Günlük: CK3 - Roads to Power: Bürokrasi
#1
pwZSE7X.gif

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu yazıda İmparatorluk Birliklerinden, İmparatorluk Bürokrasisinden ve Devlet Mezhebinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...i.1688808/ :İmparatorluk Birlikleri

Bizans ordusu büyük oranda organize ordular ve iyi eğitimli birliklerden oluşuyor ve bunlar son derece yetenekli komutanlar tarafından yönetiliyordu. Milislerden çok profesyonel birlikleri kullanıyorlardı, en azından imparatorluğun son yüzyıllarında durum böyleydi. Bunu yansıtmak için yeni bir sistem getiriyoruz, bu sistem ile birlikte hem valiler hem de imparatorun kendisi unvanları için özel düzenli birlikler eğitebilecek.

Unvan Düzenli Birlikleri doğrudan sahip olunan Düklük veya üstü bir unvanda yetiştiriliyor (Soylu Aile unvanları dahil değil) ve herhangi bir normal asker gibi toplanabiliyor. Bir unvana ait oldukları için, veraset sırasında saklanabilen bir karakterin şahsi birlikleri değiller. Düzenli Birliklere sahip bir unvanı kaybettiğinizde bu birlikler unvan ile birlikte gidecek ve yeni sahibine geçecek. Yani bu birlikler yeni vali kim olursa olsun validen valiye geçecek.

Görsel


Bu yeni düzenli birlikler, İdari Yönetime sahip ülkeler için bazı bariz avantajlar sağlıyor. İmparatorluğun askeri gücü diğer ülkelere kıyasla çok daha fazla çünkü imparator, valileri aracılığıyla çok daha fazla düzenli askere erişebilecek. İmparatorun valilerin askerlerini "ödünç alma" özelliği bulunuyor, böylelikle bir valinin Unvan Birliklerini doğrudan kontrol edebiliyor. Ayrıca bir valinin ordularını farklı bir valiliğe atayabiliyor, böylelikle atanmış vali bu birlikleri yönetebiliyor. Birlikleri almak ya da başka yere atamak Nüfuz harcayarak gerçekleştiriliyor. İmparator olarak harcayabilecek nüfuzunuz bulunuyorsa son derece fazla düzenli askere erişebiliyorsunuz ve düşmanlarınızı kolaylıkla alt edebiliyorsunuz. Bu da bizi İdari Yönetime sahip ülkelerin asıl amacına getiriyor. İyi yönetildiklerinde gerçekten çok güçlü olmalarını ve diğer yönetim şekillerine karşı üstün olmalarını istiyoruz.

İmparatorluğun sınırlarını genişletirken ya da kendini savunurken çok daha geniş bir düzenli asker havuzuna sahip olması açık bir avantaj sağlıyor. Ama aynı zamanda valilerin de bireysel güçlerinin daha fazla olduğu anlamına geliyor. İmparatordan hoşnut olmadıkları ya da hak iddiasında bulunan bir örgütte kendilerini buldukları zamanlarda iç savaşlar daha sık yaşanacak ve çok daha kanlı geçecek!

Askerleri ödünç almak ya da yeniden atamak için gereken nüfuz maliyeti durumunuza göre değişiklik gösterecek. Mesela savunma savaşlarında maliyet biraz daha düşük olacak, böylelikle kendinizi daha rahat savunabileceksiniz. Lakin agresif savaşlara girdiğinizde savaş cephesine uzak olan valilerden askerlerini istemek daha fazla nüfuz gerektirecek. Bu da savaşlarınızı nasıl açmanız gerektiği konusunda daha iyi bir denge sağlamanızı gerektirecek. Ne kadar nüfuza sahip olduğunuza dikkat etmeniz ve orduların ne taraftan geldiğini iyi hesaplamanız gerekecek, zira valileriniz ordularından en iyi şekilde faydalanmanın yolu bu.

Görsel


Unvan Düzenli Birliklerinin iki önemli noktası daha bulunuyor. Aynı kişisel düzenli birlikler gibi konuşlandırılabiliyorlar. Valilerin bölgeleri için asker yetiştirmesi ve onları bölgelerinin içinde konuşlandırması bekleniyor. Ek olarak, Unvan Düzenli Birlikleri unvanın sahibinin Valilik Verimliliğinden etkileniyor. Verimliliğe göre konumdan elde edilen vergi artıp azaldığı gibi unvanın birlikleri de bu Verimlilikten etkilenerek nitelikler kazanacak ya da kaybedecek. Evet, bu demek oluyor ki gerçekten iyi valileriniz varsa askerleri gerçekten sağlam olacak. Bu yetenekli valiler bulup atadığınızda oldukça faydalı olacaktır. Sizin tarafınızda oldukları sürece tabii. Size karşı bir isyana kalkışırlarsa, çok daha iyi askerlere karşı savaşacaksınız. Lakin çoğu valinin daha düşük Verimliliği olacak ve birliklerinin verimliliği de buna göre düşecek.

Görsel


Çok daha geniş olan Düzenli Birlik havuzunu daha da dengelemek için birkaç şey daha yaptık. Unvan Düzenli Birliklerinin birlik boyutu ve limiti, kişisel Düzenli Birliklere kıyasla çok daha düşük. Ülke genişledikçe daha fazla unvana sahip olacak ve böylelikle daha fazla birliğe sahip olacaksınız. Bunlar zaman geçtikçe gerçekten büyük rakamlara ulaşacak, bu yüzden her unvanın sahip olabileceği birlik miktarını sınırlandırmak oldukça mantıklı bir hareket. Mevcut olarak unvanların birlik sınırı Dönemler ya da Buluşlar ile artmıyor, yani ülkeyi genişletmek sayılarını arttırmanın ana yolu. Bu da İdari Yönetime sahip bir ülkenin geniş ve yayılmış bir imparatorluk olması gerektiği fikriyle oldukça uyumlu çalışıyor. Bir başka dengeleme etkeni ise İdari hükümdarlar daha az kişisel Düzenli Birlik limitine sahip olacak. Hem normal Düzenli Birlik limiti hem de Düzenli Birlik boyutu daha az olacak, böylelikle diğer yönetim şekillerine kıyasla daha küçük kişisel birliğe sahip olacaklar. Unvan birliklerine sahip olmak büyük oranda bu farkı kapatıyor, zira asıl amaç kişisel birliklerden ziyade imparatorluk geneline verimli birlikler sağlayabilmek.

İdari Yönetim bu yüzden düzenli birliklere olan odağından ötürü milislere pek odaklanmıyor. Genel milis miktarını düz %50 oranında azaltıyoruz, böylelikle milisler büyük oranda önemsiz oluyor. Unutmayın ki valilerin Verimliliği milis miktarını daha da düşürebilir.

İmparatorluk Bürokrasisi

İdari Yönetime sahip ülkeler yeni bir kanuna sahip, bu normalde alışık olduğunuz Taht Otoritesi kanunun yerine geçiyor, adı ise İmparatorluk Bürokrasisi. Genel olarak etkileri Taht Otoritesine benziyor lakin daha çok İdari Yönetimi öne çıkaran özelliklere odaklanıyor.

Bahsetmeye değer bazı etkiler:
  • 1. seviyeden itibaren vasal unvanları ülkenin dışındakiler tarafından veraset yoluyla elde edilemiyor.
    • Uygulamada bunun yaşanmasını tamamen engellemiş oluyor.
  • Yüksek seviyeler sadece İdari vasalların vergi katkısını arttırıyor.
    • Diğer yönetim şekillerine sahip vasallar etkilenmiyor, yani pek istenmez hâle getiriyor.
  • İdari olmayan vasallar için savaş açmak her seviye ile daha da zorlaşıyor.
    • Azami seviyede savaş açmaları direkt engelleniyor.
  • En yüksek seviye imparatorun, bir valinin askerlerinin kontrolünü alması için gereken nüfuz miktarını azaltıyor.

Bir başka önemli fark ise sadece en üst süzerenin bürokrasi seviyesini değiştirebilmesi. Tüm İdari vasallar bu değişikliği otomatik olarak takip edecek ve süzerenlerinin seviyesi neyse ona geçecekler. Vasalların kendi kanunlarını değiştirmeyi umursamasına gerek olmamasının yanı sıra daha büyük bir bütünün parçası hissiyatı kazandıracak. Kanunlara siz karar vermiyorsunuz, hiyerarşide sizin üstünüzdekilerin verdiği kararları uyguluyorsunuz.

Görsel


Diğer yönetim şekillerine sahip vasallar kendi Otorite kanunuyla oynamaya devam edecek (Taht ya da Kabile Otoritesi). Bunlar bildiğiniz şekilde çalışıyor, vasallar süzerenlerinden bağımsız şekilde seviyeyi değiştirebiliyor.

Devlet Mezhebi

İdari Yönetime sahip ülkelerdeki liderlik ve yönetim çeşitliliğinden ötürü artık Devlet Mezhebi gibi bir mekanik getirmenin zamanı geldi. İdari Yönetime sahip ülkelerde, en üst süzerenin mezhebi ile imparatorluğun geneliyle ilişkilendirilen mezhep artık ayrı değerlendiriliyor.

Görsel


Mesela, Bizans yıllar geçtikçe İkonoklast ya da Bogomil imparatorlar gelip geçecektir ama imparatorluk özünde hala Ortodoks kalacaktır. Tabii bu imparatorlardan birinin Devlet Mezhebini değiştiremeyeceği anlamına gelmiyor, bunu bir karar aracılığıyla yapabiliyorsunuz (lakin maliyeti oldukça yüksek).

Görsel


Bu ülkedeki karakerlerin de birbirleriyle nasıl etkileşime girdiğini etkileyecek. Karakterleri Devlet Mezhebinden farklı mezheplere geçirmek daha zor olacak fakat aynı zamanda karakterleri Devlet Mezhebine geçirmek de daha kolay olacak. Akran baskısının gücünü küçümsemeyin.

Görsel


Devlet Mezhebi tam olarak İdari Yönetime sahip ülkelere bağlı değil. Modcuların açısından kullanımını kolaylaştırmak için Devlet Mezhebi işlevini Hükûmet Kuralları kısmına kodladık. Şimdilik sadece İdari Yönetime sahip ülkelerin arayüzünde bulunuyor zira temel oyunda başka bir yere henüz eklemedik lakin modcular isterlerse farklı yönetim şekilleri ekleyebilirler. Yanında basit tetikleyiciler ve etkiler de geliyor, o yüzden istediğiniz gibi kullanabilirsiniz!

Belirtmeliyim ki bu özellik DLC'ye başladığımızda planlanmamıştı, ama Devlet Mezhebini ekledik çünkü eklemezsek bir şeyleri eksik yapıyoruz hissiyatına kapıldık. Bunun ve günlükte bahsettiğimiz diğer unsurların İdari Yönetime sahip ülkeleri oynamanın mevcut oynanış şekillerine kıyasla daha yeni ve farklı hissettireceğini düşünüyoruz.

İdari Yönetime Geçmek

Herhangi bir feodal ya da aşiret hükümdar mevcut hükümet şeklini terk edip İdari yönetime geçmelerini sağlayan bir karara sahip olacak. Unutmayın, bunu yapmak için halihazırda bir imparatorluk olmanız gerekiyor. Ek olarak, sahip olmanız gereken bir asgari ülke boyutu bulunuyor; İdari Yönetime sahip bir ülkenin büyük bir imparatorluk olması gerekiyor, bu sisteme ufak bir hükümdarken geçmenin mantığı yok. Ayrıca önemli vasallarınızın da bunu onaylaması gerekiyor, yani bu tarz radikal bir yeniliği en azından yüksek nüfuza sahip vasallarınız onaylamadan gerçekleştiremeyeceksiniz.

Ayrıca İdari Yönetime geçmek size büyük bir altın maliyetiyle gelecek. Bu miktar ülke boyutunuzla artacak, yani aşırı büyümeden İdari Yönetime geçmek isteyebilirsiniz. Kimse daha bürokratik bir oynanışa geçmenin ucuz ya da basit olacağını söylemedi.

Görsel


Kararı aldıktan sonra, vasallarınızın çoğunluğu yönetim şekillerini sizinle birlikte değiştirecek. Muhtemelen bu herkes için geçerli olmayacak. Önemli vasallarınız her zaman yönetim şeklini değiştirecek, zira onların onayı olmadan geçişi gerçekleştiremiyorsunuz. Diğer vasallar daha az istekli olabilir. Mesela farklı mezhebe sahip vasallar muhtemelen bunu kabul etmeyeceklerdir çünkü sizin mezhebiniz yeni devlet mezhebi olacak. Ve imparatorluğunuz halihazırda oldukça büyükse de jure olmayan vasallarınız da muhtemelen İdari yönetime geçmeyecektir. Şansınıza bu vasalları er ya da geç bürokrasinizin parçası hâline getirmek için bazı yöntemler bulunuyor. Yeni bir karakter etkileşimi ile para harcayarak İdari yönetime sahip olmayan vasallarınızı bu yönetim şekline geçirmeye çalışabiliyorsunuz.

Gereksinimlerin hâlâ net olmadığını unutmayın, genel dengelemede ve karar alınırken nelerin etken olduğuna göre farklılık gösterebilir.

Tarihi İdari Ülkeler

Roads to Power'ın içerik odağı Bizans etrafında olduğundan oyunun başlangıcında İdari Yönetimi başlangıçta başka hiçbir ülkeye uygulamadık. Bu içeriklere ilerleyen yazılarımızdan birinde Bizans İçeriklerinden bahsederken değineceğiz, lakin İdari Yönetime sahip ülkelerin tamamen ona kısıtlı olmasalar da büyük oranda Bizans'tan etkilendiğini söyleyebiliriz.

Oyuncuların başka bölgelerde de İdari Yönetimi denemek isteyeceğinin farkındayısz. İstedikleri zaman Feodal ve Aşiret yönetiminden İdari yönetime geçebilseler de (yukarıda bahsedildiği üzere) aşağıda sayacağımız ülkelerin belli oyun kurallarıyla İdari Yönetimde başlamasını sağlamanın eğlenceli olacağını düşündük:
  • Mısır
  • Arap İmparatorluğu
  • Gana
  • Kabulistan
  • İran
  • Mağrip
  • Karolenjler
  • Tamil Ülkeleri
  • Tüm Oyuncular

Bunun nasıl görüneceğine örnek olsun diye işte karşınızda İdari Arap İmparatorluğu ve yeni sevimli İdari Arayüz penceremiz:

Görsel




Bu kadar! Yeni yönetim biçimimiz olan İdari Yönetimden bu kadar, nasıl oynandığı hakkında artık fikir sahibi olmuşsunuzdur diye düşünüyoruz. Sonraki yazımızda yeni başlangıç tarihimiz 1178'den bahsedeceğiz.
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
CK3 - Roads to Power: Bürokrasi - Yazar: PCOyun - 23-08-2024, 03:05



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.