın aldık. 4.5 saat kadar oynadık. Bu sürede, tüm buglara rağmen oyunu denemek, oyunu keşfetmek ve hevesimizi atmak için oynadığımız yaklaşık 5 ele denk.
Bu 5 elde tecrübe ettiğim bugları anlatmak istiyorum. Her şeyden önce oyun erken erişim oyunu olduğu için bug olması çok normal. Bugün çıkışından 1 sene geçmiş ve onlarca güncelleme almış oyunlarda bile bug bulunabiliyor. Ancak bu buglar normal oynanış sırasında karşınıza çıkan buglardan ziyade, oyunun mekaniklerini ve gameplayini zorladığınız, normal şartlarda normal oyuncuların yapmayacağı şeyleri denediğinizde karşınıza çıkar. Bu oyunda ise daha oyunun 10. dakikasına, oyunun mekaniği bunu yapmanızı gerektirdiğinden, düşman oyuncunun adasının yerinin tespiti ve konumunu öğrenmek için inşa ettiğiniz kumsaldaki kayığa binen askerleriniz kayıktan inmekte zor zamanlar yaşıyorlar. Bazen inmiyorlar, bazen kayık deniz ve kumsal arasında takılı kalıyor, bazen kayığa bindiklerinden sonra tıklanamaz ve etkileşime geçilemez oluyorlar, bazen kayıktan indikleri an kayık kendi kendine yanarak yok oluyor, bazen kayıktan indikten sonra oyun dünyasının altına geçerek gözden kayboluyorlar ancak ekranda gözüken birim kartları hâlâ gözükmeye devam ediyor. Bu birimi seçerek dünyanın altından hareket ettirebiliyorsunuz.
Sur çekiyorsunuz, sura geçit inşa ediyorsunuz. Eğer geçide bitişik sur yıkılırsa, tekrar sur inşa ettiğinizde geçidi surdan ayrı bir bina olarak kabul ettiği için suru asla geçide dayayamıyorsunuz, bu yüzden geçit ile surlar arasında bir gedik kalıyor. Askerler CoH oyunlarındaki gibi kışladan altışar-beşer kişilik gruplar halinde çıkıyorlar ve savaşta bu grupların içinden biri öldüğü zaman bazen cesedi toprağın altına düşüyor ve gruptan eksilmiyor. Birim kartı, gruptaki tüm birimlerin konumlarının ortalamasına göre hizalandığı için, aslında grubunuz, cesetten çok uzakta bile olsa, birim kartı, ceset ve grubun arasında rastgele bir yerde beliriyor.
Bu kadar anlatmamın sebebi, erken erişim bile olsa, normal sıradan bir oynanış sırasında istisnasız herkesin başına gelen bu bugları, oyun geliştiricisi oyunu çıkarmadan önce oynarken yaşamadı mı? Yaşadıysa buna rağmen çıkardıysa çok garip. İlk hafta iki adet bugfix attılar. 1 ay oldu, hâlâ güncelleme gelmedi. Bekliyorum road maplerini uygulamalarını.
İki paragraf kadar gömdükten sonra da biraz övelim. Oyun bir diğer Viking temasını işleyen RTS oyunu olan Northgard'a benziyor. İkisi de Viking temasını seçmişler, kaynak yönetimi var, nüfusunuz inşa ettiğiniz evlerle birlikte artıyor. Evlerin bir mutluluk derecesi var, buna göre her ev fazladan insan üretiyor. Bu insanları inşa ettiğiniz binalara çalışmaları için gönderiyor ya da askere alıyorsunuz. Savaş kısmı ise AoE oyunları gibi. Birlikler kışlalarda üretildikten sonra tersanenizden çıkan gemilerinize ya da kumsalda inşa ettiğiniz her biri bir grup birlik alan kayıklarınıza bindirip, düşman oyuncuya baskına gidiyorsunuz. Üssünüzü, başlangıç ayarlarında belirlenen alanın dışına genişletemiyorsunuz. Alanı iyi kullanmalısınız. Adalar çok büyük ve etrafta keşfedecek çok şey var. Adalarda rastgele karşınıza çıkabilen barbarlar ve kurt sürüleri mevcut. Unreal Engine 4 ile yapılan bu oyunda grafikler ve atmosfer kesinlikle kayda değer derecede güzel.
Buglarından arındırıldığında ve road map'de vaat ettikleri içerikleri eklediklerinde güzel bir oyun olabilir.
Bu 5 elde tecrübe ettiğim bugları anlatmak istiyorum. Her şeyden önce oyun erken erişim oyunu olduğu için bug olması çok normal. Bugün çıkışından 1 sene geçmiş ve onlarca güncelleme almış oyunlarda bile bug bulunabiliyor. Ancak bu buglar normal oynanış sırasında karşınıza çıkan buglardan ziyade, oyunun mekaniklerini ve gameplayini zorladığınız, normal şartlarda normal oyuncuların yapmayacağı şeyleri denediğinizde karşınıza çıkar. Bu oyunda ise daha oyunun 10. dakikasına, oyunun mekaniği bunu yapmanızı gerektirdiğinden, düşman oyuncunun adasının yerinin tespiti ve konumunu öğrenmek için inşa ettiğiniz kumsaldaki kayığa binen askerleriniz kayıktan inmekte zor zamanlar yaşıyorlar. Bazen inmiyorlar, bazen kayık deniz ve kumsal arasında takılı kalıyor, bazen kayığa bindiklerinden sonra tıklanamaz ve etkileşime geçilemez oluyorlar, bazen kayıktan indikleri an kayık kendi kendine yanarak yok oluyor, bazen kayıktan indikten sonra oyun dünyasının altına geçerek gözden kayboluyorlar ancak ekranda gözüken birim kartları hâlâ gözükmeye devam ediyor. Bu birimi seçerek dünyanın altından hareket ettirebiliyorsunuz.
Sur çekiyorsunuz, sura geçit inşa ediyorsunuz. Eğer geçide bitişik sur yıkılırsa, tekrar sur inşa ettiğinizde geçidi surdan ayrı bir bina olarak kabul ettiği için suru asla geçide dayayamıyorsunuz, bu yüzden geçit ile surlar arasında bir gedik kalıyor. Askerler CoH oyunlarındaki gibi kışladan altışar-beşer kişilik gruplar halinde çıkıyorlar ve savaşta bu grupların içinden biri öldüğü zaman bazen cesedi toprağın altına düşüyor ve gruptan eksilmiyor. Birim kartı, gruptaki tüm birimlerin konumlarının ortalamasına göre hizalandığı için, aslında grubunuz, cesetten çok uzakta bile olsa, birim kartı, ceset ve grubun arasında rastgele bir yerde beliriyor.
Bu kadar anlatmamın sebebi, erken erişim bile olsa, normal sıradan bir oynanış sırasında istisnasız herkesin başına gelen bu bugları, oyun geliştiricisi oyunu çıkarmadan önce oynarken yaşamadı mı? Yaşadıysa buna rağmen çıkardıysa çok garip. İlk hafta iki adet bugfix attılar. 1 ay oldu, hâlâ güncelleme gelmedi. Bekliyorum road maplerini uygulamalarını.
İki paragraf kadar gömdükten sonra da biraz övelim. Oyun bir diğer Viking temasını işleyen RTS oyunu olan Northgard'a benziyor. İkisi de Viking temasını seçmişler, kaynak yönetimi var, nüfusunuz inşa ettiğiniz evlerle birlikte artıyor. Evlerin bir mutluluk derecesi var, buna göre her ev fazladan insan üretiyor. Bu insanları inşa ettiğiniz binalara çalışmaları için gönderiyor ya da askere alıyorsunuz. Savaş kısmı ise AoE oyunları gibi. Birlikler kışlalarda üretildikten sonra tersanenizden çıkan gemilerinize ya da kumsalda inşa ettiğiniz her biri bir grup birlik alan kayıklarınıza bindirip, düşman oyuncuya baskına gidiyorsunuz. Üssünüzü, başlangıç ayarlarında belirlenen alanın dışına genişletemiyorsunuz. Alanı iyi kullanmalısınız. Adalar çok büyük ve etrafta keşfedecek çok şey var. Adalarda rastgele karşınıza çıkabilen barbarlar ve kurt sürüleri mevcut. Unreal Engine 4 ile yapılan bu oyunda grafikler ve atmosfer kesinlikle kayda değer derecede güzel.
Buglarından arındırıldığında ve road map'de vaat ettikleri içerikleri eklediklerinde güzel bir oyun olabilir.