Günlük: Stellaris - Liderler, Konsey ve Ajandalar
#1
diarystl.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta gelecek Galactic Paragons DLC'sinde olan Lider, Konsey ve Ajandalar hakkında değişiklik ve yeniliklerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1579919/ :Eladrin Arctic Ekibi adına yazıyor.

Herkese merhaba! Ben XM, Galactic Paragons'un baş tasarımcısıyım. Geliştirmeye başladığımızdan beri basit bir mantrayı takip ettik - liderleri önemli kılmak. Aşağıdaki paragraflarda okuyacaklarınız, bu doğrultuda aylarca süren çalışmaların sonuçlarıdır.

Video Geliştici Günlüğünü İzleyin:

Lider Sayısının Azaltılması

Liderlerin önemli olmaya başlaması için sayılarının çok daha az olması gerekiyordu. Bu hedefi göz önünde bulundurarak, şu anda oyunda bulunan araştırmacı bilim adamı pozisyonlarını kaldırdık ve bunları tek bir "Araştırma Başkanı" Konsey pozisyonunda birleştirdik (Konsey hakkında daha sonra daha ayrıntılı konuşacağız). Ayrıca liderlerin saha pozisyonlarını korurken Konsey görevlerini yerine getirmelerine de izin verdik. Bu değişiklikler, takip etmeniz gereken lider sayısını önemli ölçüde azalttı.

Daha düşük lider sayısı, onları çok daha güçlü hale getirmemizi de sağladı.

Gelişmiş Rol Yapma

Bu yeni kahramanlarla örülen hikayeyi derinleştirmek için lider arayüzünü geliştirerek geçmişleri ve nasıl hizmete girdikleri hakkında daha iyi bilgi sahibi olmanızı sağladık. Ana gezegenlerini, önceki işlerini ve hatta etik hizalarını görebilirsiniz.

1682524504895.png

Liderler için yaptığımız ve sizinle paylaşmak istediğim çok daha fazla iyileştirme var, ancak şimdi burada zamanımı benden daha akıllı olan ve gelişim alanlarını daha ayrıntılı olarak daha iyi açıklayabilen harika tasarım ekibime bırakmam gerekiyor.

Konsey

Arctic'in tasarımcısı Karl'dan selamlar! Yaklaşan Galactic Paragons DLC'sinde sorumlu olduğum bazı özellikler hakkında konuşmak için buradayım; ancak, sevgili meslektaşlarımın sıkı çalışması ve özverisi olmadan bunların hiçbiri mümkün olamazdı.

İmparatorluk Konseyi hükümetinizin kalbidir. Her oyunda Konsey 3 koltukla başlar; Hükümdarınız, Araştırma Başkanınız ve Savunma Bakanınız

1682524504949.png
Eladrin bu konseyin ırk portresini şiddetle tasvip ediyor.

Her pozisyon, atanan liderin beceri seviyesiyle ölçeklenen benzersiz bir İmparatorluk bonusu verir. Örneğin, Araştırma Başkanı seviye başına %2 Araştırma hızı sağlar.

1682524504969.png

Galactic Paragons ile birlikte birçok yeni özellik de ekledik. Bu özelliklerden bazıları Konsey Özellikleri olup, tüm İmparatorluğunuza uygulanır, ancak yalnızca lider Konseydeyse (Özellikler hakkında daha fazla bilgi aşağıda). Bu şekilde, Konsey Üyelerini değiştirerek hangi bonusların aktif olmasını istediğinize karar verebilirsiniz. Mümkün olduğunca çok bonus almak için konseyinizi de genişletmek isteyeceksiniz...

Açılabilir Konsey Pozisyonları

Herkesin temel konseye erişimi olacak. Fakat Galactic Paragons'a sahipseniz, oyun boyunca Konseyiniz için 3 pozisyonun daha kilidini açabileceksiniz. Hangi pozisyonlara erişebileceğiniz doğrudan Vatandaşlıklarınızla eşleşir. Örnek olarak, Idealistic Foundation Civic, Tribune of Rights Konsey Üyesini etkinleştirir.

1682524504993.png

Bu nedenle, İmparatorluğunuzun tasarımına uyması ve her oynadığınızda farklı görünmesi ve hissettirmesi için Konsey için en az 95 benzersiz Konsey konumu ekledik. Ne tür bir otoriteye sahip olduğunuza bağlı olarak benzersiz Hükümdar bonusları da dahil. Örneğin bir İmparatorluk Hükümdarı ne kadar güçlü olursa, o kadar fazla Power Projection üretir.

1682524505014.png

Yönettiğiniz İmparatorluk türünün daha da öne çıkması için, her bir Otorite türü için benzersiz Konsey ekranı arka planları hazırladık.

1682524505066.png

Konsey Ajandaları

Konsey için bir diğer önemli özellik de sizin belirlediğiniz bir Ajandayı takip etmeleridir. Konsey'e bir Ajanda atadığınız anda küçük bir bonus verir, ancak başlatılmaya hazır olması ve tam etkilerini elde etmeniz birkaç yıl alır. Bu, örneğin bir savaş bekliyorsanız, planlamanızda biraz stratejik olmanızı gerektirir.

1682524505087.png

Aynı anda yalnızca bir Ajanda uygulayabilirsiniz, ancak bir Ajanda tamamlandığında 10 yıl daha tüm avantajlarından faydalanabilirsiniz. Ne kadar çok Konsey Üyeniz varsa ve beceri seviyeleri ne kadar yüksekse, bir Ajandayı o kadar hızlı tamamlayabilirsiniz; ancak büyük bir imparatorluk için bitirmek biraz daha uzun sürer.

Oyunun başında, İmparatorluğunuzun Etik Kurallarına bağlı oldukları için seçebileceğiniz çok az Ajanda vardır. Ancak Galactic Paragonsa sahipseniz, açtığınız her Tradition Tree için yeni bir Ajanda elde edersiniz. Bunların hepsi traditionların temasına bağlıdır. Bu sizi Traditionları teker teker bitirmek yerine daha geniş bir alana yaymaya teşvik edebilir.

1682524505111.png

Gestalt Konseyi

Konsey özelliğinin Gestalt hayal gücüne pek uymadığını düşündük, ancak bu oyuncuların kendilerini tamamen dışlanmış hissetmelerini de istemedik. Artık Gestalt oyuncuları doğrudan seviye atlayabilir ve sadece Hükümdarı değil, aynı zamanda 4 yeni Bilinç Noktasını da tasarlayabilirler. Bunlar biraz daha az esnektir, ancak diğer yandan ölümsüzdür.

1682524505164.png

Yeniden Düzenlenen Liderler

Herkese merhaba! Ben Marek, yeni süslü (elbette kendi atadığı unvan) ve az bilinen (sanırım Offe gibi forumlarda daha fazla konuşmalıyım) Kuzey ofisinden İçerik Tasarımcınızım. Galactic Paragons'tan gelecek özelliklerimiz hakkında bazı sıcak yorumlarla ortamı ısıtmaya çalışacağım.

Öyleyse çayınızı, kahvenizi ya da herhangi bir şeyinizi hazırlayın - ve hem ücretsiz hem de ücretli yeni sistem ve özelliklerin derinliklerine inelim.

Yeni Seviye Atlama Sistemi

Galaktic Paragons'tan vazgeçmeyi tercih edenler için seviye sistemi bir kaç değişiklikle birlikte birbirine oldukça benzeyecektir.
  • Tüm liderler 10. seviyede sınırlı olacak
  • Liderler her 2 seviyede bir (1. seviyeden başlayarak) toplam 5 özellik kazanacaklardır.
  • Her özellik Ortak özellik havuzundan rastgele seçilecektir
  • Yeni bir kademeli özellik sistemi olacak: Ortak özellikler ve Negatif özelliklerin her biri 2 kademeye sahip olacak

Gördüğünüz gibi, Ücretsiz içerik liderleri eskisinden daha güçlü olmaya devam edecek (toplam 5 özelliğe sahip), ancak Galaktic Paragons liderleri 9000'in üzerinde bir güç seviyesine ulaşacak!

Galaktic Paragons'u benimsemeyi seçenler için seviye atlama sistemi çok daha fazla esneklik sağlayacak:
  • Liderler her seviyede yeni özellik seçimine sahip olurlar
  • Oyuncular sınıf, kıdemli sınıf ve etiğe dayalı rastgele bir havuzdan özellik seçebilirler.

1682524505185.png
  • 4. seviyede, liderler farklı türde Kıdemli Özelliklere erişim sağlayan Kıdemli Sınıflardan birini seçebilecekler (her sınıfın farklı bonuslara ve lider eylemlerine odaklanan 3 Kıdemli Sınıfı vardır). Her kıdemli özelliğin 3 kademesi vardır.
  • 8. seviyede, liderler bir defaya mahsus olmak üzere Kader Özelliği seçimine sahip olurlar. Bu güçlü özellik, bir liderin galaksideki kaderini bulmasını temsil eder.

Galactic Paragons ile potansiyel 10. seviye lider:
1682524505212.png
Kıdemli ve Kader şeyleriyle ilgili neden bahsettiğimi bilmediğinize bahse girerim...

Galactic Paragons sahipleri için, kademeli versiyonlar da dahil olmak üzere neredeyse 700* (sayı konusunda mütevazı kalmaya karar verdik) özellik olacak. Bir grup yeni ücretsiz Sıradan özellik var, ancak yeni içeriğin büyük kısmı DLC'nin arkasına saklanmış durumda.

*Bazı özellikler başka DLC'ler gerektirebilir. Bu sayıya kademeli özellikler dahildir.

1682524505231.png
Bazı yeni özellikler

Yeni özellikler hakkında biraz daha ayrıntıya girmek gerekirse, bunlar 3 kategoriye ayrılıyor: Sıradan, Kıdemli ve Kader.

Sıradan özellikler:

Ücretsiz Yama ile gelenler (çoğu eski özelliklerin güncellenmiş halleridir). Liderler her 2 seviyede bir bunları alacağından, bunlar Ücretsiz Yama oyuncuları için "ekmek ve tereyağı"dır. DLC sahipleri için, bu özellikler yeni Liderlerin ilk 3 seviyesini ve onların iktidara giden yolculuklarını temsil eder!

1682524505248.png
Sanırım simge olarak bir köpek olmalı?

Kıdemli Özellikler:

Kıdemli özellikler yalnızca Galactic Paragons DLC'sine sahip oyuncular tarafından kullanılabilir. 5'ten 10'a kadar her seviyeyi kapsayacaklardır ve (daha önce de belirtildiği gibi) belirli bir lider için havuzları lider etiğine ve Kıdemli Sınıfına bağlıdır. Sıradan özelliklerden daha güçlüdürler.

1682524505276.png
Lider eylemleri için yeni havalı efektler mi? Evet, lütfen!

Kader Özellikleri:

Kader özellikleri her Lider için tektir (çoğu durumda, bazen liderler olay bazlı Kader özellikleri de alabilirler!) ve söz konusu liderin zirve noktasını temsil ederler - bu nedenle, liderler Kader özelliğini 8. Seviyede kazanırlar.

1682524505302.png

Küçük bir uyarı: Gestalt liderleri biraz farklı çalışır - Kader özellikleri kazanmak yerine, Gestalt olmayanlardan daha fazla Kıdemli özellik seçimine sahiptirler. Normal imparatorluklarda olduğu gibi bireysel kaderleri yoktur!

Yeniden Düzenlenen Liderler - Kıdemli Sınıflar

Kıdemli Sınıf, Galactic Paragons'un ücretli bir özelliğidir ve liderlerinizi daha fazla özelleştirmenize olanak tanır. Her lider 4. seviyede 3 Veteran Sınıfı arasından seçim yapabilecek ve böylece Veteran Sınıflarının sayısı 12'ye yükselecek.

1682524505333.png

Her bir Veteran Sınıfı Liderin farklı yönlerine odaklanacaktır. Örneğin Kaşif, Analist ve Araştırmacı Kıdemli Sınıfları arasından seçim yapabilen Bilim İnsanlarını ele alalım. Doğru Kıdemli Sınıfı seçmek, liderinizi istediğiniz şekilde kullanabilmeniz için çok önemlidir. Örneğin, Analist Lider Gezegensel Araştırmaya Yardım eylemine odaklanan Kıdemli Özelliklere sahip olurken, Araştırmacı Sınıfı Konseye odaklanan Kıdemli Özelliklere sahip olacaktır.

1682524505353.png
Kıdemli Sınıf Simgesi liderin sol tarafında görüldüğü gibi - karşılaştırma için 1. Seviye Amiral.

Olumsuz Özellikler

Negatif özelliklerle ilgili küçük bir ayrıntıdan da bahsedelim. Tüm liderler Negatif özellik potansiyeli ile rastgele oluşturulur. Potansiyel ne kadar büyükse, bu liderde o kadar çok (ve daha hızlı) negatif özellik birikecektir. Şansınız varsa, 0 negatif potansiyele sahip liderler bulabilirsiniz, ancak lideriniz aniden yeni bir dizi negatif özellikle eve gelip bodrumunda yeni bir kumarhane açmak için kaynaklarınızı çalmaya başlayana kadar ne olacağını asla bilemezsiniz.

Yeni Lider Sınır Sistemi

Liderler artık eskisinden çok daha güçlü, bu nedenle hafif bir lider sınırı getirmeye karar verdik - tıpkı donanma sınırında olduğu gibi, imparatorluklar sınırın üzerine çıktığında liderler daha pahalı hale gelecek. Alışmak biraz zaman alabilir, ancak artık oyunun başlarında galaksiyi keşfetmek için 20 bilim gemisi göndermenin uygun olduğu zamanlar değil, aynı zamanda oyuncuların anlamlı seçimler yapmasına da olanak tanıyor - güçlü valilere dayalı bir ekonomi yaratmak, birçok yüksek seviyeli amirale dayalı güçlü bir donanma yapmak gibi uygulanabilir bir stratejidir.

Benim görüşüme göre bu değişiklik, tüm rolleri doldurmak için lider sınırlarını aşmaya daha az teşvik edilmiş hissedebilecek daha küçük imparatorlukların yararına olurken, büyük imparatorlukların örneğin vali yerleşimleri (veya Lider Sınırını aşmak) konusunda seçim yapmaları gerekecektir.

Ve şimdi, bu lider çılgınlığındaki küçük yolculuğumuzu bitirecek bir şey...

Hükümdar Oluşturucu

Özellikle diktatörlük ve imparatorluk imparatorluklarında başlangıçtaki hükümdar özelliğimi seçememekten hoşlanmıyordum. Artık hükümdarımda olmasını istemediğim bir özelliği her aldığımda oyunu yeniden başlatmak zorunda kalmayacağım. Bunu tasarladığımda kodcular ağlarken, UX takımı mutlu bir şekilde yeni tasarımı oluşturdular. Sanırım asla herkesi mutlu edemezsiniz.

1682524505376.png
Şu anda, aralarından seçim yapabileceğiniz sınırlı sayıda özellik var, ancak burada oyuncuları yeni seçeneklerle boğmamaya karar verdik. Bunun yerine yeni civic'lerin peşine düşmeliler!

Önemli Bir Not

Son bir değişiklikten bahsedelim, liderlere yakın ama tam olarak değil. Bu hem Ücretsiz yama hem de DLC'de mevcut, bu yüzden son kez kemerlerinizi bağlayın!

Yeni özellik sistemi ve elden geçirilen liderler, sınırlar ve her şey ile - Vali özelliklerinin sadece şu anda "bulunduğu" gezegenler için geçerli olması gerektiğine karar verdik.
Ancak oyun Sektör Valileri gibi güzel bir özelliğe de sahip olduğu için, bu sistemi kaldırmak yerine kullanmak istedik.

Yani şimdi, eğer bir valinin potansiyel kariyerini görmek isterseniz, bu - Gezegen Valisi, Sektör Valisi, Konsey Üyesi, İmparatorluk Hükümdarı olacaktır.

Yeni Sektör Salisi nasıl çalışıyor?

Bir Sektör Başkenti gezegeninde oturan bir Vali olduğunda, seviyesi eskiden olduğu gibi bu sektördeki tüm gezegenlere bonuslar uygulayacaktır.

1682524505404.png

Buraya uygun bir Gezegen Yöneticisi koyarak "Sektör Yöneticisini" her zaman geçersiz kılabilirsiniz. Lider Özelliklerinin Sektörler üzerinde çalışmadığını unutmayın!

Hepsi bu kadar mı? Evet, sanırım bu kadar. Galactic Paragons'u İstek Listenize eklemeyi unutmayın! Bir sonraki Geliştici Günlüğünde görüşmek üzere!
[+] 2 üye Caine nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Stellaris - Liderler, Konsey ve Ajandalar - Yazar: Caine - 16-06-2023, 22:50



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.