Günlük: Vic3 - 1.1 Güncellemesi: Tüm Değişiklikler
#1
banneran.png

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunun 1.1 güncellemesinin yama notları paylaşılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1560218/ :1.1 güncellemesi ile alakalı son geliştirici günlüğüne hoş geldiniz! Bu güncellemenin çıkış tarihi 5 Aralık, Pazartesi, TSİ 12:00. Mevcut kayıt dosyalarınız 1.1 ile uyumlu olmalı* fakat her ihtimale karşı dosyalarınızı yedeklemeyi ve gerekirse geriye dönmenizi öneriyoruz.

Bu büyük bir güncelleme ondan ötürü her şeye detayıyla girmeyeceğim fakat detay arıyorsanız son birkaç günlüğe bakabilirsiniz.

Hadi başlayalım!

features.jpg
  • Moral muharebenin her turunda hasar alacak şekilde değiştirildi, taraflar tarafından verilen kayıpların hesaplanma metotları değiştirildi.
  • Meşruiyer farklı seviyelerde avantajlar ya da dezavantajlar sağlayacak şekilde değiştirildi.
  • Hükümmetteki oy oranına göre hesaplanan yeni bir Meşruiyet etkisi eklendi.
  • Hükümet boyutundan kaynaklanan Meşruiyet kaybı, İdeolojik uyumsuzluktan olacak şekilde değiştirildi.
  • Anlaşma Limanları artık limanın sahibinin güç seviyesi market sahibinden yüksek değilse çalışmayacak, böylelikle Büyük Güçler, diğer Büyük Güçlerin marketlerini ele geçiremeyecek.

balance.jpg
  • Tüm kanunlarda Meşruiyet değiştirildi.
  • Yüksek ve Çok Yüksek Hükümet Maaşlarına Otorite bonusu eklendi
  • Yüksek ve Çok Yüksek Askeri Maaşlara, Moral Yenileme ve Güç Göstergesi bonusu eklendi.
  • Düşük ve Çok Düşük Askeri Maaşlara, Güç Göstergesi düşüşü eklendi.
  • Çok Düşük Askeri Maaşlar için Eğitim Hızı Düşüşü azaltıldı.
  • Hükümet/Askeri Maaşlardan gelen pozitif ve negatif onaylama azaltıldı.
  • Binalar maaşlarını sadece maaş için rekabette olduklarında ya da asgari maaşın altında olduklarında arttıracaklar. Asgari maaş işçilerin yaşam kalitesi beklentisinde göre belirleniyor.
  • Bina asgari maaşları koloniler gibi topraklarda dışlanan nüfuslar için daha az olacak.
  • Kültürel/İnançsal hoşgörüyü kısıtlayan kanunlar kabul edilen kültürler ve inançlardan gelen artık radikalleri azaltıyor ve sadakatçileri arttırıyor.
  • Koloniler gibi topraklardaki nüfuslar artık ülkeye dahil edilme oranları ne kadar azsa seçime de o kadar az etkili oluyor.
  • Kitlesel göç artık sadece dahil edilmemiş eyaletleri hedef alıyor, böylelikle Yeni Dünya yerine kolonilerin göç almasını engelleyecek.
  • Dahil edilmemiş eyaletler, dahil edilmiş eyaletlere kıyasla daha düşük yaşam beklentisine sahip olacak.
  • Dünyadaki Petrol ve Kauçuk kaynakları dengelendi.
  • Elektrik Santrali üretim metodu dengelendi.
  • Topçu Kumandanı özelliklerinin etkisi azaltıldı.
  • Liman üretim metotları genel olarak Konvoy üretimini arttıracak şekilde dengelendi.
  • Liman seviyelerini arttıracak teknolojiler dengelendi.
  • Oyunu Öğren görevinde Ümit Burnu Kolonisi, Persler ile değiştirildi.
  • ABD artık oyuna Büyük Ovalarda ilgisini kaybederek başlamıyor.

ai.jpg
  • YZ, Pan-Nasyonalizm açılana kadar Kanada ve Avustralya'yı birleştirmeye başlamayacak.
  • Avustralya ve Kanada konfederasyonu artık oyuncunun ilhakını zorlamayacak.
  • YZ, artık savaş uzadıkça beyaz barışa daha meyilli olacak.
  • YZ, artık iyi ilişkilere sahip olduğu kukla devletleri ilhak etmeye daha az istekli olacak.
  • YZ, artık bir yere varmayan savaşları beyaz barış ile bitirmeye meyilli olacak.
  • YZ, artık barış isteği, tarafsızlık, özgüven gibi şeyleri hesaplarken sadece borçlarını değil iflas durumunu da düşünecek.
  • YZ, artık devrimi engellemenin en iyi yoluysa çıkarılmaya çalışılan yasayı iptal edebilecek.
  • YZ, artık ekside olsa bile tüm inşaat maliyetini karşılayabiliyorsa yatırım havuzunu kullanabilecek.
  • Yerli kalkışmalarının milislerin güç göstergesini hesaplayamadığından ötürü mobilize olamaması sorunu düzeltildi.
  • YZ'nin ne zaman hangi askeri ürünleri üretmesi gerektiği geliştirildi.
  • YZ, artık daha verimli üretim metotlarına geçmeye meyilli, daha az verimlilere geçmeye ise geçerli bir sebebi yoksa meyilli değil.
  • Büyük Güçler; Osmanlı, Suriye'yi geri almaya çalışırken Arabistan'da ilgi duymaya meyilli.
  • Liberya artık oyuna bağımsız başlıyor, böylelikle ABD, Afrika'yı kolonileştirmeye daha az meyilli olacak ve Liberya'nın fiili durumu daha iyi yansıtılacak.
  • Güçlü Koruyuculardaki ordu boyutunu ülke seviyesine kıyaslayan yanlış hesaplama ordu boyutuna kıyaslayacak şekilde düzeltildi.
  • YZ'nin buluşları hesaplarken yanlış değerleri kullanması hatası düzeltildi.

interface.jpg
  • Nüfus Detayları Sekmesi ve Tüketilen Mallar Sekmesi geliştirildi.
  • Mal Market Detayları sekmesine Malın mevcut Ticaret Rotaları belirteci eklendi.
  • Harita ipuçlarının açılmasına bir gecikme eklendi. Gecikme yeni bir ayar ile değiştirilebiliyor.
  • Ekonomi ve Tüketim nüfus sekmelerine nüfus tüketim mal gereksinimleri göstergesi eklendi.
  • Nüfus sekmesine "daha fazla göster" butonu eklendi.
  • İnşaat Sırası bina listesini Eyaletleri de yazacak ve görselleri küçültecek şekilde güncelledik.
  • Hangi bildirimlerin ekranın ortasında, hangilerinin ekranın altında gözükeceği değiştirildi.
  • Savaşın iki tarafındaki birlik sayısının yanı sıra insan gücü de gösteriliyor.
  • Ses ayarlarında artık Müzik Belirtçleri ve Arkaplan Müziği ayrı iki ayar olarak bulunuyor.
  • Aktif olmayan Anlaşma Limanları artık oldukları gibi gözüküyor, ayrıca bunu açıklayan bir ipucuna sahipler.
  • Aktif Üretim Metotlarına artık basılamıyor ve geri kalanlardan daha belirginler.
  • Oyun kuralları artık Yeni Oyun Arayüzünde bir Oyuncu Hedefi seçmeseniz de erişilebiliyor.
  • Üretim Metodu değiştirme kısmında Zamanlı Etkiler daha yukarı taşındı.
  • Ülke bütçesi kısmında alınmayan vergilerin miktarı artık görülebiliyor.
  • Güç Değişimi bilgisi artık daha erişilebilir.
  • Arayüzde artık mevcut Oyuncu Hedefi görevleri ve Günlük Girdilerini görebiliyorsunuz.
  • İnşaat sırası sayfasının butonları güncellendi.
  • Ticaret Rotası Kurma paneli artık marketleri alfabetik olarak sıralayabiliyor.
  • Konvoy yağmalamanın açıklaması oyuncu için daha bilgilendirici olarak şekilde değiştirildi.
  • Tüketim vergisi menüsündeki Tüketim vergisi maliyeti daha okunabilir olması için sağa sabitlendi.
  • Meşruiyet etkilerinden virgüllü sayılar kalktı.

content.jpg
  • Panama ve Süveyş gözlemlerini bitirmek için bir karar eklendi
  • Japonya pazarını açmak zorunda kalırsa Şogunluğu zayıflatan bir olay eklendi.
  • Gökdelenin artık Bürokratik Merkez için Ticaret Merkezi ÜM bulunuyor.
  • Okuma Kampanyasını tamamlamak için gereksinim %95 okuryazarlık olacak şekilde değiştirildi.
  • Bazı tekrar eden olaylar daha az sıklıkla yaşanacak şekilde değiştirildi.
  • 1848 içeriklerindeki bazı hatalar düzeltildi.
  • Kuzey Alman, Güney Alman, Kuzey İtalyan, Güney İtalyan ve Tay kültürleri için isim listeleri genişletildi.
  • Almanya ve İtalya için bazı varyant birleşim bayrakları eklendi.
  • Almanya'nın normal bayrak renkleri artık Siyah-Kırmızı-Altın üçlü bayrak.
  • İtalya'nın normal bayrak renkleri artık Yeşil-Beyaz-Kırmızı üçlü bayrak ve Savoy Hanesi'nin armasını bulundurmuyor.
  • Toprak Sahipleri, İnançlılar ve Kır Halkı gibi Muhafazakar İGler artık oyun başında çoğu ülkede daha güçlüler.
  • Bazı Merkezileşmemiş Ülkelerdeki başlangıçta bulunan devasa işsizlik sorunu düzeltildi.
  • Hokkaido'nun nüfusu tarihi seviyelerine indirildi.
  • ABD'de köle karşıtlığını güçlendiren olaylar daha nadirleştirildi.
  • Manifest Destiny kararı artık Pasifik Kıyısında İlgi duymanızı gerektiriyor.
  • Manfiest Destiny artık Meksika'nın kolonileştirilmiş ayrık eyaletlerinde hak iddiası sağlıyor.
  • Alaska Satın Alımı kararı artık çok daha basit gereksinimlere sahip.
  • Amerika'nın Batıya Genişlemesi artık çok daha kolay.
  • Altın arayışında çıkan "The Dream" olayının artık açık ara iyi bir seçeneği yok.
  • Sahra-Altı Afrika'daki eyaletler artık daha fazla kültürel anavatana sahip.
  • Büyük Qing ile alakalı yazılar tarihi durumunu daha iyi yansıtacak şekilde güncellendi.
  • Yeraltı Trenyolu Günlük Girdisi için gereken şehir merkezi miktarı 30'dan 20'ye düşürüldü. Ayrıca ülkenin başkenti ve pazar başkentinin farklı olması durumunda tamamlama gereksinimleri de değiştirildi.
  • People's Springtime artık radikal İGler tarafından da gerçekleştirilebiliyor, sadece ayaklanma gerekmiyor.
  • tanzimat_events.10 artık Napolyon Savaş Stilini gerektiriyor.
  • migration_laws.6 artık nüfus isimlerini doğru bir şekilde gösteriyor.
  • "A Tale of Hope" olayı artık boş bir eyaleti hedef alamıyor.
  • "An Economic Prison" olayı artık izolasyoncu ülkelere ticaret rotası etkileri uygulamıyor.
  • "Devout Scandal" artık küçük harfle başlayan bir cümleye sahip değil.
  • "Elevating Our Situation" günlük girdisi artık daha az karışık.
  • "Expand the East Indies Adminstration" artık Hollanda Doğu Hindistan Şirketi varlığını sürdürürken görülebiliyor.
  • "Mutally Beneficial" olayı artık doğru popülerlik etkilerini uyguluyor.
  • "The Rogue Imperalist" olayı artık kendi kendinize diplomatik kaza yaşamanızı sağlamıyor.
  • Avusturya tarafından kurulan Almanya artık Macaristan Meselesi Günlük Girdisine sahip değil.
  • cultural_homelands_events yüzünden yaşanan çoğu hata düzeltildi.
  • Çin artık isyanları yendiğinde tekrardan Cennet Krallığını uyguluyor.
  • Generaller artık mevcut eşlerini, mevcut eşleri ile aldatamıyor.
  • Afyon Savaşlarında kaybetmek artık afyon yasaklarını ve afyon yasağı otorite maliyetini kaldırıyor.
  • Serbest Ticaret sahibi ülkeler artık ticaret yasaklarını kaldırabiliyor fakat ekleyemiyor.
  • İngiliz Doğu Hindistan Şirketi için Doctrine of Lapse kararı artık doğru şekilde iki yıl bekleme süresine sahip
  • Elitist ideolojisi artık teokrasiye karşı da bir görüşe sahip.
  • Etiyopya kurmak için artık iki tamamen kontrol edilen eyalet gerekiyor.
  • Polonya kurmak için artık 7 değil 5 eyalet gerekiyor.
  • "Cmpaign Financing" olayı artık gerçekleşmek için partilerin bulunmasını gerektiriyor.
  • Üretim Binalarını Yükselt alıştırma görevi artık oyuncunun binayı gerçekten yükseltip yükseltemediğini test ediyor.
  • Küçük güç olarak geçen İtalyan ülkeler artık Risoregimento'ya dahil olabailiyor.
  • Verimli Hane İşleri etkisi artık gerçekten verimli.
  • "Good Word of the Revolution" olayı artık daha az spamlanıyor.
  • Hardal Gazı artık eyaletleri kalıcı olarak etkilemiyor.
  • Kuzey Almanya Federasyonu, Güney Almanya Federasyonu ve İtalya artık Milliyetçilik açılmadan tüm gereksinimler karşılanırsa kurulabiliyor.
  • Çeşitli kanun uygulama olayları artık düzgün bir şekilde çalışıyor ve otomatik olarak iptal olmuyor.
  • Okul gereksinimleri için ödeme yapmak artık bürokrasiyi arttırmak yerine azaltıyor.
  • Philip Sheridan'ın doğum tarihi artık doğru.
  • Cumhuriyetlerdeki Başkanlar artık daha az sıklıkla ölüyor.
  • Atmosferik Motor teknolojisindeki Trenyolu araştırma bonusu artık Trenyolu için tüm gereksinimlerin açık olmasını gerektiriyor.
  • native_resettlement.4 olayında hiçbir seçenek olmaması hatası düzeltildi.
  • Çin ilhak edildiğinde yaşanan hata spamı düzeltildi.
  • Amerika Özgür Devletleri'nin adı artık ayrılma olayında gözüküyor.
  • The Ripper artık çocuk ya da bebek olamıyor.
  • "How to Reform your Government" alıştırmasının açıklaması artık hata kayıtlarını doldurmayacak.
  • Batı Amerika Genişlemesi artık değişkenleri doğru takip ediyor.
  • Bürokrasi teknolojisi artık bürokrasi konsepti ile aynı yerelleştirme satırını kullanmıyor.

modding.jpg
  • Defines dosyası kullanılmayanları kaldırmak için temizlendi.
  • Bazı defines değerleri ne olduklarını daha iyi açıklayacak şekilde güncellendi.
  • Bazı karakter yaşam beklentisi hesaplamaları defines dosyasına eklendi.

majorbugfixes.jpg
  • Çince, Japonca ve Korece dillerinde oynarken haritadaki isimlerin saçma gözükmesine sebep olan hata düzeltildi.
  • Kayıt girdilerinin aşırı büyük olmasını engelleyen yeni kayıt sistemi devreye sokuldu.
  • Garnizondaki birliklerin moralinin düzelmemesine sebep olan hata düzeltildi.
  • Askeri binalar artık destekleyebileceklerinden fazla asker sağlamıyor.
  • Kayıt Dosyalarına bakarken yaşanan çökme sorunu düzeltildi.
  • Ve daha fazlası.

minorbugfixes.jpg
  • İç savaştaki ülkelerin adının düzgün gösterilmemesine sebep olan hata düzeltildi.
  • Ölüm bildirimleri artık bir siyasetçi emekli olduğunda çıkmıyor.
  • Kültür sekmesindeki yanıp sönen harita düzeltildi.
  • Koreli subaylar artık kıyafet giyiyor.
  • Dinka köleleri artık olmaları gerektiği gibi çıplaklar.
  • Ve daha fazlası.

*1.0.6 kayıt dosyalarını 1.1'de açmanın bilinen bir sıkıntısı Bürokrasi teknolojisinin "unutulması" ve tekrardan araştırılmasının gerekmesi. Bunu oyun içinde yapmak istemiyorsanız oyunun debug konsol açık şekilde girip kayıt dosyasına girdikten sonra konsola "research tech_bureaucracy" yazın.

Umarız ki bu güncellemeyi beğenirsiniz! Dönütlerinizi paylaşmayı ve başka bir hata ile karşılaşırsanız belirtmeyi unutmayın ki sıradaki 1.2 ücretsiz yamasında da sizin için geliştirmeler yapabilelim. Haftaya Perşembe gelecek planlarımızı paylaşmak için geri döneceğiz!
WhaW8Am.gif
[+] 6 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Vic3 - 1.1 Güncellemesi: Tüm Değişiklikler - Yazar: PCOyun - 03-12-2022, 10:11



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.