Günlük: KoH2: Sovereign - Üretilen Mallar ve Avantajları
#1
kohbanner.jpg

Knights of Honor II: Sovereign geliştirici günlüklerinin yirmi altıncısında, mal üretiminden ve krallık avantajlarından bahsediliyor.

https://community.knightsofhonor.com/ind...tages-r34/ :
DD_17_03_Cover_Small.png

Selamlar arkadaşlar. “Knights of Honor II: Sovereign”in 26. Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz! “Geliştirici Günlüğü 17 - Yerleşimler ve Bölge Özellikleri”nde bölgelerin ekonomiyle ilgili özelliklerinden bahsetmeye başladık. Henüz okumadıysanız, bu konuda daha fazla detaya girmeden önce bir göz atmalısınız. Bu Geliştirici Günlüğünde, malların nasıl elde edildiğine ve bir krallığa ne gibi faydalar sağladığına dair konuları daha da derinlemesine ele alacağız.

Mal üretimi Binalarda yapılır ve bazı malların üretilmesi için bazı binalara bazı Yükseltmeler yapılması ve bölgelerde de o ürünün üretim özelliği olması gerekir. Daha gelişmiş ürünlerin üretimi için, genellikle daha fazla Yükseltme ve bazı gerekli ürünler lazımdır. Örneğin, “Deep Forests” bölge özelliği gerektiren “Woodworking” binasının “Glassworks” yükseltmesi yapıldığında (64 maldan biri) cam üretilebilir. Ek olarak, bu yükseltme için önce “Colliers Kiln” inşa edilmelidir ve mineraller de gereklidir.

DD_17_03_Img02.png

Seyrüsefer haritaları, pusulalar, toplar gibi üretilmesi çok daha zor mallar vardır… Bunların üretimi için tam üretim zincirleri ve birden çok mal gerektiriyor ki bu da birden fazla bölge özelliği gerektiriyor. İyi haber şu ki, mal üretimi tüm krallık için geçerli, bu nedenle “bulmaca” bölge bölge değil, küresel düzeyde çözülüyor.

Mallar Tüccarlar tarafından da ithal edilebilir (ayrıntılar için "DevDiary 11 - Tüccarlar ve Ticaret" günlüğüne bakın) ancak bu hem altın hem de ticarette bakım masrafı gerektirir ve bunların nadirliğine, önemine ve bunları üretmenin ne kadar karmaşık olduğuna bağlı olarak, bakım masrafı oldukça yüksek olabilir. Örneğin, Burjuvazi ve Alimler gibi birkaç sosyal sınıf/meslek de “mal” kategorisi altındadır ve bina Yükseltmeleri sonucunda “üretilir”ler ancak doğal olarak ithal edilemezler.

Yükseltme yapılabilmesi belli bir mal gerektiren yükseltmeler, büyük faydalar sağlayabilir ve ayrıca gelişmiş birliklerin yetiştirilmesini sağlayabilir. Bu nedenle, oyuncular krallıklarının seçkin ordulara sahip olmasını istiyorsa, demir, at ve deri gibi malları ürettiklerinden veya ithal ettiklerinden emin olmalıdırlar.

Genel olarak krallık gelişimi için bir gerekliliğin yanı sıra, malların başka bir kullanımı daha vardır. Oyuncular bir dizi malı topladıklarında krallık avantajlarının kilidini açarlar. İlk oyunda da bulunan, ilginç bir fetih bulmacası yarattığı için KoH2:S'de korumak istediğimiz bir özellik. Her krallığın geliştirebileceği 7 ortak krallık avantajı vardır: Abundance, Mercantilism, Masonry, Progress, Age of Discovery, Age of War ve Age of Prosperity. Sekizinci, bir krallığın dinine bağlıdır çünkü kültürle ilgilidir ve Hristiyanların, Müslümanların ve Paganların kültürel avantajları, ortak mallara ve etkilere sahip olamaz.

DD_17_03_Img03.png

Hiçbir avantajı elde etmesi kolay olmasa da ilk dördünün son dördünden daha kolay olduğunu söyleyebiliriz. Avantajlar genellikle oyun sonu aşamasında elde edilebilir olduğundan, gerekli mallara sahip olmak bir başarı ölçüsüdür. Ancak, oyuncuların başlangıç bölge özelliklerine ve yakın bölgelerin özelliklerine bakıp, daha erkenden bir avantaja sahip olması için hareket etmesi iyi bir strateji olabilir.

Oyuncular tüm avantajlara sahip olduğunda zafer talep edebilirler. Bu, oyunu kazanmanın üç ana yolundan biridir. Sonuç olarak, bir bölgenin özellikleri ve o bölgenin hangi malları sağladığı, hem fetih hem de savunma planlanırken çok önemli bir husus haline gelir. Çünkü mallara hem standart gelişimde, hem krallık avantajlarında hem de oyun sonunda zafer almak için ihtiyaç duyulur. Mallar, prestij ve diplomasi yerine genişleme ve ekonomiye dayanan zafere giden yolda en önemli unsur olabilirler. “Dünya İmparatoru”ndan farklı olarak, bir oyuncu tüm avantajları elde ederek zafer iddiasında bulunursa, buna kimse müdahale edemez.

DD_17_03_Img04.png

Mal üretimi ve etkileri hakkındaki düşüncelerinizi duymak güzel olacak. Kaynakların yönetmesi zor bir sistem olduğunu ya da belki “lojistik” kısmını görmezden geldiğimiz için sistemin çok basit göründüğünü mü düşünüyorsunuz? Hangi zafer yolu size daha eğlenceli geliyor ve ilk KoH oyununu oynadıysanız, sizin favori zafer stratejiniz neydi?

24 Mart Perşembe, 3:00 PM GMT/ TSİ 18:00'deki Geliştirici Yayınında Mallar ve Avantajlar hakkında daha fazla konuşacağız. Siz oyunun sevgili hayranları olmadan, krallığımızın en önemli avantajları asla tamamlanmayacak, bu yüzden sohbetimize katılın. Twitch yayını, THQ Nordic kanalında olacak. Bu günlüğün altından sorular alıp yayında yanıtlayacağız.

Bir dahaki sefere ordular, askere alma, insan gücü ve erzak hakkında daha fazla konuşacağız. O zamana kadar sizlere veda ediyoruz. İlerleyin ve fethedin!
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
KoH2: Sovereign - Üretilen Mallar ve Avantajları - Yazar: Craetus - 23-03-2022, 17:42



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.