İsyan ve Gezegen İstikrarına ilişkin düzeltmeler ve değişiklikler:
- Gezegenler isyan ettiğinde 10 yıllık bir ateşkese mahkûm olmak yerine, artık yeni ülkeye anında savaş açma seçeneği var. Asi gezegen saldıran taraf olarak sayılıyor. (gezegen başka bir imparatorluğa katılırsa ve onlarla savaşmayı seçerseniz diğer ülke saldıran taraf olarak sayılıyor).
- İsyan Vaziyetleri isyanı durdurmayı imkânsız kıldıkları için artık giderek artan istikrar eksilerine neden olmuyor. Onun yerine her aşamada 10 istikrar eksisi veriyorlar.
- Bir nüfusun partisinin mutluluğundan aldığı değişken artık düzgün biçimde güncelleniyor (bir partiyi daha mutlu ederseniz, artık nüfusları da doğru biçimde daha mutlu oluyor).
- Bir İsyan Vaziyetinin başlayıp hemen iptal edildi bir sorun giderildi. (Artık sadece gezegenin isyanda başarılı olacağı hesaplanıyorsa başllıyorlar).
- Culture Shock'a sahip gezegenler, bu gezegenlerde isyandan kaçınmak epey zor olduğundan artık 1 yerine 8 yıl huzursuzluktan sonra isyan vaziyeti başlatabiliyor. Yeni fethedilen gezegenler 4 yıllık bekleme süresine sahip.
- Yapay zekânın İsyan Vaziyetleri üzerine karar verme mekanizması geliştirildi.
- Asilerin ve serbest bırakılan imparatorlukların erişimleri olmaması gereken gelenek ve teknolojilere erişebildiği bir sorun giderildi.
- Asilerin ve serbest bırakılan imparatorlukların ana ülkenin bilim insanlarını araştırma için kullandıkları durumlar düzeltildi.
- İsyan Vaziyeti ilerlemesi açılır penceresinde açık olmayan metinler temizlendi (bu konuda ne yapabileceğinize ilişkin metinler).
- Void Dweller'lar artık Habitat Administration binalarından gelen 1 Politician (ya da Executive) işini 2 Colonist işiyle değiştiriyor, bu sayede oyun başındaki istikrarları artıyor.
- Doomsday origin'inde başlangıç gezegenleri artık isyan etmek için yaygara koparmıyor. (İsyan Vaziyetleri onlar için aktif değil.)
Bütçe açığına ilişkin düzeltmeler ve değişiklikler:
- İmparatorluklar beklenmedik bütçe açıklarıyla başa çıkmak için iç pazardan temel ya da gelişmiş kaynaklar (özellikle yiyecek ve tüketici malları) satın alabiliyor, kendileri hiç üretmeseler bile.
- Hiç bitmeyen bütçe açıkları düzeltildi. Hiç üretmediğiniz bir kaynakta bütçe açığı verirseniz ve o kaynaktan harcamayı keserseniz bütçe açığı birkaç ay içerisinde çözülüyor. Bu sayede makinelerin açıklanamaz yiyecek ve tüketici malı açığı vermesi ve insanların event aracılığıyla kazandığı nadir kaynakları haddinden fazla harcadığı sorunlar giderildi.
- Bütçe açığından kurtulmak için sağlanan kaynaklar artık oyun yılına göre ölçeklendiriliyor.
Bağlı Devlet ve Anlaşmaya ilişkin düzeltmeler ve değişiklikler:
- Bağlı devletler artık sıradan bağlı devlet türleri ile himaye arasında geçiş yapıp durmuyor.
- Statükoyla ortaya çıkan yeni bir bağlı devletin yanlış sistemlerden oluştuğu bir sorun giderildi.
- Bağlı devletler artık Savunma Paktları imzalayamıyor ve diğer imparatorlukların Bağımsızlıklarını Garanti Edemiyor.
- Bir sektörü bağlı devlet olarak serbest bırakmak veya ışık ötesi hız öncesi bir uygarlığı aydınlatmak artık anlaşma müzakeresi üzerindeki bekleme süresini ihmal ediyor.
- Göreceli Gücün yapay zekânın anlaşma müzakeresine etkisi arttırıldı.
- Haraçgüzar olmak için taban kabul etme ihtimali eklendi.
- Yapay zekâ süzerenler ve bağlı devletler artık kendi etikleriyle uyuşmayan uzman bağlı devlet türlerini kabul etmeye daha yatkın.
- Prospectorium için minimum Gelişmiş Kaynak vergisi %15'ten %30'a yükseltildi.
- ACTION_DEMAND_SUBJUGATION_NOTIFICATION ve ACTION_ASK_TO_BECOME_SUBJUGATED_NOTIFICATION yerelleştirme anahtarları düzeltildi.
- Ticaret anlaşmalarının kabul edilip aniden iptal edilmesi düzeltildi.
- Yapay zekânın boyun eğme tekliflerini değerlendirirken göreceli gücü hesaba katmaması düzeltildi.
- Artık süzerenin Catalytic veya Metallurgist işlerinin önceliğini ayarlayamıyorsunuz.
- Köleler artık zihin esiri olarak "işe alınabiliyor".
- Süzereni ortadan kaldırmanın/değiştirmenin şirket yerleşimlerini ortadan kaldırdığı bir sorun giderildi.
- Divided Patronage sadakat eksisi artık Shared Destiny, Feudal Society veya Franchising'i alırken var olan bağlı devletlerden düzgün şekilde kaldırılıyor.
- İmparatorluklar artık negatif diplomatik ağırlığa sahip olamıyor.
Oyun Stabilitesine ilişkin düzeltmeler ve değişiklikler:
- Vaziyetler arayüzünden gerçekleşen ender bir çökme giderildi.
- Modlanmış gemi setlerindeki bir çökme giderildi.
- Federasyon Yasalarına bağlı bir çökme giderildi.
Diğer düzeltmeler ve değişiklikler:
- Eski insan portreleri imparatorluk oluşturmaya bir seçenek olarak eklendi.
- Stellar Performance başarımının doğru şekilde verilmediği bir sorun giderildi.
- Yıldız üssü kaynak silolarının açılır penceresi düzeltildi.
Bilinen Sorunlar
- İngilizce harici dillerde bu değişikliklere ilişkin yerelleştirmeler gelecekteki bir güncellemeyle gelecek.
- Bir anlaşma üzerine müzakere edilirken diğer parti şartları kabul etmek istememesine rağmen reddetmek için gerekli nüfuza sahip değilse anlaşmanın otomatik olarak kabul edilmesine rağmen anlaşmanın süresinin dolduğu ve otomatik olarak reddedildiğini söyleyen bir bildirim çıkıyor.