Yama Notları: AoE4 - 11009 Yaması
#1

https://www.ageofempires.com/news/age-of...tch-11009/ :11009 Yaması bu hafta içinde yayınlanacak ve bu yüzden Age of Empires IV için nelerin geleceğine dair bir ön izlenim sunmak istedik.

11009 Yaması'nda, oyuncular olarak dikkatimizi çeken bir dizi öğeye odaklandık! Her zaman olduğu gibi, biz dengelemeye ve gelişmeye devam ederken pusulamız gibi davrandığınız için size minnettarız.

Bu sefer, yeterli counter imkanı olmasını sağlamak için kuşatmada bazı genel değişiklikler yapıyoruz, üst düzey stratejiye yeniden odaklanmak için animasyon iptalinin atış hızı üzerindeki etkisini azaltacak değişiklikler yapıyoruz ve çeşitli uygarlık dengelemeleri için başka bir geçiş yapıyoruz. Bu ayarlamaların neden yapıldığına ilişkin ayrıntılı geliştirici açıklamaları da dahil olmak üzere yama notlarının tam listesi için okumaya devam edin!

NOT: Bu yamaya güncelleme yaptığınızda, önceki güncellemelerin oyun tekrarlarını artık kullanamayacaksınız. Önceki yamadaki Sefer ve Çatışma kayıtları etkilenir ve güncellemeden sonra artık erişilemez.

Editörün Notu: Genel'in altına iki ek not ekledik – Savaş Adaları ve Takımadaları Hızlı Eşleştirme harita havuzundan kaldırma ve Hızlı Eşleştirme aramasında ayarlamalar. Ayrıca Uygarlıklara Özgü Değişiklikler bölümünün altına Moğollar için bazı hata düzeltmeleri ekledik. Son olarak, yama akışı bilgilerini (burada VOD) ve yama notlarını kaldırdık, çünkü bunlar artık sondur!

Genel
  • Daha önce oyuncular tarafından dile getirilen animasyon iptal sorunlarına yönelik iyileştirmeler yaptık; Bu alanda ek ayarlamalar yapmak için geri bildiriminize göz kulak olacağız, ancak bu yamayla birlikte, birimler artık vuruşlar arasındaki bekleme süresini iptal etmek için saldırdıktan sonra bir hareket komutu vererek amaçlanandan daha hızlı saldırılar gerçekleştiremezler.
Geliştirici Notu :Age of Empires IV oynarken, oyuncuların bir general gibi hissetmelerini ve zamanlarının çoğunu önemli üst düzey stratejik kararlar alarak geçirmelerini istiyoruz. Bu hedefe tam olarak ulaştığımızdan emin olmak için yaptığımız daha çok iş var.
  • Palisade Walls'un artık hedeflenemeyeceği bir hata düzeltildi
  • Trebuchet mermileri artık amaçlanan hedefi kaçırdıklarında Etki Alanı hasarı veriyor
Geliştirici Notu :Trebuchet isabet oranı düşük olduğundan, bu, artık çok daha etkili bir şekilde sıçrama hasarı verecekleri ve İngiliz uygarlığının Shattering Projectiles gibi yükseltmelerin artık çok daha güçlü olduğu anlamına geliyor.
  • Patlayıcılar teknolojisini araştırdıktan sonra Incendiary gemilerinin hasar menzilinin önemli ölçüde artmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Yangın Gemilerinin bazı durumlarda 2 veya daha fazla kez patlamasına neden olan bir hata düzeltildi. Birimi dengede tutmak için patlama hasarını 300'e 400'e çıkardık
  • Gözcü maliyeti 60'tan 70 Yiyecek'e yükseltildi
Geliştirici Notu :Sadece keşif yapmanın yanı sıra keşif birimini ek bir yardımcı birim olmasını seviyoruz. İyi bir can havuzu var, hayvan leşleri taşıyor ve etkili bir keşif imkanı sağlıyor. Ancak sadece 60 yemek maliyeti ile diğer askeri birliklerden biraz daha ucuzdur. Maliyeti hedeflemenin bir oyuncunun ilk keşif gücü üzerinde hiçbir etkisi yoktur ve özellikle bu birimden ordular oluşturan oyuncular için etkilidir.
  • Savaşan Adalar ve Takımadalar Hızlı Eşleştirme harita seçeneklerinden kaldırıldı
Geliştirici Notu :Deniz oyununu daha dinamik ve etkileşimli hale getirmek için kısa, orta ve uzun vadeli planlarımız var. Oyun bir kez orada olduğunda, bu haritalar geri dönecek. O zamana kadar, bu haritalar Özel Oyunlar için bir seçenek olmaya devam edecek.
  • Hızlı Eşleştirme arama süresi 5 dakikadan 10 dakikaya çıkarıldı; bu, Hızlı Eşleştirme'nin artık sizi daha düşük veya daha yüksek bir ELO'ya sahip uygun bir oyuncuyla eşleştirmeden önce 10 dakikaya kadar ELO'nuza en iyi uyan bir rakibi arayacağını gösterir.
Geliştirici Notu :İdeal olarak eşleşmeler hem çabuk bulunur hem de adildir. Daha kısa "çekilme" zamanlayıcısı, katılan her iki takım için de adil veya eğlenceli olmayan oyunlar yaratmaktı. Acele davranıp oyuncuları son derece dengesiz maçlara sokmak yerine, eşit bir şekilde eşleşen bir oyunu kolaylaştırmak için daha uzun süre beklemenin daha iyi olduğunu düşünüyoruz. Sıra zamanlarında veri toplamamızı geliştirmek istiyoruz ve geri bildirimlerinize dayanarak exploit sistemini iyileştirmeye ve düzenlemeye devam edeceğiz.

Balıkçılık
Geliştirici Notu :Balıklarla dolu bir su kütlesi bulmanın heyecan verici bir fırsat olmasını istiyoruz. Ancak balıkçı teknelerinin toplama oranı, geri dönüş potansiyeli olmayan dengesiz oyunlar yaratıyordu. Bu mütevazı azalma, sularda balık tutmayı hala değerli kılarken, tam olarak yararlanamayan oyuncu için başka stratejik yollar açar. Ayrıca balığın, sınırlı bir süre için yiyecek patlaması sağlayan geyik veya koyun gibi kıt bir kaynak olması amaçlanmıştır.

Kıyı Balıklarında Değişiklikler
  • Balıkçı Gemisi toplama oranı 0,75'ten 0,66'ya düşürüldü
  • Kıyı Balıklar 1000'den 500 Yiyeceğe düşürüldü
Derin Balıktaki Değişiklikler
  • Balıkçı Gemisi toplama oranı 1.1'den 1.0'a düşürüldü
  • Derin Balıklar 2000'den 1000 Yiyeceğe düşürüldü
Kuşatma
  • Kuşatma düzeni oluşturma hızı %100'den %40'a düşürüldü
Geliştirici Notu :Düzendeki birimler yeniden konumlandığında bir hız bonusu alabilirler. Bu değer piyade ve süvari için maksimum %40'a çıkar. Bununla birlikte, kuşatma birimleri çok daha hızlı hareket ediyordu ve bu, süvarilerle bile kovalanmalarını zorlaştırabilirdi. Kuşatma silahının “yarış arabası” etkisini ortadan kaldırmak için bu değeri %40'a standartlaştırdık.
  • Süvari, Deve Binici, Ateş Mızrağı ve Şövalye meşalesi kuşatmaya karşı ilave hasar +10'dan +20'ye yükseltildi.
Geliştirici Notu :Süvari, kuşatma silahlarına karşı koyma amaçlıdır. Yüksek hareketlilikleri, mesafeyi hızla kapatma ve kuşatma silahlarını yok etme yeteneğini kolaylaştırmalıdır. Süvari, piyadeden daha pahalıdır, bu nedenle kuşatma silahlarını hızla öldürmek için kritik bir kitle elde etmek çok maliyetlidir. Kuşatma silahlarına karşı artan süvari meşalesi hasarı, bu kuşatma karşıtı rolde parlamalarına yardımcı olur.
  • Bombard sağlığı 480'den 400'e düşürüldü. Çin uygarlığına özgü Bombard sağlığına yönelik ek değişiklikleri aşağıda görebilirsiniz
Geliştirici Notu :Bombardın yüksek sağlığının, çok sayıda birlik türüne karşı maliyet etkin bir şekilde savaşabilmesi anlamına geldiğini gördük. Birincil rolü bina karşıtıdır. Hâlâ bu birimin atış başına verdiği hasar konusunda endişeliyiz ve performansını yakından izliyor olacağız.
  • Kuşatma silahları artık gemilere karşı bonus hasarlarını da veriyor
Geliştirici Notu :Deniz birimleri kara birimlerine göre o kadar güçlüdür ki, bir oyuncunun rıhtımı yok edildikten sonra su haritalarını umutsuz hale getirir. Bu değişiklik, kuşatma silahlarının gemilere karşılık verebilmesine izin vermeyi hedefliyor.
  • Kuşatma hareket hızını azaltmak için genel olarak yapılan ayarlamalar
Geliştirici Notu :Kuşatmacıların hantal, yavaş ve güçlü olması amaçlanmıştır. Şu anda kuşatmanın güç seviyesi mevcut, ancak çoğu zaman yeniden konumlanırken veya geri çekilirken bunu başarmak çok zor oluyor. Bu değişiklik, kuşatma ekipmanının hareketine ve konumlandırılmasına daha fazla risk ve strateji eklemeyi amaçlıyor.
  • Bombard hareket hızı 0,88'den 0,62'ye düşürüldü
  • Springald hareket hızı 1.0'dan 0.88'e düşürüldü
  • Mangonel hareket hızı 0,88'den 0,75'e düşürüldü
  • Arı Kovanı hareket hızı 0,94'ten 0,81'e düşürüldü
Uygarlığa Özel Değişiklikler
Abbasi Hanedanı
  • Abbasi Çağ Atlama süresi her Çağ için 120'den 105'e düşürüldü
Geliştirici Notu :Abbasi, köylülerin çağ atlaması nedeniyle önemli inşaat sürelerini hızlandırma yeteneğine sahip değil. Bunun yerine kaynak toplamak için köylülerine zaman kazandırıyorlar. Bu mekanik bir bonus olarak tasarlanmıştır, ancak uygarlığın oyun durumuna dinamik olarak uyum sağlama yeteneğini sınırladığı için bir ceza gibi hissedilebilir. Çağ atlama süresini kısalttık, böylece Abbasi Beytül Hikmet'i sınırlayıcı bir faktör değil, bunun yerine güçlü bir bonus gibi görünüyor.
Abbasi Hanedanı ve Delhi Sultanlığı (Paylaşılan Değişiklikler)
  • 1'den 2 karoya kadar artan Dhow patlama aralığı, böylece amaçlanan patlama yarıçapı ile eşleşir
  • Dhow hasarı 8'den 10'a yükseltildi
Geliştirici Notu :Dhow, ok gemilerinin açık ara en zayıfıydı. Diğer uygarlıkların seçenekleriyle rekabet edebilmenin zararını artırdık.
  • Çalılık toplama bonusu %25'ten %30'a yükseltildi
  • Çalılık taşıma kapasitesi 10'dan 13'e yükseltildi
Geliştirici Notu :Köylülerin yürüme süresini kısalttığı için birçok oyuncunun böğürtlen yerine koyun eti toplamayı tercih ettiğini gördük. Niyetimiz, Delhi Sultanlığı ve Abbasi Hanedanlığı'nın, böğürtlen toplamaya odaklanarak farklı bir şekilde oynamasıdır.
Çinliler
  • Çin Saat Kulesi bombardıman canı 720'den 600'e düşürüldü
  • Memur Birimi artık Denetim Noktalarında Denetim kullanamaz
Geliştirici Notu :Çinli memurun Saat Kulesini denetlemesi, Simgenin etkin üretiminin üç katına çıktığı anlamına geliyor. Bu güç seviyesi, bu kadar büyük ve güçlü bir kuşatma birimi kitlesi oluşturabilecekleri için daha az çeşitli ve ilginç birim kompozisyonları yaratıyordu.
  • Yeniden Yükleme Tatbikatı yeniden yükleme bonus süresi %33'ten %20'ye düşürüldü
Geliştirici Notu :Yeniden yükleme hızı azaltmaları son derece güçlüdür! Bu teknolojiler oyundaki en yüksek üretiminin bazılarıydı. Bunları Yakıcı Oklar ve Kimya gibi benzer birim geliştirmeleriyle uyumlu olacak şekilde indirdik.
  • Arı Kovanının gemilere verdiği hasar 0'dan 4'e yükseltildi
  • İmparatorluk Memurunun vergi tahsilatının bekleme süresinin bazen tetiklenmemesine neden olan bir hata düzeltildi
Kutsal Roma İmparatorluğu
  • Prelate temel hareket hızı 1,0'dan 1,12'ye yükseltildi
Geliştirici Notu :Prelate'ler, KRİ'nin kritik bir parçasıdır. Ekonomi içinde yeniden konumlandırılmaları ve ayrıca Inspired Warriors ile birimleri iyileştirmek ve güçlendirmek için orduyla birlikte hareket etmeleri amaçlanıyor. Hareket hızını artırmak, Prelates'in her iki rolünü de daha etkili bir şekilde yerine getirmesine yardımcı olur.
  • Inspire kullanım menzili 3 karodan 4 karoya yükseltildi
Geliştirici Notu :Başrahipleri doğru bir şekilde konumlandırmak kısa menzilde zordu ve köylü gruplarını tamamen güçlendirmeyi zorlaştırdı. Bu, ünitenin üretimi istenen seviyelere çıkaracaktır. Örneğin, bir ormanlık alanda köylüleri ve kasaba merkezinde koyun toplayan köylüleri parlatmak bazen zordu.
Moğollar
  • Yağma'yı ayarlamak için yapılan birkaç değişiklik
Geliştirici Notu :Düşman binalarını yakmak için çok fazla kaynak elde eden Moğollar, geri dönüş umudu bırakmadan erken bir liderlik yapmalarına olanak tanır. Bir binayı yakarak kaynak elde etmek, Moğolların daha fazla bina yakmak için daha fazla birlik oluşturmasını sağlar.
  • Yağma yeteneğinin temel seviyesi 50'den 25'e düşürüldü
  • Yağma Ödülü yükseltme bonusu 75'ten 50'ye düşürüldü
  • Yağma Ödülü (Geliştirilmiş) yükseltme bonusu 100'den 75'e düşürüldü
  • Dua Çadırlarının amaçlanandan daha fazla kaynak üretebileceği bir hata düzeltildi
  • Moğol köylüleri, geliştirilmiş Altın toplama teknolojilerini tamamladıktan sonra artık amaçlanandan daha hızlı toplanmayacaklar.
  • Moğol köylüleri, geliştirilmiş Odun toplama teknolojilerini tamamladıktan sonra artık amaçlanandan daha hızlı toplanmayacaklar.
Ruslar
  • Yüksek Cephane Teknolojisi – İnce ayarlı Silahlar yeniden yükleme bonus süresi %33'ten %20'ye düşürüldü
omnia fui et nihil expedit
[+] 1 üye Mabella nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
AoE4 - 11009 Yaması - Yazar: Mabella - 13-02-2022, 16:38



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.