Günlük: Stellaris - Astral Sıyrıklar ve Yarıklar
#1
diarystl.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Astral Sıyrıklar ve Yarıklardan bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1603418/ :Merhaba!

Ben Abrakam Entertainment'tan Gary Morris (ya da Atmaz) ve Astral Planes DLC'sinin baştasarımcısıyım.

Hayatım boyunca video oyunları oynadım. İlk hatıralarımdan bazıları uyku vaktimi fazlasıyla geçirip abimin bana Noel'de aldığı Super Nintendo'da strateji oyunlarına saatlerimi vermemden oluşuyor. Özellikle de işçilerimle nükleer atıkları temizlediğim bir oyunla ilgili özel anılarım var. Bunu o zamanlar bilmiyordum fakat daha sonraları "4X" olarak bilinecek bir türün esiri olmuştum.

Tandy 1000 HX'im olduğunda nihayet bir bilgisayara sahip olmuştum. HX'in ne anlama geldiğini de her şeye X ekleme hevesinin nedenini de hâlâ bilmiyorum. O makinede çok daha eski olan fakat beni bir o kadar içine çeken benzer bir 4X oyunu aldım. Havalı grafiklerinin olmaması benim için bir problem değildi çünkü oyun oynamak için son derece güçlü bir araç edinmiştim: klavye. Mutlu cehaletimle bir klavye ve numpade (bir fare olduğunu hatırlamıyorum bile) kavuşana kadar SNES kontrolcüsüyle ne kadar zorlandığımın farkına varmamıştım.

25-30 yıl sonra işte buradayız. Herkesin klavye ve faresi var, 4X türü patlama yaptı ve bu türde çok sayıda eğlenceli oyun var. Taraf tutmadan şunu söyleyebilirim ki en iyilerinden biri Stellaris.

Geçen sene Paradox ekibi bizden onlarla birlikte yeni Stellaris genişlemesinin üzerinde çalışmamızı istediğinde ilk düşüncem şuydu: Stellaris'i eğlenceli kılan ne? Bu soru üzerinde epey düşünmem gerekti. Oyunu oynayıp eğlenmesi kolay, peki ya neden eğleniyorum? Stellaris'in eğlencesini... nasıl ölçeriz?

Bu soruya verilebilecek daha karmaşık cevaplar var ancak verebileceğimiz en basit cevap sizi başka bir yere götürdüğü şeklinde. Yıllar önce şehirlerimi kurtarmak için işçilerimle nükleer atık temizlemenin verdiği hissi, yeni bir sistemi araştırıp beni öldürebilecek yeni bir şey keşfettiğimde de yaşıyorum. Başka bir yerde olmaktan zevk alıyorum.

Peki daha uzağa gidebilir miyiz? Stellaris'te zaten dış uzaydayız, daha fazlasına ihtiyaç var mı? Uzayı keşfetme konsepti zaten heyecan ve merakla dolu bir şey. Stellaris bu hissi tam on ikiden vurunca insan merak ediyor: Sırada ne olabilir?

Oyunda bunun ne olabileceğine dair ipuçları var: Shroud'un gizemleri ve saklıyor olabileceği şeyler, Unbidden'ın açıklanmayan belirişi ve nereden geliyor olabileceği. Bizimkinin yanında başka boyutların olduğu da aşikâr ve onlardan çok azını görebildik. İşte Astral Plane'i meydana getiren düşünce buydu.



Kreatif Direktör Jean-Michael Vilain ile Astral Planes'in ardındaki ilham hakkında konuşuyoruz.

Astral Yarıklar Nedir?
Her galakside uzay ve zamanın sınırlarının görece zayıf olduğu noktalar bulunur. Keşfedilince Astral Sıyrıklar olarak gözükürler. Bu Sıyrıklar keşfedilemeyecek kadar dar olsa da işinize yarayabilecek miktarda astral materyal sızdırırlar.

Görsel

Bu Sıyrıklar zaman içinde istikrarsızlaşabilir. Büsbütün bir Astral Yarığa dönüştüklerinde onları keşfedebilirsiniz. Bu Astral Yarıkları bizi bildiğimiz evrenin ötesindeki "başka bir yere" götürürler.

Görsel

Ancak bu şeylere ha deyince giremezsiniz. Bu fenomenlerin bünyesindeki kaotik enerji, bilim insanlarınızı kelimenin tam manasıyla evrenin temel bileşenlerine ayırabilir. Bu nedenle onları içeri sokmanın daha güvenli bir yolunu bulmanız gerekli. Yarık Küresi teknolojisi de işte tam burada devreye giriyor.

qe3lsxe.png

Bir nesnede "mükemmel pürüzsüzlüğe" erişmek inanılmaz derecede zor, hatta imkânsız. Görünen o ki bu durum bizim dünyamızda bu yüzyılın başlarında "kuantum istikrarlılaştırılmış atom aynası" olarak bilinen bir şekilde çok ufak ölçekte başarılmış fakat pratikte bunu yapabilmemiz mümkün değil. Örneğin James Webb teleskopu, ortalama pürüzlülüğü yalnızca 20 nanometre olan yansıtıcı bir yüzeye sahip. Bu epey pürüzsüz ancak bir Yarığa güvenli bir şekilde girebilmek ve bir bilim insanı ekibini barındıracak büyüklükte bir gemiye sahip olabilmek için daha da pürüzsüzüne ihtiyacımız var. Bunun için bilimsel bir çaba göstermeniz gerekiyor, bunu tamamladığınızda varlığın başka boyutlarını da keşfetmeye hazır olacaksınız.

Yarık Küresi cihazı kavramsal olarak bilim gemilerinize yükleniyor ve bir Yarığın merkezine fırlatılıyor. Temel itki kabiliyetlerine sahip olsa da öbür tarafta büyük ölçüde desteğe muhtaç. Bu yüzden geri alınabilmesi için çıkış noktasına bir kablo bağlanıyor. Bu hat aynı zamanda evrenler arası bilgi alışverişine de imkân tanıyor.

Oyun Ortası ve Sonunda Keşif
Astral Planes'te hedeflerimizden biri oyun ortası ve sonunda daha çok keşif olanağı sunmaktı. Tüm sistemler keşfedildikten ve tüm Arkeolojik Alanlar tamamlandıktan sonra doğal olarak keşfedilecek pek bir şey kalmıyor.

Astral Yarıklar genellikle başlangıçta haritada bulunmadığından bu hususta yardımcı oluyor. Oyun ilerledikçe aşama aşama açılıyorlar. Yani tamamen keşfedilmiş bir sistemde dahi hâlâ yeni bir şeyler belirebiliyor.

85NU17F.png

Kendi Maceranızı Seçin
Bir Yarığı ve bir Arkeolojik Alanı keşfetmenin arasındaki en büyük fark, bilim insanlarınızın "canlı" bir vakanın içerisinde yer alması. Geçmişi kazıp hakkında bilgi edinmeye çalışmıyorsunuz, devam etmekte olan bir şeyi açığa çıkarıyorsunuz. Bu sebeple genellikle çok daha büyük bir tehlikenin içerisindesiniz ve nasıl ilerleyeceğinize dair kararları elinizde bulunan bilgiye göre vermeniz gerekli. Buna ek olarak zaman bir Yarığın içerisinde çok farklı akabiliyor, bir tarafta yıllar geçmişken diğer tarafta yalnızca birkaç dakika geçmiş olabiliyor.

Astral Yarıkların içerisindeki çoğu adımda bir seçim sunuluyor ve değişken zorluk seviyelerine sahip oluyorlar. Daha kolay bir yoldan gidip bilim insanlarınızı korumak isteyebilir ya da tehlikeye göğüs gerip her ne yapmayı deniyorlarsa bunun başarıyla sonuçlanmasını umabilirsiniz. Bu keşiflerde baştan sona bir "Risk ve Ödül" konsepti hâkim. Her bir Yarığı keşfedince erişilebilecek 30'dan fazla sonuç var. Birçok Yarığın içerisinde doğru seçimleri yaptığınız takdirde erişebileceğiniz yepyeni Relicler var.

Yalnızca Relicler de değil; neredeyse her Yarıkta yeni Parti Etkileri, Gezegen Kararları ve hatta göreve alınabilen Liderlere kadar bir tür kendine özgü ödül bulunuyor.

Sizi bu Yarıkların içine geri döndürecek başka şeyler de var ve bunlara Astral İplikler diyoruz.

eqwoedg.png

Bunlarla ne yapabileceğinizden gelecek günlükte bahsedelim.

Bunu okuduğunuz için bütün ekibim adına teşekkür ederim, Paradox'a da harika olduğunu düşündüğümüz bir şey yapma fırsatını bize verdiği için teşekkürler.

Yakında görüşürüz!
IbnE9P2.gif
[+] 2 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Stellaris - Astral Sıyrıklar ve Yarıklar - Yazar: Attila the Hun - 19-01-2024, 17:13



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.