Günlük: Humankind - Kaynak ve Ekonomi Değişiklikleri
#1
humankinddevdiary.jpg

Humankind geliştirici günlüklerinde bu yazıda kaynaklarda ve ekonomide yapılan değişiklikler tanıtılıyor.

https://community.amplitude-studios.com/...my-preview :Deniz muharebelerinde yapılan değişikliklerin ardından sıra önümüzdeki güncellemeyle birlikte stratejik ve lüks kaynaklarda yaptığımız değişikliklere geldi. Bu yazıda hem bunlardan hem de okyanusları kontrol etmenin daha çekici hale gelmesini sağlayacak değişikliklerden bahsedeceğiz.

NU-Charcoal.pngKaynak Yatakları: Toprağın Bereketi
Stratejik ve lüks kaynakların nasıl çalışacağından bahsetmeden evvel, nasıl çalışmayacaklarından bahsedelim. Oyunda bunlar için bir depolama sistemi bulunmayacak, birçok oyuncunun her tur üretim yapıp kaynak biriktirdiği ve yaptığı harcamalarla stoktaki değerin değiştiği bir sistem beklediğini biliyoruz, ancak mevcut erişim odaklı sistemi stoklama odaklı bir sisteme dönüştürmek oldukça köklü bir değişim ve önümüzdeki yapmamız gereken diğer işlere zaman ayıramamıza sebep olacağı için bunu tercih etmedik.

Peki stoklama sistemi gelmiyorsa, tam olarak değişen nedir?

Erişim odaklı sistemi korumakla birlikte bunların kademeli bir şekilde çalışmasını ve kaynağa erişimin az veya bol olması durumunda farklı etkilerin devreye girmesini sağlayacağız. Harita üzerindeki kaynak noktaları genellikle her kaynaktan birden fazla barındıracak, böylelikle farklı noktalarda farklı stratejik kaynakların bulunmasının yanı sıra, oyuna bu noktaların verimliliğini arttıran etkiler ekleyebilmemizi sağlayacak. Ekonominizde kaynak bolluğuna sahip olmanızın önümüzdeki yazıda bahsedeceğimiz ticaret sisteminde de birtakım etkileri olacak.

Stratejik Kaynak Gereksinimleri: Arz ve Talep
Elbette bakırdan atlara, benzinden uranyuma stratejik kaynaklara erişimin daha kolay olması birimlerin ve altyapıların kaynak gereksinimlerini arttıracağımız anlamına geliyor. Bunu yaptığımızda işlerin ilk başladığımız noktaya geleceğini düşünebilirsiniz, bu sebeple kaynak gereksinimlerinde de değişikliğimiz var: Artık gerekli kaynaklardan en az 1 kopyaya sahip olmanız, üretime başlamanız için yeterli. Eğer gerekli miktarda ürüne sahip değilseniz (fakat en az 1 kopyanız varsa) üretime başlayabilirsiniz fakat yaptığınız üretimin endüstri maliyeti normalin üzerinde olur.

Lüks Kaynaklar: Halkın İhtiyacı
Oyunun çıkışından bu yana lüks kaynaklara dair yorum ve önerilerle karşılaşıyoruz. Bazı oyuncular lüks kaynakların istikrar değerini hem önemsiz hale getirdiğini hem de fazlasıyla değişken hale getirdiğini söylüyor zira lüks kaynaklardan çok ciddi istikrar bonusları aldığınızda istikrarınız hiç düşmüyor fakat bir şekilde mevzubahis kaynağı kaybederseniz ani bir düşüş yaşayabiliyorsunuz. Diğer oyuncular belli başlı lüks kaynakları elde ettiğinde ekonomilerine çok büyük faydalar sağladığını söylüyor. Genele bakıldığında herkesin hemfikir olduğu konu lüks kaynakların çok güçlü olduğu.

Tabii ki oyundaki kaynak sayısını arttırırken lüks kaynakları bu haliyle bırakmamız mümkün değil, öte yandan onları biraz zayıf hale getirelim demenin de yetersiz olacağını düşünüyoruz. Bu sebeple oyundaki lüks kaynakların etkilerini 3 kategoriye böldük:
  • Ayrıştırıcı etki: Bu etki lüks kaynağın erişilen ilk kopyasıyla kazanılıyor, yeni kopyalara sahip olmak etkiyi arttırmıyor. Bu etkiler genellikle Gıda, Sanayi, Para, Bilim bonusları ve şehirler için geçerli İstikrar bonusu şeklinde.
  • Biriken etki: Bu etkiler lüks kaynağın kaç adet kopyasına sahip olduğunuza bağlı bir şekilde artış gösteriyor, ayrıştırıcı etkilere nazaran tekil bazda çok daha zayıflar.
  • Harika etki: Kaynağın lüks fabrikasını kontrol etmeniz durumunda devreye giriyor, bu etki bağlı olduğu bonusta yüzdesel bir artış sağlıyor.
Tabii ki silahlar ve ilaçlar gibi "üretilen" kaynaklar harika etkilere sahip değiller.

İç Ticaret
Peki tüm bu yeni kaynak etkilerinden nasıl faydalanacaksınız?

İlk adımda çok bir değişiklik yok, kaynak noktasının üzerine bu kaynağı çıkartacak bir bina inşa etmeniz gerek. Bu bina otomatik olarak tüm imparatorluğunuza fayda sağlamayacak, artık tüm kaynakların başkentinize taşınması gerekecek ve bunu iç ticaret rotalarıyla gerçekleştirebileceksiniz. Kaynaklar ilk olarak üretim binasından idari merkeze, oradan da bölge bölge ilerleyerek başkentinize gelecek.

NU-DomesticTrade.png

Kaynaklar, bu rotanın aktif bir şekilde çalışması durumunda tüm imparatorluğunuzda etkili olacak. Rotanın kesilmesi durumunda kaynakların etkisini kaybedeceksiniz, birçok okyanus bölgesi "ele geçirilemez bölgeler" oldukları için, ana kıtanızın dışında yer alan kaynakların yağmalanmadan başkentinize güvenle ulaştığından emin olmanız gerekecek.

Önümüzdeki hafta sizlere yağma mekaniğinden bahsediyor olacağız.
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Humankind - Kaynak ve Ekonomi Değişiklikleri - Yazar: Duman - 03-09-2023, 11:41



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.