29-05-2024, 08:05
İlk başlarda Odyssey'den iyi gibi hissettirse de, mekanların tasarımı Odyssey'den daha zayıf olmuş. Harita üzerinde ilgi çekici mağaralar yok, girilen yerlerin hepsi gir sandıktakini al ve çık şeklinde. RPG unsurları her AC oyununda olduğu gibi neredeyse yok. Yine Odyssey'den farklı olarak ciddi bir item kıtlığı var, bu genele vurulduğunda daha olumlu da olabilir fakat yetenek ağacı üzerinden itemlere bonus verildiği için item geliştirmek gereksiz hale gelmiş gibi görünüyor.
Oyunun atmosferi güzel, Mysteries olayı bana meşhur Skyrim vs Morrowind esprilerini anımsattı. Eski TES oyunlarında görev imlecinin olmaması, ne yapılması gerektiğinin diyalogtan çıkarılması aslında Valhalla'da Mysteries sisteminde uygulanıyor fakat bu durumu Morrowind gibi oyunların hardcoreluğu ile ilişkilendirenler hardcoreluktan en uzak oyunlardan AC'de bir nebze aynısı yapıldığında oyunu öveceklerini sanmıyorum.
Hikayenin gittikçe kötüleşmesini bekliyorum diğer AC oyunlarında olduğu gibi.
Bir diğer sıkıntı, oyundaki soyut kaynakların bolluğu. Supplies, Raw Materials, Foreign Trade Goods, Foreign Supplies. River Raid'lerde verdiği kaynak Raw Materials olsaydı bence problem yoktu. Orada kendine has bir kaynak çıkınca işler tozuttu. Ayrı kaynak kasıp bu adamdan item alabiliyoruz olayı 1 kişi ile sınırlı kalmalı. Opal kasıp zaten Reda'dan eşya alıyoruz, Trade Good kasıp diğer adamdan da item almak fazlalık.
Yağmalar vs bu oyunun işi değil. Zaten bu oyunun keyif vermesi gereken hali bir suikastçı olarak fark edilmeden hedefleri birer birer ortadan kaldırmak olmalı. Hal böyleyken 10 kişiyle kamp bastım olayı benim hoşuma gitmedi. Başkasının yardımıyla açılabilen kapılar ve sandıklar da çok zorlama duruyor fakat "tek başına Yağma yapılmaz" mantığını da makul buluyorum.
Oyunun atmosferi güzel, Mysteries olayı bana meşhur Skyrim vs Morrowind esprilerini anımsattı. Eski TES oyunlarında görev imlecinin olmaması, ne yapılması gerektiğinin diyalogtan çıkarılması aslında Valhalla'da Mysteries sisteminde uygulanıyor fakat bu durumu Morrowind gibi oyunların hardcoreluğu ile ilişkilendirenler hardcoreluktan en uzak oyunlardan AC'de bir nebze aynısı yapıldığında oyunu öveceklerini sanmıyorum.
Hikayenin gittikçe kötüleşmesini bekliyorum diğer AC oyunlarında olduğu gibi.
Bir diğer sıkıntı, oyundaki soyut kaynakların bolluğu. Supplies, Raw Materials, Foreign Trade Goods, Foreign Supplies. River Raid'lerde verdiği kaynak Raw Materials olsaydı bence problem yoktu. Orada kendine has bir kaynak çıkınca işler tozuttu. Ayrı kaynak kasıp bu adamdan item alabiliyoruz olayı 1 kişi ile sınırlı kalmalı. Opal kasıp zaten Reda'dan eşya alıyoruz, Trade Good kasıp diğer adamdan da item almak fazlalık.
Yağmalar vs bu oyunun işi değil. Zaten bu oyunun keyif vermesi gereken hali bir suikastçı olarak fark edilmeden hedefleri birer birer ortadan kaldırmak olmalı. Hal böyleyken 10 kişiyle kamp bastım olayı benim hoşuma gitmedi. Başkasının yardımıyla açılabilen kapılar ve sandıklar da çok zorlama duruyor fakat "tek başına Yağma yapılmaz" mantığını da makul buluyorum.