04-05-2024, 17:53
Bu oyunun bence temel sorunu RPG yönünü arttırmak adına oyunu strateji oyunu yapmaktan pek anlamayan tiplere emanet etmeleri. Benim teorim bu yönde. Oyunun bu rpg tarafına yoğunlaşmasını ben fikir olarak beğeniyorum. Daha kapsamlı karakter geliştirme ağaçları olsun, hanedan mekanikletimolsun çok iyi. Ama oyunun strateji tarafı bir paradox oyununa yakışmayacak kadar sığ. Yani illa çok kapsamlı ticaret nüfus mekaniği gelsin demiyorum. Bu serinin esas olarak yöneldiği şey bu değil çünkü. Ama esas olarak yöneldikleri alanla ilgili de daha kapsamlı işler yapabilirler. Mesela iç savaş mekaniği. Duruma göre pozisyon alma, taraf değiştirme çeşitli konularda pazarlık yapma falan. Ya da feodal kontratlar daha derin hale gelebilir mesela vergi için 5 seçenek olması yerine sayaçla özel olarak ayarlanabilir vesaire. Bunları yapmak çok zor olmasa gerek. Oyunun şimdiye kadar çıkan en iyi içeriği olan Royal Court bile aslında event eklemekten başka pek de bir şey yapmıyor.
Son olarak taaa oyunun geliştirilme aşamasındaki bir günlüğe atıf yapacağım. Artık konsey üyelerinin kralın yeteneğine eklenmeyeceği, bir elçi geldiği zaman şansölywnin kralım ağzını kapatmasını saçma bulduklarını söylemişlerdi. Balık baştan kokar derler ya, bu da o minvalde talihsiz bir yorumdu. Yani vizyonunuz bu mu? Hiç mi tarih bilmezsiniz anlamıyorum ki .s
Son olarak taaa oyunun geliştirilme aşamasındaki bir günlüğe atıf yapacağım. Artık konsey üyelerinin kralın yeteneğine eklenmeyeceği, bir elçi geldiği zaman şansölywnin kralım ağzını kapatmasını saçma bulduklarını söylemişlerdi. Balık baştan kokar derler ya, bu da o minvalde talihsiz bir yorumdu. Yani vizyonunuz bu mu? Hiç mi tarih bilmezsiniz anlamıyorum ki .s