Günlük: Warhammer III - Khorne Senaryo Mekanikleri
#1
Khorne_Blog_Header_2400x540-1920x432.jpg

Total War tarafından paylaşılan bu yazıda Khorne mekanikleri tanıtılıyor.

https://www.totalwar.com/blog/total-war-...mechanics/ :Hoşge- evet, evet, biliyoruz... Kan için kan, kuru kafa tanrısı için kuru kafa, birazdan onlara geleceğiz. Şimdi sizlere ruhların avcısı, kan tanrısı, cinayetler lordu, savaşın, onurun cesaretin, öfkenin, kudretin ve hırsın Kaos Tanrısı Khorne'dan bahsedeceğiz. Sürgün edilmiş lordu Skarbrand Kaos diyarlarının en vahşi daemonlarına komutanlık ediyor. Diplomasi nedir bilmezler, merhamet göstermezler, tek bildikleri atnrıları için daha fazla kan dökmektir.

khorne-roster-reveal-skarbrand-1024x576.jpg

Kuru Kafalar
Khorne denince akla gelen ilk öğelerden birisi şüphesiz ki kuru kafalar. Khorne'un favori vücut parçası olan kuru kafalar, savaşçıları için önemli bir kaynak görevi görüyor. Neyse ki Total War'da yaptığınız neredeyse her şey, muharebeler, kuşatmalar, kuşatma sonrası kararlar, ikilemler, binalar ve birçok farklı unsur kuru kafa elde etmenizi sağlıyor.

Muharebeye giren yabancı ordular arkalarında Kuru Kafa Yığınları bırakıyorlar, bu şekilde düşmanlarınızın kendi aralarındaki muharebelerden de istifade edebiliyorsunuz. Khorne kanı kimin akıttığıyla, kuru kafayı kimden geldiğiyle pek ilgilenmiyor.

Kuru Kafaları kullanabileceğiniz birden fazla alan var, bunlardan en önemlisi Kuru Kafa Tahtı. Bol miktarda yığın ele geçirildiğinde Khorne'un huzuruna getirilerek Kuru Kafa Tahtının daha yükseklere ulaştırılması beklenir. Bunu yapmanız durumunda muharebe sonrası ganimeti, yerleşimleri yerlebir ettikten sonra hareket menzili gibi önemli bonuslar edinebilirsiniz.

Khorne'un tabiatında sürekli bir şekilde savaşmak ve yıkmak vardır, medeniyet inşa etmek gibi bir kaygısı ise kesinlikle yoktur. Khorne'nun bir yerleşime yerleşmesi durumunda, etrafı kuru kafalarla donatma, ve ayinler düzenleyip binaların neden içindeki insanlarla birlikte yıkılmadığını onlara izah etme gibi kalemler neticesinde bir miktar kuru kafa kaybedersiniz. Yağmalamak veya yıkmak neredeyse her zaman daha doğru olan seçenektir.

Khorne bir yerleşimi yıktıktan sonra bazı özel seçeneklere sahiptir.

khorne_screenshot_asset_02-1024x576.jpg

Kan Seni Çağırıyor
Khorne güçleri garnizonu yenmeyi başardığında yerleşimin sonu gelmiş demektir. Eğer şanslılarsa ölümleri hızlı ve keskin olur. Bu noktada ölümün amacı farklılık gösterebilir. Bir yerleşimi yıkan Khorne birlikleri 2 yeni seçeneğe sahiptir. Kuru Kafa Tahtı İçin Kuru Kafa seçeneği binlerce kuru kafa elde etmenizi sağlarken, tahmin edeceğiniz üzere şehri yıkar ve içerisindeki insanların ölümüne sebep olur.

Öte yandan Kan Tanrısı İçin Kan seçeneği birliklerinizi güçlendirip yakın bir mevkide yeni Kan Ordusu edinmenizi sağlar. Bu ordu takviye veya destek birlik alamamasının dışında herhangi bir kısıtlamaya sahip değildir ve bakım maliyeti de yoktur. Bu orduların gücü ne kadar ürettiğinize göre değişim gösterir, ürettiği birimler farklı şekillerde güçlendirilebilir.

Tahmin edeceğiniz üzere bu ordu gider başka bir yerleşimi yıkar, bunun sonucunda başka bir ordu belirir. Beliren yeni ordu arkadaşlarıyla birlikte başka bir yerleşime giderler ve bu böyle devam eder. Bu ordular belirdiklerinde tam hareket menziline sahiptir, bu da belirdikleri gibi aksiyona dahil olabilecekleri anlamına gelir. Elbette zaman ilerledikçe, yıpranma ve muharebe gibi faktörler neticesinde güçlreini yitirebilirler fakat intihar saldırısı neticesinde edinilmiş bile olsa, kuru kafa kuru kafadır.

Bu orduların gücünü iki katına çıkaran unsur pasif kolonileştirmedir. Khorne ülkeleri, yıkılmış yerleşimlerle komşu bir yerleşime sahip olduklarında, bu yerleşimler otomatik olarak bedelsiz bir şekilde kolonileştirilirler. Elbette başka birisi gelip bu yerleşimi daha önce alabilir, bu durumda Kan Akıtıcılar yardımınıza koşabilir.

khorne-roster-reveal-chaos-warriors-1024x576.jpg

Kan Akıtma
Khorne ordusunun yegane amacı savaşmak ve kan dökmektir. Ölümlüler için süt ve ekmek ne kadar önemliyse, Khorne ordusu için de savaşmak ayakta kalabilmeleri için önem taşır. Savaşmamaları durumunda kademeli bir şekilde erirler, takviye hızları düşer, büyüme oranları azalır. Bu durum tam tersi için de geçerlidir, savaşın hissi daha diri olmalarını sağlar.

Sahip olduğunuz her ordunun büyüme, takviye, üretim hızı gibi alanlarda bir etkisi vardır. Kan Ordusuna sahip olmak ek olarak büyüme hızı sağlayıp, zaten güçlü olan ordularınızı daha da güçlü hale getirebilir. Khorne orduları sebep oldukları ölüm ve yıkım neticesinde, muharebelerden sürekli kazanım halindelerse negatif destekte varlıklarını sürdürebilirler.

unholy-manifestations-khorne.jpg

Şeytani Tezahürler ve Kültler
Tzeentch'i tanıttığımız yazıda da bahsettiğimiz üzere, her Kaos tanrısının ortak bazı alanları vardır. Bunların en önemlisi Kötücül Tezahürler ve Kült mekanikleri. Bunlar sahip olduğunuz yozlaşma seviyesine göre kullanabildiğiniz özel yetenekler, diğer ülkelerin yerleşimlerinde bina bölmesi sahip olabilmenizi sağlıyorlar.

Khorne'un Şeytani Tezahürleri aşağıdaki şekilde:
  • Eternal War (Hep Açık): Kendi ordunuza saldırmak üzere ufak bir Khorne ordusu üretir (kan akıtmayı aktifleştirir, kuru kafa, tecrübe ve destek kazandırır.)
  • Call of Battle (1000 Yozlaşma): Bir orduya %50 hareket menzili sağlar.
  • Slaughter Incarnate (2000 Yozlaşma): Bir ordunun kuru kafa kazanımını birkaç turluğuna ikiye katlar.
  • Khorne's Glare (3000 Yozlaşma): Dost orduyu birkaç turluğuna hareket edemez hale getirir, tamamlandığında yerel yerleşimi otomatik olarak yıkar ve bol miktarda kuru kafa verir.
Eğer Khorne Büyük Oyunda üstün gelirse, bu etkiler daha da artış gösterir.

Kült olarak Khorne 4 bina seçeneğine sahip:
  • Hideout: Tur başına sabit bir kuru kafa geliri sağlar.
  • Fighting Pit: Bölgede yapılan her muharebe fazladan kuru kafa sağlar.
  • Lodge: Herhangi bir ülkeden lordun bölgede bulunması durumunda tur başına yüksek miktarda kuru kafa sağlar.
  • Arena: Tamamlandığında kültü yokeder, ülke liderinizi ordusuyla beraber bu yerleşime ışınlar.
khorne-tech-tree-1024x576.jpg

Teknoloji Ağacı
Khorne'un teknoloji ağacı 8 rakamı üzerinedir, her ağaçta 8 farklı teknoloji bulunur. Bir sonraki sütuna geçmek için bunlardan sadece 3 tanesini açmış olmak yeterlidir. Bu şekilde farklı sütunlar arasında geçiş yaparak önceliklerinizi belirleyebilirsiniz.

Tahmin edeceğiniz üzere Khorne'un teknoloji ağacı düşmanlarını ortadan kaldırmak üzerinedir. Bir sütun, spesifik ülkelere has 8 teknolojiye sahipken, diğerlerinde birimleri daha güçlü, daha ucuz veya daha hızlı hale getiren farklı teknolojiler yer alır. Teknoloji ağacı sayesinde Kan Ordularını güçlendirebilir, Drawn to Destruction ile harabeleri kolonileştirme şansınızı yükseltebilirsiniz.

Bu teknolojilerin büyük bir kısmı kuru kafa ile açılır. Khorne'un hediyelerini elde etmek isteyenlerin ilk önce kendisini muharebe alanında kanıtlaması gerekir. Teknoloji ağacı üzerinden pasif kuru kafa kazancı da elde edebilirsiniz fakat bu durum diğer ülkelerle diplomatik dezavantaja sahip olur. Ordunuzda Kan Akıtıcılar veya Kuru Kafa Ezenler isminde birlikler varken, başkalarıyla diplomasi yapmak gibi bir düşünceniz yoktur umarım?

khorne_screenshot_asset_03-1024x576.jpg

Khorne (ve Daemon) Diplomasisi
Ölümlülere dair önemli anektodlardan birisi, kuzeyden gelen daemon istilacılardan pek hazzetmedikleridir. Daemon ülkelerle, daemon olmayan ülkeler karşılaştıkları gibi genellikle otomatik olarak savaş ilan edildiğini görürsünüz. Bunun bazı istisnaları vardır, örneğin Skavenler ittifak olmayı değerlendirebilecek kadar delirmiş/sinsi olabilir, Norsca, Beastmen ve Kaos Savaşçıları ölümlü hizmetkarlardır. Slaanesh ise... onlardan daha sonra bahsetsek daha iyi, tabii kim zevk (ve acı) tanrısına karşı koyabilir ki?

Diğer ırklarla müttefik olmanız pek mümkün değil. Daemonlar diğer daemonlarla müttefik olabilirler fakat aralarında her zaman bir rekabet vardır ve Khorne özellikle Slaanesh'ten pek hazzetmeyen bir tanrı. Khorne'a has bir diğer unsur, teknoloji ve kararların diplomatik dezavantaj yaratabilmesi. Yıktığınız şehirler ve karşılaştığınız herkesi öldürmeniz pek popülaritenizi arttıracak cinsten eylemler değil. Khorne'un Sürgünleri, Skarbrand'ın ordusu kendi içerisinde diğer Khorne ülkeleriyle bile diplomatik dezavantaja sahip. Sahiplerine olan ihaneti unutulacak bir olay değil.

Bu kısmın kısa özeti: birileriyle arkadaş olmak istiyorsanız Khorne ile oynamayın, savaş (hele ki topyekün savaş) istiyorsanız Khorne tam size göre.

Savaşmak, kıyım ve katliamlar gerçekleştirmek sizi Khorne'un iyi bir hizmetkarı haline getirebilir. Skarbrand ve Sürgünleri pek ince bir oynanış gerektirmese de, oldukça eğlenceli bir ülke ve potansiyel kurbanların yanı sıra, bazı stratejik ittifaklar dahi kurabilirsiniz. Ya da isterseniz herkesi öldürmeyi seçebilirsiniz.
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Warhammer III - Khorne Senaryo Mekanikleri - Yazar: Duman - 08-12-2021, 15:14



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.