27-04-2024, 23:45
(Son Düzenleme: 28-04-2024, 13:39, Düzenleyen: Elefsar. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Garthimi oyunumun son halinin görseli:
Oyunda 8 ırk var, bunların 6'sı başlangıçta seçilebiliyor. Diğer 2'si de OP dev ırkı zaten. Bu el yalnızca Garthimi yani karınca adam ırkı ile oynadım. Normalde ilk kurulduktan sonra diğer ırkları da koloninize dahil edebiliyorsunuz. Her birinin yetenekleri ve ihtiyaçları farklı.
Garthimi'ler dağlık alanda ve taş evlerde yaşamayı seviyorlar. Yetkinlikleri ise madencilik ve büyük ipek böcekleri diyebileceğimiz bir çeşit hayvanın besiciliği. Resimde görebileceğiniz en geniş yapılar bu hayvanların meraları. Birinin inşaatı devam ettiği için mavi gözüküyor.
Köyün etrafını surlarla çevirdim. İlk baskına gelen grup kuzeydeki kapıyı kırmıştı. Nispeten dar bi geçit yapmıştım, zaten 30 kişi falan saldırdı. İlk baskınların güçsüz olduğunu bildiğim için kurduğum 20 kişilik tam teşekküllü (deri zırhlı ve kılıçlı) küçük milis grubum haklarından geldiler.
Sol üstte gördüğünüz göleti tamamen balık tutma amaçlı kullanıyorum. Göletin iç kısımda ortadan ikiye ayrılmış kısmı asıl sulu kısımdı. Dış çeperde hilal biçiminde olan kısmı ise gölet çevresini kazarak yaptım. Dağın içinde üstteki kısımda ise kömür ve mücevher madenleri var. İşte oradaki işçilerin sosyal ve zaruri ihtiyaçlarını giderecek binalar var çevrede. Evler, tuvalet, muhabir, mini tiyatro, market, yemek noktası, restoran ve depo.
Alt kısım ise köyün merkezi diyebiliriz. Evler hep dağın iç kısmında. Dışarıda mobilyacı, taş ustası (kaliteli taş lazım), fırın, güvenlik güçleri (karakol diyebiliriz) ve bolca laboratuvar (teknoloji üretiyorlar).
Sağ tarafta duvara yakın büyük kare bina talim alanı, 50 kişilik. Ayrıca bölgede berber, 2 farklı din için ibadethaneler (birine geçiş olsun diye onunkini daha büyük ve 2 tane yaptım. Ama diğer dine inananlar üzülmesin diye onların da var küçük bi tane), tiyatro alanı, muhabir (tek kişi günlük haberleri iletiyor), idam yeri (normalde 2-3 çeşit idam yöntemi var ama Garthimiler suçluların asılmasını sevdiği için sadece darağaçları yaptım), mezarlık, ufak bir park yeri, kral odası bulunmaktadır.
Ayrıca köyümüzde deliler için ayrı, günlük hastalıklar için ayrı (aile hekimi gibi düşünebilirsiniz), hasta yatacaklar için ayrı (bu da hastane gibi) 3 farklı sağlık kuruluşu hizmet vermektedir. Ayrıca köyün çeşitli yerlerinde banyo ve tuvaletler daima hizmete açık. Çeşitli yerlerde de ihracat ve ithalat noktaları var. Köye sürekli kervan giriş çıkışı oluyor.
Her ırkın kendi yetkinliği olduğu için ben bunlara tarla falan kurdurmadım. Hatta zanaatkarlıkları da kötü olduğu için mobilyacı ve duvar ustası hariç atölye de kurmadım. Her şeyi dışarıdan satın alıyorum. Bolca kurduğum bu dev tırtıl çiftlikleri ve avcılar et sağlasalar da yetmiyor. Dışarıdan alıyorum her şeyi, et de alıyorum fazladan. Bu ırk da depoda fazladan et olmasını çok seviyor. O yüzden koca bir depoyu sadece etle doldurdum, yetmedi ikinci depoyu açıyorum. Peki nasıl yapıyorum bunu. Yukarıda bahsettiğim madenler sayesinde. Kömür madeninde sadece kendi ihtiyacım kadar kişi çalıştırsam da mücevher madeninde 70 kişi sabah akşam mücevher çıkartıyorlar. Bunları satıp dışarıdan envai çeşit malımı alıyorum.
Dünya haritası ve diğer klan (ülke gibi) falan da mevcut. 2 klanla ticaret anlaşmam var, diplomatik olarak iyi geçiniyoruz. Dışarıdan neler alıyorum dersek:
Bunların dışında da, afyon, bitki (baharat gibi), tahıl, mantar ve sebzeleri de doğadan topluyoruz.
Vatandaşın günlük yemek istihkakını 2'ye çıkardık, kıyafet istihkakı ise 4. seviyede. Kimse aç değil, açıkta değil. Ayrıca evlerinin içine döşemek için talep ettikleri tüm ürünleri son seviyede temin ediyoruz. Favori yiyecekleri olan balık ve et de her zaman yiyecek noktalarında bulunuyor. Emekliler için bakımevleri, küçükler için ise okulları yakın zamanda hizmete açmayı planlıyorum. Ayrıca ilk fırsatta mahkemeleri kuracağım.
Köleliğe karşı olduğum için hapishane ve dövüş çukurları ya da arenalar yapmayacağım. Ancak mezarlık haricinde şehitler için anıtlar kurmayı düşünüyorum.
Halk daha fazla ışıklandırma ve nem istiyor. Ayrıca daha doğal göründüğü için köşeli olmayan yapıları tercih ediyorlar. Berber ve bank sayısının yetersiz olduğuna dair yorumlarını okuyorum. İçki ithalatı başlar başlamaz da taverna inşasını tamamlayacağım. Ayrıca düzensiz göçün önüne geçmek için kapıları kapattık. Yeni göç dalgasını ikinci mücevher madenini kurduktan sonra kabul edeceğim. Milis gücünü 50 kişiye çıkardım. Tam teçhizat eğitimlerine devam ediyorlar. 100'ü geçtiğinde başka bir köye yağmaya göndermeyi planlıyorum. Ayrıca evlerde ikinci katı imara açtık. Daha dar alanda daha fazla kişi barınabiliyor.
Bu yazdıklarım haricinde daha mid-game'de bile olmadığım için kullanmadığım mekanikler var. Oyun çok iyi.
Oyunda 8 ırk var, bunların 6'sı başlangıçta seçilebiliyor. Diğer 2'si de OP dev ırkı zaten. Bu el yalnızca Garthimi yani karınca adam ırkı ile oynadım. Normalde ilk kurulduktan sonra diğer ırkları da koloninize dahil edebiliyorsunuz. Her birinin yetenekleri ve ihtiyaçları farklı.
Garthimi'ler dağlık alanda ve taş evlerde yaşamayı seviyorlar. Yetkinlikleri ise madencilik ve büyük ipek böcekleri diyebileceğimiz bir çeşit hayvanın besiciliği. Resimde görebileceğiniz en geniş yapılar bu hayvanların meraları. Birinin inşaatı devam ettiği için mavi gözüküyor.
Köyün etrafını surlarla çevirdim. İlk baskına gelen grup kuzeydeki kapıyı kırmıştı. Nispeten dar bi geçit yapmıştım, zaten 30 kişi falan saldırdı. İlk baskınların güçsüz olduğunu bildiğim için kurduğum 20 kişilik tam teşekküllü (deri zırhlı ve kılıçlı) küçük milis grubum haklarından geldiler.
Sol üstte gördüğünüz göleti tamamen balık tutma amaçlı kullanıyorum. Göletin iç kısımda ortadan ikiye ayrılmış kısmı asıl sulu kısımdı. Dış çeperde hilal biçiminde olan kısmı ise gölet çevresini kazarak yaptım. Dağın içinde üstteki kısımda ise kömür ve mücevher madenleri var. İşte oradaki işçilerin sosyal ve zaruri ihtiyaçlarını giderecek binalar var çevrede. Evler, tuvalet, muhabir, mini tiyatro, market, yemek noktası, restoran ve depo.
Alt kısım ise köyün merkezi diyebiliriz. Evler hep dağın iç kısmında. Dışarıda mobilyacı, taş ustası (kaliteli taş lazım), fırın, güvenlik güçleri (karakol diyebiliriz) ve bolca laboratuvar (teknoloji üretiyorlar).
Sağ tarafta duvara yakın büyük kare bina talim alanı, 50 kişilik. Ayrıca bölgede berber, 2 farklı din için ibadethaneler (birine geçiş olsun diye onunkini daha büyük ve 2 tane yaptım. Ama diğer dine inananlar üzülmesin diye onların da var küçük bi tane), tiyatro alanı, muhabir (tek kişi günlük haberleri iletiyor), idam yeri (normalde 2-3 çeşit idam yöntemi var ama Garthimiler suçluların asılmasını sevdiği için sadece darağaçları yaptım), mezarlık, ufak bir park yeri, kral odası bulunmaktadır.
Ayrıca köyümüzde deliler için ayrı, günlük hastalıklar için ayrı (aile hekimi gibi düşünebilirsiniz), hasta yatacaklar için ayrı (bu da hastane gibi) 3 farklı sağlık kuruluşu hizmet vermektedir. Ayrıca köyün çeşitli yerlerinde banyo ve tuvaletler daima hizmete açık. Çeşitli yerlerde de ihracat ve ithalat noktaları var. Köye sürekli kervan giriş çıkışı oluyor.
Her ırkın kendi yetkinliği olduğu için ben bunlara tarla falan kurdurmadım. Hatta zanaatkarlıkları da kötü olduğu için mobilyacı ve duvar ustası hariç atölye de kurmadım. Her şeyi dışarıdan satın alıyorum. Bolca kurduğum bu dev tırtıl çiftlikleri ve avcılar et sağlasalar da yetmiyor. Dışarıdan alıyorum her şeyi, et de alıyorum fazladan. Bu ırk da depoda fazladan et olmasını çok seviyor. O yüzden koca bir depoyu sadece etle doldurdum, yetmedi ikinci depoyu açıyorum. Peki nasıl yapıyorum bunu. Yukarıda bahsettiğim madenler sayesinde. Kömür madeninde sadece kendi ihtiyacım kadar kişi çalıştırsam da mücevher madeninde 70 kişi sabah akşam mücevher çıkartıyorlar. Bunları satıp dışarıdan envai çeşit malımı alıyorum.
Dünya haritası ve diğer klan (ülke gibi) falan da mevcut. 2 klanla ticaret anlaşmam var, diplomatik olarak iyi geçiniyoruz. Dışarıdan neler alıyorum dersek:
- Kil,
- Kıyafet,
- Kılıç,
- Zırh,
- Et,
- Kumaş,
- Paket gıda,
- Demir,
- Çanak-Çömlek,
- Mekanizmalar,
- Aletler
Bunların dışında da, afyon, bitki (baharat gibi), tahıl, mantar ve sebzeleri de doğadan topluyoruz.
Vatandaşın günlük yemek istihkakını 2'ye çıkardık, kıyafet istihkakı ise 4. seviyede. Kimse aç değil, açıkta değil. Ayrıca evlerinin içine döşemek için talep ettikleri tüm ürünleri son seviyede temin ediyoruz. Favori yiyecekleri olan balık ve et de her zaman yiyecek noktalarında bulunuyor. Emekliler için bakımevleri, küçükler için ise okulları yakın zamanda hizmete açmayı planlıyorum. Ayrıca ilk fırsatta mahkemeleri kuracağım.
Köleliğe karşı olduğum için hapishane ve dövüş çukurları ya da arenalar yapmayacağım. Ancak mezarlık haricinde şehitler için anıtlar kurmayı düşünüyorum.
Halk daha fazla ışıklandırma ve nem istiyor. Ayrıca daha doğal göründüğü için köşeli olmayan yapıları tercih ediyorlar. Berber ve bank sayısının yetersiz olduğuna dair yorumlarını okuyorum. İçki ithalatı başlar başlamaz da taverna inşasını tamamlayacağım. Ayrıca düzensiz göçün önüne geçmek için kapıları kapattık. Yeni göç dalgasını ikinci mücevher madenini kurduktan sonra kabul edeceğim. Milis gücünü 50 kişiye çıkardım. Tam teçhizat eğitimlerine devam ediyorlar. 100'ü geçtiğinde başka bir köye yağmaya göndermeyi planlıyorum. Ayrıca evlerde ikinci katı imara açtık. Daha dar alanda daha fazla kişi barınabiliyor.
Bu yazdıklarım haricinde daha mid-game'de bile olmadığım için kullanmadığım mekanikler var. Oyun çok iyi.