Günlük: CK3 - Oyun Direktörümüzden Bir Mesaj
#3
Ben daha önceki günlüklerde bir geliştiricinin bu kadar bariz bir şekilde bir şeyin adını vermeden onu cevaplandırdığını görmemiştim. Ücretli içerik/ücretsiz içerik kısmında tamamen Legends of the Dead'in eleştirilmesine cevaplar veriyor ve "ücretsiz güncellemede daha çok içerik olduğu için ücretli (Legends of the Dead) içerik zayıf bulundu, beğenilmedi"ye getiriyor. Satır aralarında "ücretsiz değil de ücretli yapsaydık beğenirdiniz" gibi anlamlar da mevcut. O kısmın başında direkt olarak Legends of the Dead'in eleştirilmesine istinaden düşüncelerimi paylaşayım deseydi ve bunları sıralasaydı yine enteresan bir durum ortaya çıkardı fakat bunu hiç dile getirmeden "gelin size bir hikaye anlatayım" diyip "gerisini de siz anlayın"vari bir durum yaratması çok ilginç olmuş. 

Salgınlardaki problem harita modundaki renklerin daha ötesinde, Destanlarda zaten bir şey yapamadıkları gibi 1.12.1 ile apar topar yeni arayüz (Destan Kütüphanesi) vs. eklenmesi herhangi bir plan/program dahilinde değil nabza göre şerbet tarzında oyuncuların fikirlerine göre alelacele ekleme yaptıklarını gösteriyor. Destanlardaki sıkıntı geliştiricinin özenle seçip ekran görüntüsü aldığı gibi "Lothbrok'un Oğulları, Kral Arthur, Yeni Truva" gibi şeylerden ziyade bir savunma savaşı kazanıldığında random adama jenerik destan çıkması, X hanedanının atlattığı badireler diye destan çıkması. Günlükte belki 50 tane immersive kelimesi vardır, ben Afganistan'daki adam savaş açıldığında savunup kazanmış diye gelen destanı immersive bulmuyorum. Destanlar uçuk kaçık da olsa "destansı" hissettirmeli, "bu mu yani?" dedirtmemeli.

Yazının oyunu iyileştirmek için 3 haftada bir gün yapıp birbirimizin evinde börek yiyoruz kısmı çok kötü. Takvime değil neticeye bakmak gerekir, bu zamana kadar neler yapılabildi ona bakmak gerekir.

Event spamı/olay yağmuru kısmı yine çok talihsiz cümleler içeriyor, oyuncuların %0.5'inin göreceği bir eventi niye kodlayalım ki gibi tabirler var. Çıkan her eklenti ve güncellemeyle "genel event" sayısının artması bir yerden sonra oyuncunun alabileceği her an bir event almasıyla sonuçlanacak. CK3'te şu anda CK2'deki gibi oyunda hiçbir şey yapılmıyorken sürekli event gelme sıkıntısı yok, CK3'teki sıkıntı oyunun eklentilerle ön plana çıkarılan "paralı içeriklerinin" event spamı şeklinde işlemesi ve oyuncuyu oyundan alıkoyması. Saray toplamak demek üst üste 6 tane event almak demek. Ava çıkmak, turnuva düzenlemek, hacca gitmek, büyük gezi düzenlemek hepsi üst üste gelen 8-9 event şeklinde işliyor. Doğal bir şekilde bir yerden sonra eventlere aşina olunuyor çünkü oyunun mevcut mantığı kimi durumlarda bu etkinlikleri sürekli yapmanızı gerektiriyor, örneğin Kabile olarak oynuyorsanız sürekli ava çıkıp prestij kasmanız lazım, bu da sürekli bir şekilde 8-9 eventlik spama maruz kalmanız demek. Bu etkinlikler oyun içerisinde "parayı prestije dönüştür, parayı dindarlığa dönüştür, parayı stres kaybına dönüştür" şeklinde işlev sahibi olduğu için "dur şu stresi azaltayım" diye ziyafet yapıyorsunuz gelen 10 tane event size gerçek hayatta stres veriyor.

Event konusunda Paradox geliştiricilerinin artık ellerini birleştirip kimsenin event metnini gerçek anlamda okumadığını, hiçbir seçeneğin bilgi çubuğunun 2 satırın üzerinde olmaması gerektiğini, ikilem yaratmayan seçeneklerin oluşturulmasına gerek olmadığını anlaması gerekiyor. Ellerinde o kadar telemetri verileri var, oturup her eventte her seçeneğin seçilme oranını incelesinler, birçok eventte belli seçeneklerin %80 ve üzerinde seçildiğini görecekler.

Bildirim ayarları kısmında söyleyeceğim şey oyunun 2020 yılında çıktığı, multiplayerdaki chat fonksiyonu 2030 yılına yetişirse güzel olur. Doğru karara varamadıkları her şeyde oyun ayarı ekleyerek "alın kendi isteğinize göre açıp kapatın" işini Paradox'ta başlatan oyun Crusader Kings'tir. Ben bunun isabetli bir oyun tasarımı olduğunu düşünmüyorum fakat beğenenleri de anlıyorum.

Zorluk/Fatihler kısmına gelecek olursak, Fatihler ilginç olabilir, Zorluğu oyunda AI'e bonus vermekten değil oyun içi mekaniklerle gayet rahat bir şekilde yansıtabilirler, örneğin Feodal oynamak Kabile oynamaktan çok daha zor çünkü Kabileler dengesiz, ava çıkıp prestijle ordu basıyorsunuz ve orduyla yağma yapıp para kasıyorsunuz, o parayla tekrar ava çıkıyorsunuz, daha çok ordu basıyorsunuz. Oyun gerçekçi bir oyun olsaydı ava çıkmak değil, avda hayvan yakalamak prestij verirdi, yakalamayıp geri döndüğünüzde - prestij alırdınız, ancak bunun Kabile oynanışını çökerteceklerini bildikleri için herhalde yapmayacaklardır. Feodallerde yapay zekaya alakasız ittifaklar oluşturan evlilikleri kabul etmeme mantığı eklesinler oyun nasıl zorlaşıyormuş görelim. Oyundaki abuk birçok sistemi düzenleyerek zorlaştırabilirler, yapay zekaya bonus vermeye gerek yok.

1138 ilginç bir tarih, Konak olayı şimdilik kötü. Bizans'ın soylu ailelerinin yanyana gösterildiği, birbirleriyle rekabet ettikleri bir arayüz varsa ilginç olabilir.
[+] 9 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
CK3 - Oyun Direktörümüzden Bir Mesaj - Yazar: Duman - 02-05-2024, 18:48
CK3 - Oyun Direktörümüzden Bir Mesaj - Yazar: PCOyun - 02-05-2024, 19:03
CK3 - Oyun Direktörümüzden Bir Mesaj - Yazar: Duman - 03-05-2024, 07:40
CK3 - Oyun Direktörümüzden Bir Mesaj - Yazar: Duman - 04-05-2024, 18:36



Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.